poster

Kdo je tady ředitel?

  • Dánsko

    Direktøren for det hele

  • Itálie

    Il grande capo

  • Francie

    Le direktør

  • Německo

    The Boss of It All

  • Slovensko

    Kto je tu riaditeľ?

Komedie

Dánsko / Švédsko / Island / Itálie / Francie / Německo, 2006, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HAL
    ****

    Ironická absurdní komedie, která přitom syrovosti emocí těch několika málo postav v ní připomíná spíše tragedii a dějem zase skoro až pojednání o povrchnosti prvního dojmu a o mnohdy až extrémní vyhrocenosti vztáhů v uzavřené komunitě. A zároveň také obrovská pocta všem hercům. kteří se snaží plně splynout se svou postavou a vnáší do scénáře ji ovládajícího okamžité improvizace jak na divadelních prknech, tak i před filmovými kamerami. Zajímavým prolnutím divadelního "statického" stylu a filmově "volného" snímání obrazu je v Boss of It All i originální kamera. Ta je vždy za všech okolností absolutně statická, ale až extrémně agresivním střihem na detaily a zpět na celkový obraz při neustálém měnění úhlu záběru vytváří režisér velmi jasný přehled o scéně a působí velmi dynamicky, byť se odehrává jen ve velmi málo různých lokacích (kancelářích). Bohužel, Trier se až příliš zahleděl do ironického a vnějšího pohledu na tuto komedii a záměrně likviduje všechny katarzní situace které by ve filmu mohly nastat a ignorováním diváckých očekávání (a kauzality zločinu a následného adekvátního trestu) tak z vynikajícího filmu dělá jen zábavnou hříčku. Prostě slovy nejsympatičtější postavy filmu: "Zasraní, zasraní Dánové!" 8/10(7.4.2008)

  • lennyd
    ***

    Aby si majitel malé ajtý firmičky zachoval před svými zaměstnanci tvář při předkládání nepříjemných rozhodnutí, vymyslel si imaginárního šéfa, jehož jménem tato rozhodnotí prezentuje. Nyní ale potřebuje firmu prodat, a u toho by "ředitel" měl být přítomen, tak si najme divadelního herce, aby na nějaký čas ředitele hrál... Larsi von Trierovi nelze upřít jedna vlastnost - originalita a nápady, kam svět filmu posunout dál - a to nikoliv za cenu vizuálních orgií za milióny dolarů, ale zajímavými scénáři a ruční kamerou. Bohužel, některé takovéto filmy z důvodu absence jakékoliv jiné akce, než žvanění, chvilkama i nudí - to je případ i tohoto filmu. Jakkoliv je Kdo je tady ředitel originální a námět bombastický, po hodině koukání, jak "zástupný" ředitel stále a pořád řeší s přitroublými zaměstnanci to samé, a stále se nic neděje, tak by jeden pomalu i usnul...(27.11.2009)

  • gudaulin
    **

    S tímhle filmem to bylo jako na houpačce. Pro intouše Larse von Triera mám celkem slabost a jsem k jeho experimentům až nezdravě vstřícný, o čemž svědčí např. mé pětihvězdičkové hodnocení Manderlay a Dogville (které jsou ve skutečnosti divadlem, jenom na oko se tvářícím jako film). Tentokrát mi s ním ale došla trpělivost. Základní nápad je nosný a mohla vzniknout opravdu chytrá a provokativní satirická komedie, která si mohla brát na paškál ledascos od způsobu řízení firmy, manipulace s lidmi, zbabělosti v komunikaci atd., jenže to si by režisér nesměl začít hrát s vysokou kulturou a divadelní teorií. Kdo je tady ředitel je nakonec typický příklad filmu, kde se režisér a scénárista v jedné osobě baví víc než jeho divák. Kdyby nešlo právě o kultovního festivalového režiséra, asi by mu tuhle legrácku s naprosto neuspokojivým vyústěním diváci spočítali mnohem chladnější odezvou. Takhle mám pocit, že leckteré vysoké hodnocení je ovlivněno reakcí poddaných na císařovy nové šaty. Kdo je tady ředitel? je v konečném důsledku spíš vtípkem na účet diváků než příběhem natočeným pro jejich pobavení a zamyšlení. Konec konců i ten rámec, dp kterého je děj zasazen, stojí na vodě. Celá ta manipulace se zaměstnanci by se v reálném světě nesmírně rychle skončila pouhým nahlédnutím do obchodního rejstříku... Chtělo to mnohem víc zapracovat na scénáři a nebýt tak sebestředný. 2* jsou za sympatické tápání hlavního hrdiny v roli manažera firmy, o které, stejně jako o jejích zaměstnancích, nic neví, a tak sklízí tu ránu pěstí, tu nevědomky odsouhlasí nabídku k sňatku s podřízenou. Celkový dojem: 40 %.(10.7.2010)

  • sta
    *****

    není to tak jasnejch 5* jako u Dogville, Manderlay či Tanci v temnotách, ale Trierovy hrátky s filmovým médiem, navíc podpořený fakt skvělým scénářem, nemůžu ocenit jinak než plnym počtem..byť to popírá snad veškerý filmový pravidla, oči prakticky neodtrhnete z plátna..až mi začíná připadat, že jde o totální degradaci filmu (jako takového), neboť trier dokazuje, že už je zcela jedno, jak je co natočeno, divák to stejně nějak pochopí..no, je to kontroverzní počin(26.2.2007)

  • borsalino
    ***

    Hodně zajímavá myšlenka, ovšem pro mě trochu méně zajímavě podaná, takže jsem se místy vysloveně trápil, než se snímek dostal k nějaké další replice či posunu v ději. Příjemné bylo, že nejde přímo o komedii, ale takové lechtání a zkoušení divákova důvtipu. Samozřejmě nejzábavnější byla účast ředitele, který o firmě a lidech nevěděl zhola nic, ale ani to vše nestačilo než na průměr. A je to škoda.(24.3.2013)

  • - Dánská herečka Iben Hjejle, která se ve filmu objevila v milostné scéně na kancelářském stole, může být českým divákům známa také z reklamy na Českou spořitelnu. (Wade)

  • - V dánské verzi filmu bylo ukryto množství vizuálních prvků. Tyto vizuální prvky, zvané „Lookey“, byly součástí jakési soutěže, jejíž úkolem bylo všechny najít. Vítěz získal cenu a mohl si zahrát v dalším filmu Larse von Triera. (HellFire)

  • - Ve scéně, kdy zaměstnanci obědvají a Kristoffersonem (Jens Albinus) začne mluvit o řediteli velkého ředitele, pozice Ravna (Peter Gantzler) se různě mění. (T081)