Režie:
Philippe de BrocaKamera:
Jean PenzerHudba:
Georges DelerueHrají:
Jean-Paul Belmondo, Geneviève Bujold, Julien Guiomar, Charles Gérard, Daniel Ceccaldi, Capucine, Andréa Ferréol, Michel Beaune, Pascale Roberts, Dora Doll (více)Obsahy(1)
Šarmantní podvodník Viktor neztrácí po propuštění z vězení čas a hned se pustí do nových podvodů. Nejprve prodá dům své milenky Heleny, aby získal peníze na věno své dcery Katrin, a pak se pokusí prodat jachtu, která mu pochopitelně nepatří. Pak ale dojde v jeho životě k osudovému zlomu - setkává se se svou kurátorkou Charlottou. Z lásky k ní začne dokonce uvažovat o tom, že by přestal spolupracovat se svým komplicem Kamilem a napravil se, jenže v rozhodující okamžik ho svým nečekaným návrhem zaskočí sama Charlotta... Kriminální komedii Philippa de Broky vévodí okouzlující Jean-Paul Belmondo v roli rozpačitého zamilovaného podvodníka. (TV Prima)
(více)Videa (2)
Recenze (168)
Na filmu jde poznat, že se stal pozdějším odrazovým můstkem daleko slavnějšího filmu Zvíře, kde zářila stejná osvědčená mužská sestava a Belmondo si tam střihl rovněž roli nesvéprávného. Bohužel tento film sráží právě roztěkaná role Belmonda, který lítá od ničeho k ničemu jak splašený vlak až to nepůsobí příliš věrohodně. Někdy méně znamená více. Dlouho jsem váhal nad třemi hvězdičkami, ale po scénce "Pane ministře, je tu správce muzea ze Senlus s choti. A co tady chtějí ? Přišli na večeři." jsem málem sletěl smíchy ze židle a tak dávám ještě o jednu hvězdičku navíc ()
Nenapraviteľný je taká pekná alegória na manželstvo: ženskú túžbu po ovládaní a mužskú túžbu po slobode. Podaná je formou bláznivej komédie, kde neustále blbne nenapraviteľný Belmondo. Ťažko však uveriť, že by ho pri takomto správaní ženy tak zbožňovali a nepovažovali ho po pár vetách za blázna. Lenže tu ide o to, že je to Bebe a nie tá konkrétna postava, takže diváčky to chápu. Film si vďaka neustálym zvratom udržuje tempo a finišuje príťažlivou vykrádačou, pri ktorej mi však už tie Belmondove eskapády začali liezť na nervy. Najvtipnejšie sú tak na filme dialógy psychologičky so svojimi pacientami, čiže absolútne vedľajšia a pre dej nepodstatná záležitosť. ()
S Belmondovými filmy je to jako na houpačce, co se týče mých vztahů k nim. A Nenapravitelný se nakonec řadí k těm, které se mi líbí spíše méně, než více, a ke kterým se už nejspíš v budoucnu nevrátím. Jistě, Bébel tady řádí jako ďábel, má k ruce výtečné herecké obsazení, zručnou režii, pár mimořádně dobrých fórů a super exteriéry, takže mě to od začátku do konce bavilo a byla radost ten film sledovat, jen je jaksi rutinní a neobsahuje příliš věcí, díky kterým si ho budu i po delší době pamatovat. Ale rozhodně neurazí, naopak. 75%. ()
Belmondo rozjetej na max. Frajer co se kolem každýho prožene a aniž by si dotyčnej všiml o co běží má prázdnou šrajtofli a akcie neexistující firmy.... v tomhle stylu se to celý hrne. Rámec klasickýho francouzskýho filmu 70. let baví téměř vždy a francouzi přehrávaj už od přírody, proto jejich komedie působí tak zběsile a díky tomu to celý vlastně hrozně rychle uteče. Belmondo v nejlepších letech prostě uměl ;-) ()
VIDĚNO PO DLOUHÉ DOBĚ ZNOVU Po dvou letech od velkolepého vícevrstvého Muže z Acapulca se duo Phillipe de Broca+ Jean Paul Belmondo vrací s tentokrát komornější prostší hříčkou o nenapravitelném vykutáleném podvodníčkovi, kterého zarazí až láska. Jean-Paul Belmondo zde ale dle svého očekávání mohl naplnit svou lásku ke převlekům (kdyby tušil, co ho čeká o pár let později v Bezva fintě) a stejně jako ve starším Sympatickém darebovi skvěle rozvinout svoje obratné žonglování se slovy a profesionální mystifikování. Jednotlivými podvodnickými situacemi Belmondo bruslí samozřejmě naprosto, lehounce, důvtipné a jeho slovní kolotoč je prostě radost sledovat. Ačkoliv mám ve starých komediích celkem rád loupežné zápletky , tak tady s jejím příchodem (a vlastně vůbec prvním příchodem nějaké regulérní zápletky) se tato velká podvodnická jízda trošičku zastavila, ale ještě přinesla například vynikajcí pasáž se spojením krádeže a romantického večera, která vedle restaurační scény s knírkem patří asi k nejzapomatovatelnějším momentům celého filmu. Jo, jak už to tak u Belmondo bývá, tak jde celkově o lehkou, šarmartní podívanou se zdařilým, jak slovním, tak vizuálním humorem i trochou romantiky, takže šarmartní to je i bez výraznějšího hudebního podkresu i režie. Ale stejně jako ve spřízněném Sympatickém darebovi to má slabší druhou polovinu než první a pár hlušších míst. S původních pěti hvězd nakonec po zralé jedno vteřinové úvaze měním hodnocení na pěkné čtyři. Ale opět jsem se pěkně pobavil, o tom žádná. A každý ze tří Belmondových hlavních dabérů na něj perfektně seděl...zde Miroslav Moravec, který sice na Třísku a mladého Krampola (!) úplně nemá, ale i tak je skvělej. Známku na telefon...tady si ji beru, neobtěžujte se, díky ()
Galerie (37)
Zajímavosti (11)
- Ve scéně, kdy se srazí auta, stojí na rohu asi dvacítka čumilů, a to ještě před srážkou a dívají se ve směru karambolu. Pravděpodobnější by bylo, že se seběhnou, takto je zřejmé, že jsou inscenovaní, ale špatně. (sator)
- V závěrečných scénách u bazénu jde vidět, že rozmluva Camille (Julien Guiomar) s Victorem (Jean-Paul Belmondo) je sestříhaná. V jedné scéně sedí ve stínu a bez občerstvení, ve druhé na slunci s občerstvením. Tomu odpovídá i Viktorův župan. Obojí se však odehrává ve stejný moment, protože Charlottin otec odchází na golf. (fifas2)
- Dlouholetí přátelé Belmondo a de Broca se při tomto natáčení natolik rozkmotřili, že se spolu nebavili celých pět let. (Locksley)
Reklama