poster

Kdo je tady ředitel?

  • Dánsko

    Direktøren for det hele

  • Itálie

    Il grande capo

  • Francie

    Le direktør

  • Německo

    The Boss of It All

  • Slovensko

    Kto je tu riaditeľ?

Komedie

Dánsko / Švédsko / Island / Itálie / Francie / Německo, 2006, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nascendi
    *

    V popiske malo byť pred menom Larsa von Triera namiesto slova "režie" napísané "manipulátor". Keď sa filmový režisér zmení na manipulátora, je to vždy zlé. Ten je totiž bezohľadný voči divákovi, ktorý jeho zábavky platí. Neprekážajú mi výtvarníci-manipulátori, ktorí si za pár šupov kúpia plátno a farby a podľa chuti sa na ňom vybláznia. Považujem za neškodnú spoločenskú zábavku, keď sa potom okolo vystaveného plátna motajú snobi, uznanlivo pokyvkávajú hlavami a trúsia svoje múdrosti. Film je na takéto nikam nevedúce experimenty príliš drahý. Preto je podľa mňa odpadový a tá osamelá hviezdička je iba za potešenie pri čítaní komentárov, ku ktorým užívateľov vyprovokoval.(6.7.2010)

  • EastWicka
    *****

    "Proč Dánové tolik mluví? Buď moc mluví, nebo jsou příšerně sentimentální. A mezitím se akorát smějou jako idioti."_ "Zatracení Dánové! Jen tak se z toho nevykroutíte! Jste samé řeči. Z vašich ság ale víme tohle: Ten kdo vyjednává s podkoním, nevyjednává s nikým. Sbohem!" (z monologu islanského mogula Finnura Sigurdsona) A to ještě nic není.(4.2.2015)

  • troufalka
    *

    Můj upřímný obdiv všem, kdo se u této komedie bavili. Mám velice ráda suchý absurdní humor, leč zde naprosto převládl pocit směsice trapnosti a nudy. Trier mě nepřestává překvapovat. Začala jsem jeho obdobím kolem Dogma 95, přesunula se k pozdějším kouskům, abych si pak s velkým překvapením vychutnala Evropu a Prvek zločinu. Když vím, co Tier dokáže, jak si umí vyhrát se scénou, dokáže vystřihnout naprosto originální, dechberoucí kousek, pak dost dobře nerozumím, kde se vzala tato nekomedie zabíraná nesmyslnou kamerou. Žádné veké stopy po originalitě jak v námětu, tak ve zpracování. To už jsem víc fimařiny vnímala v nízkorozpočtové Epidemii, která se jakoby nedopatřením dostala mezi jeho dva vrcholové snímky, které už později nepřekonal. Možná by paní Trierová udělala lépe, kdyby si své tajemství vzala do hrobu. Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií(3.4.2015)

  • freddy
    ***

    Tak z tohoto filmu mám velmi rozpačité pocity. Mám-li být upřímný, tak tohle je můj první film od Triera, který jsem viděl, nikdy předtím jsem se s jeho tvorbou nesetkal, takže jsem nevěděl, co od této komedie čekat. A podle toho se také vyvíjel můj náhled na film. Po prvních minutách u mne zavládlo naprosté zklamání a dokonce jsem jednu chvíli uvažoval, že to buď přepnu, nebo od televize odejdu. Prostě mi to nesedlo, a tento pocit trval celou první třetinu filmu. Pak už se tam začalo trochu něco dít a přišlo mi to i zajímavé, ale nic víc. Prostě jsem v tomto filmu neobjevil nic zajímavého, nic co by mne přimělo k lepšímu hodnocení, než je průměr. Jistě, svým způsobem je zajímavé pojetí filmu. Téměř celý film se odehrává mezi bílými zdmi firmy, nasnímání kamerou je velmi specifické, trhaný střih určitě také stojí za zmínku. Ale začínám mít pocit, že konverzační filmy mi příliš nesedí. Nemám asi prostě rád velké množství postav, které si mezi sebou jen povídají a nic zajímavého se tam neděje. Ale tento film má alespoň velké plus v tom, že děj je zajímavý a příliš nenudí. Ale jinak je film spíše zklamání a u mne nevybočuje z průměru, proto je to za tři hvězdičky.(28.10.2008)

  • Othello
    *

    Nevydržel jsem to doukoukat. Dogma mi přijde jako patrně nejhorší možný způsob jak natočit komedii. V reálu to vypadalo tak, že jsem věděl, že právě proběhl vtip, ale neprobudil ve mě jen náznak smíchu. Celé je to totiž úplně mrtvé a nijaké. Je možné, že svou roli hrály ne úplně dobré titulky. Herecký ansábl je i přes zdější obdiv podle mě strašlivě unylý a neumí vtip podat. Jakkoli mám Triera rád, tak jeho nej-dogma filmy nemůžu. Tento se u mě zařadil po boku Idiotů. I tu mě forma tak znechutila, že jsem se nebyl schopný dostat k obsahu. Asi se k tomu ještě vrátím, ale teď to víc než na jednu hvězdu za nápad a úvodní dobrý vtip s prologem režiséra, kterého vidíme v okením odrazu.(17.5.2010)

  • - Dánská herečka Iben Hjejle, která se ve filmu objevila v milostné scéně na kancelářském stole, může být českým divákům známa také z reklamy na Českou spořitelnu. (Wade)

  • - V dánské verzi filmu bylo ukryto množství vizuálních prvků. Tyto vizuální prvky, zvané „Lookey“, byly součástí jakési soutěže, jejíž úkolem bylo všechny najít. Vítěz získal cenu a mohl si zahrát v dalším filmu Larse von Triera. (HellFire)

  • - Poté, co se objevují Kristoffersonova (Jens Albinus) bývalá přítelkyně, on si si sundá kalhoty a přehodí je přes tabuly, kalhoty střídavě mizí a zase se objevují. (T081)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace