Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Waldemar Matuška v titulní roli muzikálu, vytvořeného na námět románu G. de Maupassanta. Miláček je patrně nejoblíbenějším z románů Guy de Maupassanta. Příběh chudého, zprvu nesmělého, ale půvabného a velmi ctižádostivého mladíka, který díky svým úspěchům u žen si dobude i pařížskou společenskou „smetánku", byl brzy zpracován do divadelní a filmové podoby. Jak nevzpomenout na „miláčka" v noblesním podání Gérarda Philippa. V roce 1972 se Georges Duroy – „Miláček" dostal do muzikálu, který vytvořili libretista Ota Žebrák, skladatel Ivan Kotrč a režisér, plný tvůrčích nápadů – Ján Roháč. Hlavního představitele měli nasnadě – kdo jiný, než mužný, zbožňovaný a přitom jemný a hravý Waldemar Matuška. Obklopen umělci zvučných jmen, jako M. Kopeckým, N. Urbánkovou, E. Cupákem, H. Talpovou a mladičkou M. Voborníkovou, vytvořili společenský obraz doby plný dravosti a prospěchářství, ale i něhy a lásky, vedoucí někdy až k sebeobětování. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (5)

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Taková přirovnání sice nepoužívám často, ale tohle zkrátka a dobře je životní role Waldemara Matušky. Ať si myslí kdo chce, co chce, Matuška v Miláčkovi předvádí perfektní herectví, když Duroyovi propůjčuje širokou škálu výrazů a jedním pohledem nebo změnou polohy hlasu dokáže vyvolat tolik uvěřitelných emocí. Prostě nemáte problém mu věřit, že svede jakoukoliv sukni, kterou se mu svést zachce (u mě vede scéna v kostele). Nehraje přitom žádného vyloženě záporného poživačného samce, který by ženy jen využíval a vzápětí odhazoval, ale spíše tragicky romantického hrdinu, jenž prostě chce stále víc a víc. Dvouhodinová stopáž není vůbec na překážku, celé je to totiž plné po hudební i textové stránce naprosto skvělých písní a také veršovaných dialogů, které nejsou recitovány, ale plynou zcela přirozeně. Matuškovy partnerky taktéž perfektní (jeho duety s Naďou Urbánkovou a Miluškou Voborníkovou by měly být známější), mužskému osazenstvu pak samozřejmě vévodí Miloš Kopecký. Scéna je většinou úsporná, ale působivá, kostýmy překrásné a Roháčova režie (místy připomínající výpravnější klipy z Návštěvního dne) dokáže všechno využít.___P.S. O tom, jak se mi Miláček líbí, svědčí i fakt, že jedinou výtku nemám ani k Haně Zagorové. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Roháčovská variace na maupassantovskou klasiku. S předlohou to už nemá mnoho společného, primárně jde jen o ty exhibice tehdy populárních zpěváků. Inscenace je plná tehdejší stylizační manýry, která až dusí. ()

raroh 

všechny recenze uživatele

Sice Esther Krumbachová coby kostýmní výtvarnice jako vždy válí, ale kromě jazzové písně s Hanou Zagorovou je muzikálová adaptace Miláčka nenápaditou a špatně zahranou zapomenutelností. ()

vypravěč 

všechny recenze uživatele

Divadelně stylizovaný, ze semaforské poetiky přelomu šedesátých a sedmdesátých let vycházející televizní muzikál. Šarm konce devatenáctého století, výborně se promítnuvší do kostýmů Ester Krumbachové, se zde spojuje s hravostí doznívající „zlaté“ dekády. Nezpívají-li, vyjadřují se v něm herci převážně mluvou vázanou ve verších, které prozrazují nezvalovskou inspiraci. Zpěvem i hrou, v níž přechází od lehčích poloh k (romanticky) tragickým, exceluje především Waldemar Matuška, kterému Ján Roháč poskytl – coby titulní postavě – nejširší prostor. Ostatní zdatně sekundují – vyzdvihl bych především Naďu Urbánkovou a Miloše Kopeckého. ()

argenson 

všechny recenze uživatele

Zdlouhavé, utahané. Ale jsou tu sympatičtí lidé, hezká atmosféra 19. století a občas pěkná hudba. Hana Zagorová hned na začátku zpívá píseň s vyzývavým pornotextem, ještě dál jde Miluška Voborníková, která v refrénu opakuje "udělej se, lásko." ()

Reklama

Reklama