poster

Kdo je tady ředitel?

  • Dánsko

    Direktøren for det hele

  • Itálie

    Il grande capo

  • Francie

    Le direktør

  • Německo

    The Boss of It All

  • Slovensko

    Kto je tu riaditeľ?

Komedie

Dánsko / Švédsko / Island / Itálie / Francie / Německo, 2006, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • troufalka
    *

    Můj upřímný obdiv všem, kdo se u této komedie bavili. Mám velice ráda suchý absurdní humor, leč zde naprosto převládl pocit směsice trapnosti a nudy. Trier mě nepřestává překvapovat. Začala jsem jeho obdobím kolem Dogma 95, přesunula se k pozdějším kouskům, abych si pak s velkým překvapením vychutnala Evropu a Prvek zločinu. Když vím, co Tier dokáže, jak si umí vyhrát se scénou, dokáže vystřihnout naprosto originální, dechberoucí kousek, pak dost dobře nerozumím, kde se vzala tato nekomedie zabíraná nesmyslnou kamerou. Žádné veké stopy po originalitě jak v námětu, tak ve zpracování. To už jsem víc fimařiny vnímala v nízkorozpočtové Epidemii, která se jakoby nedopatřením dostala mezi jeho dva vrcholové snímky, které už později nepřekonal. Možná by paní Trierová udělala lépe, kdyby si své tajemství vzala do hrobu. Challenge Tour 2015: 30 dní se světovou kinematografií(3.4.2015)

  • liborek_
    *****

    Trier opět nezklamal... Z ponuré Manderlay odjel zpět do Dánska a otrokářské drama vystřídala bláznivina hodně těžkého kalibru... Lars von Trier si znovu hraje nejen s divákem, ale neskutečně si pohrává i s hlavními hrdiny, které smaží v pekelně horkém oleji a dává jim minimum možností. Chudák Kristoffer, jehož smyslem života je ultraminimalistický Gambini, se musí pohybovat v pro něj naprosto odtažitém světě, z čehož musí nutně vznikat absurdní situace, které balancují buď na hranici frašky ("Podzim na venkově je dusný...") nebo se drsně dotýkají hořkosti života, jenž "je jako Dogma95"... (tiskárna...). Trier opět boduje s dogmatickým pojetím, narušuje kontinuitu obrazu, překvapuje dokonale vybroušeným scénářem s nečekanými zvraty. Svými vlastními vstupy do filmu a komentováním děje snímek zdánlivě zlehčuje, což potvrzuje úvodním konstatováním, že za touhle komedií není nic jiného, než se pobavit a zapomenout. Ale to by nebyl Lars von Trier... Už jen vztah Ravn - Kristoffer stojí za hlubší zamyšlení... Pro mě zatím jednoznačně nejlepší komedie roku (včetně toho minulého..:-)(3.4.2007)

  • GodComplex
    **

    Lars Von Trier je sice kvalitni uchyl, ale smysl pro humor ocividne nijak zvlast vytribeny nema. Tenhle film neni uplne zbytecny a je zde par zajimavych napadu i scen, ale jako celek nejen ze vas nepobavi jak by se od komedie ocekavalo, ale zaroven i docela silne zanudi. Mozna za to castecne muze i ta otravna danstina. Zatim nejhorsi Trier, ktereho jsem videl, na jeho obranu jsem toho ale zase tak moc jeste nevidel. 4/10(5.1.2010)

  • Driss
    *

    Obrovské zklamání, které jsem od Triera nečekal. Film se mi sice přímo nezhnusil, ale koncentrace vtipů je natolik nízká, že jsem se dlouhou část stopáže nudil. A "umělecky" pojatá kamera s polovičními záběry (polovina představitelů, zbytek zeď) mě nenadchla. Trier by se měl držet útoky na psychično a komedie nechat Francouzům. 3/10(18.5.2012)

  • gudaulin
    **

    S tímhle filmem to bylo jako na houpačce. Pro intouše Larse von Triera mám celkem slabost a jsem k jeho experimentům až nezdravě vstřícný, o čemž svědčí např. mé pětihvězdičkové hodnocení Manderlay a Dogville (které jsou ve skutečnosti divadlem, jenom na oko se tvářícím jako film). Tentokrát mi s ním ale došla trpělivost. Základní nápad je nosný a mohla vzniknout opravdu chytrá a provokativní satirická komedie, která si mohla brát na paškál ledascos od způsobu řízení firmy, manipulace s lidmi, zbabělosti v komunikaci atd., jenže to si by režisér nesměl začít hrát s vysokou kulturou a divadelní teorií. Kdo je tady ředitel je nakonec typický příklad filmu, kde se režisér a scénárista v jedné osobě baví víc než jeho divák. Kdyby nešlo právě o kultovního festivalového režiséra, asi by mu tuhle legrácku s naprosto neuspokojivým vyústěním diváci spočítali mnohem chladnější odezvou. Takhle mám pocit, že leckteré vysoké hodnocení je ovlivněno reakcí poddaných na císařovy nové šaty. Kdo je tady ředitel? je v konečném důsledku spíš vtípkem na účet diváků než příběhem natočeným pro jejich pobavení a zamyšlení. Konec konců i ten rámec, dp kterého je děj zasazen, stojí na vodě. Celá ta manipulace se zaměstnanci by se v reálném světě nesmírně rychle skončila pouhým nahlédnutím do obchodního rejstříku... Chtělo to mnohem víc zapracovat na scénáři a nebýt tak sebestředný. 2* jsou za sympatické tápání hlavního hrdiny v roli manažera firmy, o které, stejně jako o jejích zaměstnancích, nic neví, a tak sklízí tu ránu pěstí, tu nevědomky odsouhlasí nabídku k sňatku s podřízenou. Celkový dojem: 40 %.(10.7.2010)

  • - V dánské verzi filmu bylo ukryto množství vizuálních prvků. Tyto vizuální prvky, zvané „Lookey“, byly součástí jakési soutěže, jejíž úkolem bylo všechny najít. Vítěz získal cenu a mohl si zahrát v dalším filmu Larse von Triera. (HellFire)

  • - Film byl natáčen kamerovou technikou zvanou Automavision, kdy je každý úhel a pohyb kamery volen počítačem. (HellFire)

  • - Dánská herečka Iben Hjejle, která se ve filmu objevila v milostné scéně na kancelářském stole, může být českým divákům známa také z reklamy na Českou spořitelnu. (FMJ)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace