Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Will Francis je úspěšný architekt a se společníkem Sandym získal významnou zakázku při rozsáhlé přestavbě londýnské čtvrti Kings Cross. Jejich firma je krátce po sobě dvakrát vykradena a muž zjistí, že jedním ze zlodějů je patnáctiletý imigrant Miro. Will žije s přítelkyní Liv, se kterou vychovává její zčásti autistickou dcerku Beu, posedlou gymnastikou. Vztah s Liv prochází krizí a muž se sblíží s Mirovou matkou, temperamentní bosenskou muslimkou Amirou. Z cizinky a Brita se stanou milenci, jejich vztah je ale odpočátku poznamenán nedůvěrou... Svým předposledním snímkem, komorním dramatem Dveře dokořán, se britský režisér Anthony Minghella (1954–2008) po výpravných mezinárodních produkcích (Anglický pacient, Talentovaný pan Ripley, Návrat do Cold Mountain) vrátil do ulic současného multikulturního Londýna. Film se zabývá aktuálním tématem lidí žijících blízko sebe v různých sociálních vrstvách, jež se míjejí, srážejí a proplétají. Působivý snímek zdobí kromě kultivované režie především herecké výkony. Willa hraje Minghellův dvorní herec Jude Law, ženské postavy ztvárnily Juliette Binocheová a Robin Wright Pennová. (Česká televize)

(více)

Recenze (185)

Filmkabi.net (Michal Polák)

"Dveře dokořán určitě měly ambice na diváka morálně zatlačit. Tato snaha paradoxně vyznívá do ztracena, protože závěr filmu dává divákovi jasnou zprávu, že dobří lidé na světě stále existují a emigrantská problematika není až zas tak horká. Jenže tím si já nejsem až tak jistý. Film zachraňují snad…"

Filmpub.cz (Kateřina Svatoňová)

"Kdyby se režisér nesnažil o politický film a soustředil by se na emoční sféru, na dialogy a portréty lidských slabostí i ctností odrážející se v dobře narýsovaných postavách, pak bychom se měli na co těšit. Takto se lze pouze probírat jednotlivými kousky skládanky a litovat, že obraz není nikdy…"

Filmweb.cz (Kateřina Grosmanová)

"Ačkoli nejsou Dveře dokořán vyloženě filmem \"pro náročného diváka\", konzumenty výhradně komerčních snímků plných akce zřejmě příliš nezaujme. Stejně tak pro vás nebude úplně tím pravým ořechovým, pokud nepatříte mezi příznivce Minghellových dramat, jež mohou někomu připadat příliš natahované.…" více

Kinema.sk (Kristína Aschenbrennerová)

"Krádeže a vlámania nepatria medzi citovo veľké filmy, ktoré vás zdrapia a držia s pritajeným dychov v obavách o milencov. Napriek tomu sú plné podpovrchovej vášne, lásky a s nimi spojených trápení a malých každodenných múk. Nezanechajú vás v stave rozrušenia alebo vytrženia. Sú však hodné videnia…" více

Lidovky.cz (Darina Křivánková)

"Film pohání křehká psychologie postav, jejichž vyznění je sice modelově symbolické, ale na plátně působí velice živě, jako lidé, které denně potkáváme cestou do práce. A právě to bylo režisérovou ambicí, zachytit situace a pocity důvěrně známé, jakkoli ne zrovna příjemné, ale opravdové. Otázky,…" více

Premiere.cz (Barbora Šťastná)

"Jedinou vadu na kráse tu představují dialogy, které ­občas hodně šustí papírem. „Každý příběh ze Sarajeva je složitý,“ vzdychá Amira, zatímco Will mumlá cosi o tom, že „by dokázal zpaměti nakreslit obrys jejích rtů“. Díky Minghellovým schopnostem ovšem v zásadě komorní příběh nepůsobí ani trochu…" více

Tiscali.cz (Jan Jaroš)

"Zmrtvělé manželství, udržované především ohleduplností a snad i pocitem spoluzodpovědnosti, je pouhou statickou, nevzrušivou ilustrací, komplementárně doplněné jiným výjevem, Willovou zdrženlivostí při setkání s vlezlou prostitutkou, která se mu nasouká do auta. Minghella jasně naznačuje: Will není…"

Reklama

Reklama