Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HoneyBunny
    ****

    Pokud máte rádi S čerty nejsou žerty, tahle pohádka vás rozhodně nezklame. Nepřijdete o sympatického českého čerta (Jirka Dvořák rulez), zasmějete se vypointovaným dialogům, navrh dostanete lehce načrtnutou love story. Věčná škoda, že Strach netočil přímo pro kina, ta televiznost je někdy trochu rušivá a o infantilním nebi raději nemluvě (pozemská část příběhu je mnohem životaschopnější). Suma sumárum příjemné překvapení - že by česká pohádka chytala novou slinu?(16.12.2005)

  • Adam Bernau
    **

    Tak po destiletích vlády pekla jako jediné právní zásvětní instance české filmové pohádky se konečně dostává ke slovu i nebe. Těch padesát let ale udělalo své a výsledkem je, že obě tyto instance jsou v duši českého diváka už prakticky nerozlišitelné. Ale k filmu: Náprava padlého anděla skrze nápravu lidí (a nakonec je to trochu jinak) – dobrý motiv. Nebe vtipné (chytrými narážkami i obsazením) a dokonce i moudré, jen přespříliš vánočkově české, bez kouska smyslu pro dogmatiku. Země zoufale nudná. Příchodem dvojice black and white agentů s ručením neomezeným se to sice rapidně zlepší, ale i když je Petronel matla, přece jen ta zápletka se splněnými přáními je až příliš přiblblá (jakkoli samotná idea „splněného přání“ je v této souvislosti velmi případná) a všechno ke šťastnému konci kvačí nějak rychle a přímočaře. (Pohádkově legitimní pranostiková pomoc svatých kámošů je ovšem sympatická.) Scénář od samého začátku třídí hříšníky se stejnou snadností jako Petronel u nebeské brány – nejen že je okamžitě jasné, kdo bude tím (jediným) napraveným; kdežto nebe a peklo koexistují v dokonalé harmonii, na zemi je k vidění jen nezměnitelně bílá a černá - což by se dalo akceptovat při troše hloubky, velkoleposti nebo humoru, nic z toho však pozemští červové v této pohádce nenabízejí. Všechno musejí pro diváka oddřít anděl s čertem (jde jim to naštěstí skvěle). A aby byla bílá ještě bělejší, vše je vyřešeno tím, že poctivá holka odmítne žebráka, protože miluje hraběte. Pravda, Pámbů to hned uvede na pravou míru, ale dojem z toho, co předcházelo, se už nezmění, pointa je chytrá, leč bez účinku; navíc se dovídáme, že ten, kdo nám byl předložen jako napravený hříšník (totiž hrabě) napraveným hříšníkem není. Tak buď se nenapravil nebo vůbec nebyl hříšníkem. Himlherbartoška. Buď měl být ten pozemský příběh inteligentnější a krevnatější nebo naopak na něj mělo být jen sem tam shlíženo a vše rozhodující se mělo odehrávat v nebi (s těmi hláškami a bombarďáckým obsazením by to byla dobrá šou). Při jedné z těchto možností bych tomu všemu rád uvěřil. No, dal bych i tři hvězdičky, ale „Ježíšku umejt!“ nebo „Ježíšku, ty lumpíku“, to opravdu ne. Vocaď pocaď, soudruzi. Ježíšek je právě narozený Spasitel světa a ne nějaký bumbrlíček vod pepiků.(8.9.2011)

  • darkrobyk
    *****

    Pane Bože, proč mi tenhle film stále unikal...? Protože většina pohádek natočených po roce 1989 stojí za pendrek. Ani se nedivím, že když režisér ukázal studiu hrubý sestřih původně TV pohádky, bylo okamžitě rozhodnuto o nasazení do kin. Herecký koncert nejen J.Bartošky, I.Trojana, J.Dvořáka a O.Navrátila. Ani stále stejně koukající Klára Issová nemohla výsledný dojem pokazit. Laskavý humor prostý současných vulgarit a ladovské exteriéry dělají z Anděla Páně jednu z nejlepších pohádek natočených od Sametové revoluce... Jen kdyby ta světská spravedlnost dopadala na hříšníky i ve skutečném životě.(24.12.2010)

  • Radek99
    ****

    Po opravdu dlouhé době zase česká filmová (byť původně televizní a všemi atributy to dosvědčující) pohádka, o které jsem schopen říci, že se zařadí do zlatého fondu československých pohádek, reprizujících se cyklicky každý rok v čase okolo Vánoc. Milá pohádková atmosféra, sympatický hlavní hrdina - popleta (vynikající Ivan Trojan, bez něhož by pohádka klesla o mnoho řádů), spousta vtipů a dobrých nápadů, dobrý scénář, roztomile zpodobněné nebe... Škoda jen té očividné televiznosti - hrad pustý a prázdný, dvořané se dají při masových scénách skoro spočítat na prstech jedné ruky a triky ,,televizně" modré. Škoda...(27.4.2007)

  • Hejtmy
    ****

    Z odstupem pár let od chvíle, kdy jsem Anděla Páně prvně viděl v kině, už snad můžu poctivě zhodnotit. Novodobé pohádky upadají do všeobecné nenávisti, já bych je ale tak extra neodsuzoval. Jasně, pohádkových klasik je většina z dob minulých, ale i v té době se stejně tak točilo dost nejen pohádkového odpadu. Až čas všechno vytřídí a možná si za pár desítek let budeme při sledování Anděla Páně říkat, že takový pohádky se už netočí. Ano, Z pekla štěstí 2 nebo televizní pohádky od ČTčka určitě nejsou žádná sláva (velmi mírně řečeno), ale i dneska můžeme narazit na pár lepších kousků, jejichž příkladem může být právě Strachova první a nejlepší pohádka. Na Andělovi je vidět, že Strach neměl úplně omezený rozpočet, výprava, lokace i technická stránka jsou na úrovni. Do toho výborný pohádkový příběh okořeněný vtipem a herecký koncert dua Trojan + Dvořák a skvělá pohádka je na světě. 90 %(31.12.2012)

  • - Petronel jde (Ivan Trojan) do kostela a Uriáš (Jiří Dvořák) stojí před ním řka, že on do kostela nesmí. Později v něm však bez problému je. (Pepy)

  • - Na svatbě je na nebi vidět stopa po letu letadla. (Pepy)

  • - Petronel (Ivan Trojan) posílá abatyši Magdalenu do pekla, Uriáš (Jiří Dvořák) jí bere květinu a jde směrem ke stolu. V dalším záběru ji však nemá a není ani nikde okolo. (Pepy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace