poster

Přistání naslepo

  • USA

    Ground Control

Akční / Dobrodružný / Drama

USA, 1998, 94 min

  • Beatle
    ****

    Zase další podhodnocený film. Trvalo mi asi prvních dvacet minut, než jsem si vzpomněla, že jsem tenhle film měla kdysi dávno nahraný z televize na VHS. Jaká klasika. Pravda je, že literární scénář snímku GROUND CONTROL se patrně skládal z 98% jen z čísel (takže jestli jsou všechny ty údaje, a jak věci fungujou pravda, tak ave tomu, kdo ho psal). A přesto - nebo snad možná proto, mě tento film přijde naprosto fascinující. Nejen kvantum textu, co se museli herci naučit, ale také pro svou dynamiku. Myslím, že málo uživatelů, kteří tady nadávají, jak je to primitivní, přihlouplé a bez napětí, si ve skutečnosti uvědomují, že kdyby oni byli na místě letového dispečera, tak se zhroutí po první minutě. Nevím, jestli to v reálu vypadá takhle, ale dokážu si představit, že když se něco vyse*re, tak se letoví dispečeři dost podobně nejspíš cítí. Sympatizuji s komentářem od "Primavera". Krásně to vystihl. Moje hodnocení je 70%. A to jedině proto, že jako mínusy vidím, že film je ve 4:3, není v HD, a občas je tam trochu dementní kamera. A jestli si někdo chce stěžovat na hlášky mezi pozemní a letovou, tak ať si poslechne nahrávku mezi řídící věží a piloty z pátku 24. června 2011, 12:03 - New York. Ne zrovna sterilně pracovní rozhovor...(2.8.2011)

  • Dale
    **

    Aj bez toho záverečného venovania je na prvý pohľad jasné, že tento film je jednou veľkou poctou dispečerom letovej prevádzky. Nič proti tomu, je to fakt náročná práca, kde jedna chyba môže stáť životy stovky ľudí, ale scenáristi to trochu prehnali a na jeden večer tu pripravili pre skupinku dispečerov pekných pár katastrofických situácií. Trochu som si pripadal, že sledujem letisko niekde v Turkmenistane a nie vo Phoenixe, vkuse nejaké výpadky a poruchy, že to by sa nestalo ani u nás. A napokon aj to lietadlo akoby bolo tiež z Turkmenistanu, takisto im tam povypadávalo takmer všetko okrem motora. Napätie to malo, aj keď záver bol jasný, ale fakt ten scenár by si zaslúžil poriadne prepracovať. Čo sa týka hercov, kopa známych mien, ale väčšina už za zenitom svojej niekdajšej slávy (McGillis, Leonard, Swanson ale aj Kiefer už mierne za zenitom) a v tej dobe vďačná už aj za úlohy v b-čkových videofilmoch, takže to nie je žiadna sláva. Kiefer to ešte ako tak zvláda. Priemer 50%(16.2.2021)

  • Falcor
    ****

    TV interiérový filmeček o práci leteckých dispečerů řídících letový provoz na letišti v Phoenixu. Ambiciózní šéfka na sebe naloží příliš, (pozor!, že by "občas" za něco mohlo i ženské plémě? - samozřejmě si v průběhu děje reputaci napraví) hlavní hrdina s sebou nese tragický pracovní šrám z minulosti, venku bouře, blbne elektronika, no znáte to.... Obyčejně otázka chvíle, než najdu ovladač a přepnu. Ale vydržel jsem u toho až do konce. První film, který vypadal reálně, i když práce na letové věži až příliš jednoduše (nebo ve všech jiných filmech zbytečně složitě). Žádné efekty, nic nového, žádný nábor do toho či onoho, nakonec vše dobře dopadne, ale kupodivu jsem ani jednou nezačal běhat po obýváku a vykřikovat cokoliv o trapnosti.(29.10.2005)

  • jasse
    ***

    Neznám prostředí v reálu jako Sinclair, ale práci letových dispečerů poměrně podrobně popsal Arthur Halley, a považuju ji za snad nejnáročnější vůbec. Tenhle film ji ukazuje trochu s nadhledem, líbilo se mi vykreslení jednotlivých postav: vše zvládající frajírek, hrdina s bolavou duší, přiliš ambiciózní šéfka, začínající nezkušená novicka - všichni během té náročné noci zmoudří a to se mi líbilo. Kéž by tomu tak bylo vždy i ve skutečnosti...(30.9.2011)

  • Isherwood
    *

    Nevýrazný žánrový hybridek, který v sobě nosí všechna standardní klišé svého žánru. Přistání naslepo nefunguje ani jako katastrofické drama ani jako dramatická cesta do duše člověka, který se viní za těžkou chybu. Zde navíc těch „bolavých“ duší bylo chvílemi nějak moc a charakterové rozvíjení bylo až na jediný případ utnuto v polovině, která místo očekávaného napětí s ohroženým letištěm nepřinesla nic jiného než další snůšku nudy. Ani další příjemně civilní výkon Kiefera Sutherlanda nedokázal pozvednout mdlou úroveň snímku, jehož námět sliboval mnohem více potenciálu, než kolik ho bylo nakonec dohromady promrháno. Scénáristicko – režijně nevyužitá šance a ukázkový příklad „zbytečného filmu“.(29.10.2005)