Režie:
Roland EmmerichKamera:
Ueli SteigerHrají:
Steven Strait, Camilla Belle, Cliff Curtis, Affif Ben Badra, Nathanael Baring, Marco Khan, Reece Ritchie, Joel Fry, Omar Sharif, Grayson Hunt Urwin (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Horský kmen lovců mamutů Jagalové se obává hladovění, protože zvířata, která jsou jejich zdrojem obživy, přicházejí stále později a je jich méně. Když najdou v horách mrtvou ženu a u ní modrooké děvčátko, prorokuje stará šamanka, že dívka, která dostane jméno Evolet, je znamením velkých změn. Současně však slibuje, že ze středu Jagalů vzejde válečník, který se ožení s Evolet a povede Jagaly k novému životu. Do dívky se zamiluje DeLeh. Když je přepadnou bojovníci na koních, mnohé zabijí a další včetně Evolet odvlečou, rozhodou se KaRen, DeLeh a TikTik vydat po stopách nájezdníků a zajatce osvobodit. Po vyčerpávající cestě dorazí k Hoře bohů, kde tisíce otroků stavějí pod dohledem kněží a válečníků pyramidu pro všemohoucího vládce. DeLeh a náčelník Nakuů proniknou na stavbu, aby se pokusili získat podporu otroků v boji proti jejich utiskovatelům, ti však váhají. Dosud se totiž neobjevilo znamení, které by zvěstovalo příchod bojovníka osvoboditele, kterého se i všemohoucí bojí. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (998)
Roland Emmerich je prostě zvláštní druh režiséra, který točí velkofilmy za jakoukoliv cenu, i za cenu nesmyslnosti. Takže se u tohoto filmu nesmí přemýšlet. Když se u něj totiž nepřemýšlí, tak potom se člověk u něj pobaví. Já jsem prostě vypnul a přestal vnímat to okolí, které každou chvíli bylo jiné a fakt, že procestovali celý svět za jediným cílem, /dost obyčejným cílem/ nedokázal film vytáhnout prakticky nikam. Jediné na čem on stojí jsou efekty a v tu ránu přichází Emmerichova chvíle, protože on efekty umí, ale rozhodně to není to jediné co umí. Po nějakou dobu vytváří sci-fi, o kterých každý ví, každý je zná a právě proto je tak známý. Není film, který by nebyl mediálně známý a právě proto můžu spokojeně říct, že jsem se u 10 000 př. n. l. relativně bavil. I když příběh byl vcelku obyčejný a hodně nesmyslný, já se bavil. Efekty za to stály a to byl nejdůležitější bod toho, proč jsem na to vůbec koukal. Jinak co mu rozhodně budu mít za zlé je to, že se v tomto filmu příšerně stotožňuje s Hvězdnou bránou. Prostě až okatě moc. Abych pravdu řekl, Emmerich prostě nezklamal. Natočil film, o kterém se mluví negativně, ale přesto se na něj kouká, takže svého cíle spokojeně docílil. --- He is not a god! ()
Ty pralidi mě silně připomínali dnešní levicovou alternativní mládež, měli stejné vlasy, byli stejně špinavý, mluvili anglicky a chovali se jako hovada. Taky se mi líbilo, jak ráno vyšli z USA a večer došli do Egypta, připomnělo mi to moje každodenní večerní procházky do Sydney. Každému tyhle kratší procházky před spaním vřele doporučuji . ()
Dějepis a zeměpis v kostce. Dredy jako z dvacátého století, mamuti jako z 200 000 let před Kristem jenom několikrát větší. Sem tam přiběhne přerostlé emu chytající podobu dinosaurů z druhohor a tygžík vyžlík podruhé v dějinách filmu prokáže své dobré srdce a postaví se za hlavního hrdinu. Společně s ním putujeme za průvodem Hunů či Mongolů Čingischánovy doby ze zasněžených Himalájí přímo do hustého amazonského pralesa, po jehož opuštění nás čeká nekonečná Sahara a podivná řeka plná plachetnic podobných opeře v Sydney nebo (při větší fantazii) těm španělským ze 16. století. Nenajdeme na nich ale žádného Hernanda Corteze nebo Francisca Pizzara, nýbrž ony Huny (Mongoly) oblečené v barevných látkách odněkud z Orientu, jejichž hlavní město připomíná jakési Maye, Aztéky a Inky v jednom (ačkoliv tygří sfinga kdesi uprostřed města by nás mohla svádět k zařazení spíš do Egypta). Jedno se ale Emmerichovi nechat musí. Kamerové záběry z leteckého pohledu vypadají úchvatně a hudba se mu taky povedla. Škoda jen, že se místo historie radši nezaměřil na sci-fi. A neodpustil si ty příšerný děsivý konce plný ožívajících mrtvol a velkých hrdinů. ()
Na regulérní hollywoodský velkofilm moc blbé a naivní, na realistický útržek ze života prvních lidí zas příliš pohádkové a neskutečné. Kdyby se však Emmerich křečovitě držel historických faktů, nevypadalo by to dobře - rok 10 000 př. n. l. zde prezentuje v podobě velkolepé trikové exhibice, kterou jsem prostě nemohl sledovat s vážnou tváří (dialog s tygrem! Velká matka! zázračné obživnutí!), ale zároveň mě nikdy vyloženě neiritovala. Je to celé tak pečlivě zkonstruované, vymydlené, ploché a rutinní, že to v žádném případě nemůže zanechat jakýkoli osobitý otisk. P.S. Ale mohli se prásknout přes kapsu a na závěr připojit cool bitku mamuta s dinosaurem. Dílo zkázy by bylo dokonáno... 50% ()
Na jeden krát bez újmy stráviteľná rozprávka/nerozprávka. Hľadať v tomto guláši nejaké historické pojítka možu len srandisti, ktorým ale trochu napomáha sám Emmerich. Keby mal tento nemčúr čoby len ždibku nadhľadu a za hrsť zmyslu pre humor, tak toči béčka s puncom kultovosti. Zatiaľ točí béčka za a-čkové money. 50% ()
Galerie (79)
Zajímavosti (27)
- Pro režiséra Rolanda Emmericha šlo o „nejdrsnější natáčení, jaké jsem kdy absolvoval. Jen pár příkladů: původně jsme všechno chtěli točit v Africe, kde měl v jihoafrickém pohoří Drakensberg vzniknout náš svět. Nepočítali jsme ale s tím, že tato oblast je světovým kulturním dědictvím a nějací byrokrati v Paříži udělají špatnou zkušenost s ruským televizním seriálem. Naše smůla Takže jsme rozebrali dekorace a přestěhovali je na Nový Zéland, aniž jsme měli natočený jediný záběr.“ (NIRO)
- Před samotným začátkem natáčení tvůrci požádali maorský kmen Ngāi Tahu o možnost zúčastnit se tradičního obřadu, při kterém se udílí požehnání – aby si herci uvědomil, jak důležitá byla mystika pro kmeny, žijicí v dávné minulosti. (Amplifier)
- Film byl do kin doručen pod falešným názvem "King Dinosurs". (c.tucker)
Reklama