poster

Světla v soumraku

  • Finsko

    Laitakaupungin valot

  • Francie

    Les lumières du faubourg

    (Francie)
  • Německo

    Lichter der Vorstadt

    (Německo)
  • slovenský

    Svetlá v súmraku

  • anglický

    Lights in the Dusk

Drama / Krimi

Finsko / Německo / Francie, 2006, 78 min

Režie:

Aki Kaurismäki

Scénář:

Aki Kaurismäki

Kamera:

Timo Salminen

Hrají:

Janne Hyytiäinen, Maria Järvenhelmi, Maria Heiskanen, Ilkka Koivula, Sergej Doudko, Andrei Gennadiev, Arturas Pozdniakovas, Matti Onnismaa, Sulevi Peltola, Antti Reini, Neka Haapanen, Santtu Karvonen, Sesa Lehto, Jukka Rautiainen, Jukka Salmi, Heikki Heimo, Erkki Lahti, Pihla Penttinen, Helena Vierikko, Jari Elsilä, Vesa Häkli, Jouni Kosenius, Marko Helmi, Janne Ajanti, Tommi Korpela, Clas-Ove Bruun, Joonas Tapola, Nauri Nykänen, Panu Vauhkonen, Jukka Ropponen, Jukka Uhlgrén, Katri Korander, Mika Tuokkola, Jarmo Haapanen, Bobby Nieminen, Roger Nieminen, Mitja Tuurala, Teemu Väisänen, Svante Korkiakoski, Roy Rosenblad, Silu Seppälä, Pertti Sveholm, Juhani Niemelä, Juha Springare, Tommi Hytti, Pasi Kokkoniemi, Mika Roiha, Kati Outinen, Anna-Maria Klintrup, Jarmo Hemilä, Matti Oinonen, Arto Reinikainen, Pertti Wilska, Kari Lehto, Lassi Halme, Risto Jeronen, Esa Nenonen, Ismo Ahola, Arto Korkeakoski, Jarkko Käpynen, Ari Levomäki, Kari Lindström, Mika Lindström, Heikki Metsämäki, Tapio von Müller, Sami Ruuskanen, Markku Tirronen, Panu Tuomikko, Pertti Lahtinen, Aarre Karén, Ari Härkönen, Juri Inno, Alpo Seppälä, Marco Taskinen, Mika Tuuhea, Marja Packalén, Kari Pulkkinen, Maj-Lis Doktar, Outi Mäkelä, Päivi Paldan, Risto Haimelin, Tuulikki Moilanen, Peter von Bagh, Jussi Arhinmäki, Carl-Erik Calamnius, Janeck Bachmann, Mika Frilander, Helvi Hatavara, Matti Heino, Tomi Heino, Reima Heiskanen, Erkki Hiltunen, Tauno Holmström, Matti Hyvönen, Meeri Kiukas, Toivo Koivisto, Aarno Kuussalo, Liisa Lehikoinen, Alpo Nousuniemi, Keijo Nyrhinen, Sinikka Usvamaa, Pentti Viljakainen, Raimo Virrantuomi, Konsta Väänänen, Gustaf Schildt, Niina Alijoki, Willmar Andersson, Ritva von Bagh, Maria Candia, Matti Castreu, Pentti Eskelinen, Teemu-Veikko Eskelinen, Swati Goyal, Merri Haanpää, Suvi Hanni, Eira Heinämies, Janne Hietanen, Henna Himanen, Hanne Huhtala, Juice Huhtala, Sami Hyrynkangas, Olavi Ikonen, Karoliina Jokinen, Orvokki Jokinen, Aino-Maria Jolkkonen, Hanna Jurtti, Pertti Kainulainen, Atte Kallio, Elina Kallio, Susanna Kauppi, Reijo Kiiramo, Svante Knuus, Juha Koistinen, Seppo Koivula, Hanna Konttinen, Kaisa Kukkola, Antti-Matti Kupiainen, Venla Kuuluvainen, Saara Kähönen, Antti Laitila, Rami Laitinen, Pekka Lappalainen, Juuso Leivonen, Kiira Leppik, Kimmo Lindeman, Jukka Lång, Tero Manu, Markku Martinmäki, Linda Melen, Ilona Merikanto, Olli Miettinen, Hannu Mikkonen, Rino Morgenstern, Viveka Morgenstern, Lasse Männistö, Eeva Niemi, Jouni Niemi, Harri Oxnäs, Matti Pai, Reeta Pankka, Hannu Partanen, Marjo Pekkanen, Antti Peltomäki, Kimmo Piekkola, Ilkka Pitkänen, Esa Puolakka, Harri Pärnänen, Jarkko Pärssinen, Paula Rahtu, Martti Raita, Kati Raivonen, Kalle Rantala, Hannu Rantalainen, Eliisa Reenpää, Jukka Repo, Elina Riihivaara, Olli Rinne, Anna Rombach, Sampsa Rönkkönen, Aki Rytkönen, Timo Rytkönen, Marika Räty, Tuula Saastamoinen, Vesa Saksanen, Sandra Salminen, Kimmo Salonen, Pentti Seppänen, Kimi Siitari, Liisa Sipponen, Timo Snellman, Veera Snellman, Mina Solonen, Markku Suarez, Juha Suokas, Kaisu Tervonen, Sari Tervonen, Aleksi Tilli, Matti Toivio, Henna Tolvanen, Pekka Tuhkanen, Hannu Turtiainen, Ilkka Tyynelä, Oili Tähkäpää, Sari Uutinen, Anssi Valkonen, Lassi Vierikko, Anssi Virtanen, Jukka Willandt, Anna Yli-Penttilä

Producenti:

Aki Kaurismäki

Střih:

Aki Kaurismäki

Scénografie:

Markku Pätilä

Masky:

Nadja Delcos

Kostýmy:

Outi Harjupatana
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Davson
    *****

    Kaurismäkimu je v novém filmu vyčítáno, že příběh životního ztroskotance nezjemňuje lehkým optimistickým humorem, jako to provedl třeba ve svém posledním autorském projektu Muži bez minulosti. Já si naopak mysím, že pouze takto mohl perfektně vyjádřit neutěšený životní stav - absolutní osamění pomocí filmového média. Kaurismäki kašle na nějakou klasickou výstavbu scenáře, postavy nám předkládá jaké jsou, bez psychologického vykrslení, bez náhledů do jejích minulostí. Zejména u hlavní postavy, jež je prototypem filmového antihrdiny. Nechává sebou vláčet, upne se na krásnou ženu, i když odhalí její zištné a zločinecké úmysly. V průběhu filmu se však dá přeci jen trochu dedukovat důvody jeho pasivity a odevzdání - jeho snahy o vymanění se z bídného života ztroskotávají již v zárodku. Pokus o podnikání končí už u banky, která odmítá půjit a snaha o pomsty se zvrtne do tragického (a zcela nefilmového) vyústění. Závěrečná optimistická tečka však dává přeci jen malá světla naděje v životním soumraku.(10.1.2007)

  • Vampireman
    ****

    Koistinen! Celou stopáž jsem se chechtal nahlas. Způsob, jakým to Koistinen kupuje a nic s tim nedělá je na straně jedné velice úspěšnou komedií. Jeho jednotný neurčitý výraz, kdy plně upře do kamery mě s jistotou vždycky rozesměje. Akorát je mi zatím poněkud nepřístupný Koistinenův mikrokosmos, na jedné straně jeho hnací síla založit firmu nebo brousit kudly hrnečkem a na druhé straně jeho neprůstupnost a odevzdání se osudu, což by snad měla vynapravit další projekce. Kaurismäki mi už druhým filmem velice sedl, ať už je to chladivě atraktivní režijní styl, černohumorný fóry potažmo originální záběry společnosti redukované na jednoho stylově hrajícího Elvise a tím pádem i hudební složku věci. 4,5*(25.11.2010)

  • sochoking
    *****

    Klasika, Kaurismäkiho hrdina je alkáč s mastnými vlasmi , ktorý má jedny topánky a tie obúva k saku i k rifličkám . Cigy si šúľa a žije v cimre á la komančovská éra nábytok a ten je ešte ku všetkému poskrovný , takže ked sa dostane do basy , alebo do nočného útulku , vychádza to narovnako . Do toho si predstavte chladné rána či večere , bagry a plechové kontajnery , a depka jak sviňa . Takže ked sa budete cítiť fakt mizerne , že vám nič nevychádza v živote , tak si pustite toto a hned si to chodte hodiť .(20.5.2010)

  • 5150
    *

    Jediným Kaurismakiho filmem, který jsem dosud viděl, byl MUŽ BEZ MINULOSTI a v tom byl můj problém. Čekal jsem totiž něco podobného, ale SVĚTLA V SOUMRAKU jsou tak jiná... Bohužel mě nezaujal příběh a o hlavní postavě ani nemluvím. Po velkou část projekce jsem se víceméně nudil a jak to skončí, mi bylo nakonec jedno. Škoda, potěšila alespoň jedna vydařená hláška, rocková píseň (zpívaná živě) a cameo Kati Outinen, ale jinak velké zklamání...(12.1.2007)

  • Radko
    *****

    Mechanické odcudzenie jednotlivcov ako dôsledok postupného zániku pút tvorených tradičnými komunitami (rodina, nezištné priateľstvá). Všetko v mene "slobody" a hesiel o nutnosti individuálnych postupov. Kaurismäki príbeh o vykorenení a využívaní poňal ako minimalistickú, no štýlovo vybrúsenú smutnú milostnú drámu mladého nočného strážnika. Kamera uchvacujúco zachytila postavy ako strnulé portréty vystupujúce z kontrastne čierneho pozadia. Hustnúci smútok mechanizovanej roboty, tichého bytu a zafajčených barov dotvárajú prevažne posmutnelé melódie. Zložito nastavené spoločenské pravidlá neumožňujú hrdinovi vymaniť sa z podradného postavenia (pokus o podnikanie). Osamotene blúdi nocou. Náhla zmena v podobe očarujúcej krásky nezaváňa kóšer citmi, ale zúfalý samotár chce veriť, že našiel tú pravú. Raz však darmo: moc patrí bezškrupulóznym podvodníkom a ich kurvám, ktorých súcit končí v korení sa bohatstvu a moci. Stále ponurejší a trpkejší Kaurismäki nemá ilúzie o súčasnom svete, napriek tomu ponúka istú, i keď malú, nádej na obnovu vzťahov ich znovuvybudovaním zdola (Muž z minulosti), či v spoločensky rovnocennom prostredí.(9.1.2007)

  • - Finsko zamýšlelo nominovat film na Oscara, režisér Kaurismaki však účast z protestu vůči americké politice na Blízkém východě odmítl. (Hans.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace