poster

Světla v soumraku

  • Finsko

    Laitakaupungin valot

  • Francie

    Les lumières du faubourg

    (Francie)
  • Německo

    Lichter der Vorstadt

    (Německo)
  • slovenský

    Svetlá v súmraku

  • anglický

    Lights in the Dusk

Drama / Krimi

Finsko / Německo / Francie, 2006, 78 min

Režie:

Aki Kaurismäki

Scénář:

Aki Kaurismäki

Kamera:

Timo Salminen

Hrají:

Janne Hyytiäinen, Maria Järvenhelmi, Maria Heiskanen, Ilkka Koivula, Sergej Doudko, Andrei Gennadiev, Arturas Pozdniakovas, Matti Onnismaa, Sulevi Peltola, Antti Reini, Neka Haapanen, Santtu Karvonen, Sesa Lehto, Jukka Rautiainen, Jukka Salmi, Heikki Heimo, Erkki Lahti, Pihla Penttinen, Helena Vierikko, Jari Elsilä, Vesa Häkli, Jouni Kosenius, Marko Helmi, Janne Ajanti, Tommi Korpela, Clas-Ove Bruun, Joonas Tapola, Nauri Nykänen, Panu Vauhkonen, Jukka Ropponen, Jukka Uhlgrén, Katri Korander, Mika Tuokkola, Jarmo Haapanen, Bobby Nieminen, Roger Nieminen, Mitja Tuurala, Teemu Väisänen, Svante Korkiakoski, Roy Rosenblad, Silu Seppälä, Pertti Sveholm, Juhani Niemelä, Juha Springare, Tommi Hytti, Pasi Kokkoniemi, Mika Roiha, Kati Outinen, Anna-Maria Klintrup, Jarmo Hemilä, Matti Oinonen, Arto Reinikainen, Pertti Wilska, Kari Lehto, Lassi Halme, Risto Jeronen, Esa Nenonen, Ismo Ahola, Arto Korkeakoski, Jarkko Käpynen, Ari Levomäki, Kari Lindström, Mika Lindström, Heikki Metsämäki, Tapio von Müller, Sami Ruuskanen, Markku Tirronen, Panu Tuomikko, Pertti Lahtinen, Aarre Karén, Ari Härkönen, Juri Inno, Alpo Seppälä, Marco Taskinen, Mika Tuuhea, Marja Packalén, Kari Pulkkinen, Maj-Lis Doktar, Outi Mäkelä, Päivi Paldan, Risto Haimelin, Tuulikki Moilanen, Peter von Bagh, Jussi Arhinmäki, Carl-Erik Calamnius, Janeck Bachmann, Mika Frilander, Helvi Hatavara, Matti Heino, Tomi Heino, Reima Heiskanen, Erkki Hiltunen, Tauno Holmström, Matti Hyvönen, Meeri Kiukas, Toivo Koivisto, Aarno Kuussalo, Liisa Lehikoinen, Alpo Nousuniemi, Keijo Nyrhinen, Sinikka Usvamaa, Pentti Viljakainen, Raimo Virrantuomi, Konsta Väänänen, Gustaf Schildt, Niina Alijoki, Willmar Andersson, Ritva von Bagh, Maria Candia, Matti Castreu, Pentti Eskelinen, Teemu-Veikko Eskelinen, Swati Goyal, Merri Haanpää, Suvi Hanni, Eira Heinämies, Janne Hietanen, Henna Himanen, Hanne Huhtala, Juice Huhtala, Sami Hyrynkangas, Olavi Ikonen, Karoliina Jokinen, Orvokki Jokinen, Aino-Maria Jolkkonen, Hanna Jurtti, Pertti Kainulainen, Atte Kallio, Elina Kallio, Susanna Kauppi, Reijo Kiiramo, Svante Knuus, Juha Koistinen, Seppo Koivula, Hanna Konttinen, Kaisa Kukkola, Antti-Matti Kupiainen, Venla Kuuluvainen, Saara Kähönen, Antti Laitila, Rami Laitinen, Pekka Lappalainen, Juuso Leivonen, Kiira Leppik, Kimmo Lindeman, Jukka Lång, Tero Manu, Markku Martinmäki, Linda Melen, Ilona Merikanto, Olli Miettinen, Hannu Mikkonen, Rino Morgenstern, Viveka Morgenstern, Lasse Männistö, Eeva Niemi, Jouni Niemi, Harri Oxnäs, Matti Pai, Reeta Pankka, Hannu Partanen, Marjo Pekkanen, Antti Peltomäki, Kimmo Piekkola, Ilkka Pitkänen, Esa Puolakka, Harri Pärnänen, Jarkko Pärssinen, Paula Rahtu, Martti Raita, Kati Raivonen, Kalle Rantala, Hannu Rantalainen, Eliisa Reenpää, Jukka Repo, Elina Riihivaara, Olli Rinne, Anna Rombach, Sampsa Rönkkönen, Aki Rytkönen, Timo Rytkönen, Marika Räty, Tuula Saastamoinen, Vesa Saksanen, Sandra Salminen, Kimmo Salonen, Pentti Seppänen, Kimi Siitari, Liisa Sipponen, Timo Snellman, Veera Snellman, Mina Solonen, Markku Suarez, Juha Suokas, Kaisu Tervonen, Sari Tervonen, Aleksi Tilli, Matti Toivio, Henna Tolvanen, Pekka Tuhkanen, Hannu Turtiainen, Ilkka Tyynelä, Oili Tähkäpää, Sari Uutinen, Anssi Valkonen, Lassi Vierikko, Anssi Virtanen, Jukka Willandt, Anna Yli-Penttilä

Producenti:

Aki Kaurismäki

Střih:

Aki Kaurismäki

Scénografie:

Markku Pätilä

Masky:

Nadja Delcos

Kostýmy:

Outi Harjupatana
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • -Ravee-
    **

    Tak první setkání s klasikem mé oblíbené země nedopadlo zrovna ideálně.. Dopadlo vlastně velmi velmi rozpačitě.. Minimalistický styl a statické herectví mě tu zrovna nenadchly, neboť příběh, který Kaurismäki napsal, po emocích vyjádřených hereckými prostředky přímo žadoní.. Celou dobu jsem se snažil ve scénách najít cosi navíc, nějaký skrytý smysl či poselství celého filmu, nicméně mi to zůstalo skryté, a tak jsem se i přes krátkou stopáž začal nudit.. Na druhou stranu musím vyzdvihnout všudypřítomnou depresi, utrpení osamělosti a chlad, které z filmu sálají na míle daleko.. Obrazová kompozice také velmi slušná.. I tak mi ale "Světla v soumraku" nesedly a další seznámení s Kaurismäkim odkládám na neurčito..(19.4.2010)

  • Lynn
    *****

    Další geniální film Aki Kaurismäkiho, tentokrát o osamělosti. Jak moc je hořká (moje) osamělost jsem si uvědomila při projekci v kině, kdy si přede mě sedl pár - a právě, že se k sobě nemohli chovat jako všechny ostatní páry, že společnost ještě stále staví bariéry - nikdy jsem ještě neviděla, že by se k sobě někdo choval tak něžně a tak láskyplně. Snad proto byl zážitek z již beztak vynikajícího filmu (chladná severská depresivní kamera, minimalistické výkony, psychologicky propracované postavy...) o to silnější.(22.7.2006)

  • EdaS
    ***

    Tak nevím. Mám dojem, že spíš než o osamělosti je tenhle film o naprosté pasivitě hlavního hrdiny (i když slovo hrdina se pro něj opravdu nehodí). Ten si totiž nechá líbit od všech všechno (je to ten typ "chcípák", známý z českých filmů). Je pro mě těžké se vcítit do pocitů takového jedince, zvlášť když se o něm a jeho minulosti nedozvíme naprosto nic. Vertigo je můj nejoblíbenější film, ale spojitost se Světly v soumraku mě tedy opravdu nenapadla. Kaurismaki má svůj osobitý styl (je to první film, který jsem od něj viděl), ale emocionálně mě opravdu nezasáhl.(26.11.2006)

  • Shadwell
    ****

    Členové Vídeňského kruhu, navazující na jednoho z nejvlivnějších filozofů 20. století, Ludwiga Wittgensteina, se shodovali, že spousta filosofických problémů vlastně neexistuje, jsou to nesmysly povstávající z nedbalého užívání jazyka, z představy jazyka jako obrázků či značek připevněných na věcech. Podobně chápe omezenost jazyka Kaurismäki. Proto jsou veškeré dialogy v jeho filmech tak nezvyklé a nepřípadné. Jde o to, že v jazyku přemýšlíme o našem světe, ovšem toto přemýšlení je chybné, a to do té doby, než přezkoumáme jazyk samotný. Mimo zmíněné využívá Kaurismäki dvojí metodiku „sledování“ postav. Kameru zapíná tehdy, kdy ji většina režiséru vypíná. Tím pozoruje postavy v momentě, kdy nevedou bohatý život jejich hollywoodských protějšků A pokud ji přece jen zapíná ve stejném momentě, deformací scény na evropský způsob vtlačuje postavy do nesocializovaných, mentálně retardovaných (a o to zábavnějších) figur, jakou byl divoký chlapec z Aveyronu nebo dívka Genie.(3.11.2008)

  • ChewieDC
    **

    Psychologicky propracované postavy? Kde? Je hlavní postava, která pořád někam odevzdaně civí a pokuřuje propracovanou postavou? Těžko. Syrové? Kde? Statické záběry, ve kterých si všichni herci zapomněli mimické svaly někde doma a prostoduchý děj, jehož synopse by se vešla na tři věty i s pointou, to prostě u mě není dobrý film. Seznámení s Kaurismäkim tedy u mě zrovna dobře nedopadlo. Možná pokud bych se chtěl unudit k smrti, natáhl bych Světla v soumraku na dvojnásobnou stopáž a výsledek by byl jistý.(19.12.2006)

  • - Finsko zamýšlelo nominovat film na Oscara, režisér Kaurismaki však účast z protestu vůči americké politice na Blízkém východě odmítl. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace