Režie:
Joel SchumacherScénář:
Fernley PhillipsKamera:
Matthew LibatiqueHudba:
Harry Gregson-WilliamsHrají:
Jim Carrey, Virginia Madsen, Logan Lerman, Danny Huston, Lynn Collins, Rhona Mitra, Mark Pellegrino, Ed Lauter, Troy Kotsur, Patricia Belcher, Tara Karsian (více)Obsahy(1)
Walter Sparrow, který pracuje pro město jako odchytávač zvěře, žije poklidně s milovanou Agathou a synem Robinem. Vše se změní, když dostane za úkol odchytit zatoulaného psa Neda. Zvíře ho kousne a uteče před ním na hřbitov, ke hrobu jakési Laury. Kvůli tomu Walter dorazí pozdě na schůzku s Agathou, která si krátí čekání v antikvariátu a koupí mu knihu 23 - Román o posedlosti. Walter se do knihy začte a je šokován podobností svého života s příběhem detektiva Rybky, jež se netýká jen minulosti, ale jakoby zrcadlila i současnost. Detektiv je posedlý číslem 23 a také Walter ho najednou nachází všude kolem. Na manželčinu radu zajde za psychiatrem Frenchem stejně jako v příběhu Rybka. Znovu narazí na psa Neda, jenž ho opět dovede k Lauřinu hrobu. Za vraždu byl odsouzen její učitel a milenec profesor Flinch. Walter ho navštíví ve vězení, přesvědčen, že právě on je autorem knihy. On však tvrdí, že Lauru nezabil a knihu nenapsal. Walter se dostává na stopu autora a dokonce odhalí místo, kde je zakopána kostra. Jeho žena mezitím objeví v opuštěném psychiatrickém ústavu krabici s nápisem Sparrow. Děj knihy, realita a Walterovy vzpomínky se děsivě prolínají a vedou ho k šokujícímu odhalení. (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (726)
Mezi 16.červencem 23:00 hod. a 23.červencem jsem se byl 23-krát vymočit. No řekněte, není to krajně podezřelé?? Přímo šokující!!!......Ne, teď vážně. Jim Carrey nečte scenáře, než podepíše smlouvu?? Joel Schumacher definitivné zblnul?? Ten je ale, i díky občas pěknému vizuálu, v tom myslím nevinně. Jenom ten scenář je strašná zhovadilost. Tady nejde ani tak o tu posedlost číslem (pár lidí ve svém okolí nemocných obsedantní poruchou znám, takže vím, co to je za peklo) a základní idea snímku není vůbec špatná. Ale způsob, jak je to odvyprávěno, vypointováno a zahráno (Carreymu ty kérky sice strašně seknou, ale jinak tady zahrál asi nejhůř co jsem viděl), to je prostě divácké utrpení. Nejhloupější film (nejen) tohoto roku. Tady se, dámy a pánové, navzdory silné konkurence LaButeho ´Rituálu´ budou na konci roku rozdávat Zlaté maliny!!! PS: Jim Carrey by se měl 23-krát pomodlit otčenáš, aby mu filmový bůh a jeho štěstěna prominuli.... ()
Nechala jsem se obloudit tagem "matematika," s níž to má společného asi tolik jako pěstování rákosí na Kamčatce. Schumacher byl kvalitní režisér napínavých thrillerů, uměl budovat napětí, dobře vedl herce, ale s takovou slátaninou, jakou je tento scénář, si nedokázal poradit. Je otázkou, zda by si s takto slaboduchým scénářem poradil vůbec nějaký režisér. A ten závěr ve stylu "ťudliky, šmudliky, všichni še máme štrašně moč rádi a děláme jen ty nejšprávnější věči" postrádal pouze Anny Ondrákovou v hlavní roli. ()
Joel Schumacher oprávněně platí za jednoho z nejméně vyrovnaných hollywoodských režisérů!! Jeho žánrově nepředvídatelná režie tentokráte zabrousila do vod ďábelského prvočísla (význam čísla 23 není scenáristickým výmyslem, nýbrž skutečně existující teorií – slušný potenciál by tu tedy byl), které se hlavnímu hrdinovi „dostane“ do rukou prostřednictvím knihy, kterou jeho manželka zahlédne v knihkupectví, když čeká právě na nedochvilného Jima Carreyho, kterého mezitím pokousal pes, sám se později do knihy začte, v detektivovi poznává sám sebe, začíná bláznit, hledat souvislosti atp. atp. Ocitáme se tak na hranici dvou světů, toho reálného a toho knižního, Schumacher ani v jednom z nich ale trestuhodně neudrží napětí ani stylově kompaktní celek. Jen něco naznačí, přeskočí do snového oparu, tam nešetří stylizací a následně odběhne zase opodál. Jiné pasáže jsou zase nesmyslně doslovné. Režisérův tvůrčí úsudek a invence vložená do filmu jsou minimálně matné. Vedlejší postavy jsou motivačně nevýrazné, ústřední herecké duo Carrey a Virginia Madsen (Bokovka) si ostudu rozhodně neuřízli, ale s přibývajícími minutami už lezou solidně na nervy. Jejich chybou to ale zřejmě nebude. 40%. ()
TV/// Obsazení 6/10 Děj 7/10 Hudba 5/10 Vyzuál 7/10/// +líbil se mi Jim Carrey v dramatické poloze, bavilo mě to očekávání jakým směrem se to dál vyvine, závěr byl celkem logický a tudíž i docela překvapivý -dlouhou dobu tušíte a čekáte co že nám to chtějí filmaři naservírovat, v některých momentech už jsem propadal beznaději a nevěřil, že z toho bude něco zajímavého/// Byl jsem zvědaví co to bude a čekal jsem co z toho bude. Nakonec zklamaný nejsem i když si říkám, že z toho mohlo být něco víc nebo něco jiného. Je určitě škoda, že Joel Schumacher nedokázal navázat na mistrnou Telefoní budku. Škoda že se posledních pár let potácí v podprůměrných filmech. Samotný film asi neurazí a nejspíš ani nenadchne. Není špatný, není nejlepší. Alespoň u Carreyho to byla příjemná změna./// Celkem 63%/// ()
Vyčítat tomuhle filmu zhovadilosti kolem čísla 23 je stejné, jako vyčítat Rain Manovi, že umí ve vteřině spočítat sirky v krabičce. Film není o čísle 23, ale o vztahu Carreyho postavy k tomuhle číslu. A protože je Walter Sparrow v podstatě cvok, nebudu se vysmívat nápadům chorobného mozku, ale soustředím se na film natočený o něm … Carrey je skvělý, Schumacher to v rámci nepříliš kvalitního scénáře zvládnul, no … a já moc nechápu velmi nízká hodnocení ... ()
Galerie (38)
Zajímavosti (22)
- Při propagaci filmu se Jim Carrey (Walter Sparrow) zmínil o tom, jak často opravdu někde vídá číslo 23: „Před pár dny jsem požádal svou asistentku, aby měla připravený foťák a cvakla vždycky, když někde uvidíme třiadvacítku. Hned chvíli nato jsme seděli v autě a za sebou viděli náklaďák s číslem 23 na straně. Nejspíš to bylo pořadové číslo toho auta v nějaké společnosti. Pak jsme se podívali na auto před sebou a jeho poznávací značka začínala na 23. Pak jsme dorazili do hotelu a bydlel jsem v pokoji 1223. Vylezl jsem na balkon a číslo domu vedle hotelu bylo 323…“ (NIRO)
- Elisabeth Shue měla původně hrát hlavní ženskou roli, ale musela odmítnout, protože byla těhotná. (Siriuss)
- Třicetimilionový paranoidní thriller vydělal v USA během prvního víkendu v kinech (23.-25. 2. 2007) 14,6 milionu dolarů a figuroval na druhé příčce žebříčku návštěvnosti. Celkový výdělek v amerických kinech se vyšplhal na 35,2 milionu dolarů, celosvětový pak na 77,7 mil. (imro)
Reklama