Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1962, Baltimore, USA. Obtloustlá středoškolačka Tracy Turnblad (Nikki Blonsky) navzdory svým nepřehlédnutelným tělesným rozměrům miluje tanec a sní o tom, že se stane hvězdou televizní taneční show Cornyho Collinse (James Marsden). Na cestě za splněním svého snu ji sice podporuje otec Wilbur (Christopher Walken), ale Tracy musí překonat řadu překážek, které nesouvisejí jen s jejími tělesnými proporcemi: počáteční odpor své podobně tělnaté matky Edny (John Travolta) nebo nenávist televizní producentky Velmy (Michelle Pfeiffer) a její protěžované dcery. Tracy pak dokonce začne bojovat i s rasovou segregací, která ve společnosti vládne. (Damiel)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (298)

predators 

všechny recenze uživatele

Zábavné nejen pro milovníky hudby a tance. Má to šmrnc, dobře se na to dívá a ještě lépe poslouchá. Herci zvládají své role na jedničku a barevné prostředí 60. let navozuje tu pravou muzikálovou atmosféru. A dokonce jsem se několikrát zasmál... Zajímavosti: J. Travoltu jsem ze začátku vůbec nepoznal. Pak už teda ano... / Momentů, kdy si Ch. Walken "ulevil", bylo mnohem více. Víme však jen o jednom. :-) 70% ()

Lateef 

všechny recenze uživatele

Muzikály příliš nemusím. Tady je to navíc umocněno o zatučnělou malou nadšenkyni. Chápu, že tvůrci chtěli vybrat někoho s antisportovní postavou, ale nechat obsadit do hlavní role tlusťoučkého nosorožce zvalchovaného kombajnem s vynuceným "jokerovským" úsměvem, to se mi prostě příčilo. Vypasenej Travolta ušel, tradičně dobří byli Pfeiffer a Walken. Jinak každá minuta se mi neskutečně vlekla, připadá mi, že jsem na to začal koukat před třemi týdny. Choreografie také nic moc, že by mi to nějak zvedlo náladu nebo že bych měl chuť začít kroutit boky, to tedy ani náhodou. Barevné to možná je, ale já tohle viděl jen černobíle. Spíš černě... 75 miliónů dolarů(rozpočet)/200 miliónů dolarů(výdělek celosvětově) ()

Reklama

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Hairspray je všemi barvami laděný a absolutně ulítlý muzikál, ve kterém se sešel hvězdný herecký ánsámbl, který mi předvedl, že umí velmi dobře skloubit tanec, zpěv a v některých případech i aktérský výkon. Taneční choreografie měla šťávu a písně, kterých bylo na konci už na mě moc, taktéž. John Travolta vypadá v latexovém obleku hodně zajímavě a hlavní hrdinka není po dlouhé době kupodivu žádná vychrtlá kost. Zkrátka průměrně natočený americký muzikál, který se skvěle hodí na zaplácnutí odpoledne, a neomrzí (tedy aspoň mě) po více jak jednom zhlédnutí. ()

Rosomak 

všechny recenze uživatele

Vlastně mě to ani tak nevzalo. Taneční scény mě začaly chytat až na konci filmu a hudba mi často přišla dost pomalá, takže o nějakém blaženém vrtění do rytmu v sedačce nemůže být řeč. Klady filmu bych ale viděl v jiné stránce. Pokud se dokážeme přenést přes přirozený divákův odstup od příliš barevných filmů, infantilní stylizace a naivních dialogů (což si myslím, že je používáno naprosto vědomě) můžeme vidět i mnoho inteligentních a originálních záměrů. To co bych chtěl především vyzdvihnout je to, jak se úspěšně film vyhýbá žánrovým schématům. Dát jako hlavní hrdinku mírně obézní děvče je výborný nápad. Není hezká, není hubená, přesný opak ideálu krásy. A aby mohla dojít ke svému cíli a šťastnému konci, NEMUSÍ se do tohoto ideálu předělat (zhubnout, nalíčit, natužit..) ba právě naopak. To je naprosto zásadní, protože většina muzikálů vychází právě ze schématu "jsem outsider a abych něčeho dosáhla, změním se na něco co se obecně pokládá jako ideál" (např. v Pomádě se hrdinka musí změnit na ideál tehdejší rebelující mládeže, oblíknout se do koženejch hadrů a zapálit si cigaretu..). Svět není jen seriál pěkných úsměvů, hubených holek a těl jak vystřižených z módních časopisů. A právě toto se mi na tom filmu tak líbí: na první pohled strašná umělost je vlastně pouhou slupkou, za kterou stojí příběh, který naopak proti umělosti bojuje... ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Po prvých minútach som si myslel, že sa pri hodnotení prikloním k nižším, podpriemerným hviezdičkám a to najmä vďaka otravným, afektovaným výstupom začínajúcej herečky Nikki Blonsky, ktorá bola pre tvorcov určite riskantný ťah. Postupom času som si na ňu však začal zvykať, i keď aj možno vďaka tomu, že časom dostávali priestor častejšie aj iní herci so svojimi muzikálovými číslami. Tie boli spracované pomerne slušne, ale hlavne energicky, hravo, výbušne a občas poriadne šialene. Zaujímavejšie boli však tentokrát tanečné čísla, ktoré dokonca tromfli spevácke výkony hlavných predstaviteľov. Každý predviedol čo mohol, favoritom v kombinácii spev-tanec bol však vo filmu u mňa Elijah Kelley, ale aj Travolta si svoju moletnú mamu viditeľne užíval a jeho postava vo mne nevyvolala žiadne protichodné reakcie, ako sa to v podobných prípadoch (obliekania nadmerných kostýmov) neraz stalo. Dej sa popri originálnej myšlienke však na moje sklamanie niesol len v klasickom romantickom poňatí, občas potešia originálne nápady, ale celé to spadá len do slušného nadpriemeru, z ktorého by (avizované) pokračovanie vôbec nemuselo vzísť. 70%. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (27)

  • Postava Amandy Bynes, Penny, jí nepřetržitě lízátka. Amandin otec, který je zubař, měl velké obavy o zdraví jejích zubů, protože odhadem prý vycucala 40 lízátek denně. (Galadriel)
  • Šest písniček, které byly pro film napsány, se neobjevily v závěrečném střihu. "I Can Wait" (jediná, která byla i natočena, k dispozici je na speciální edici DVD), "Mrs. Von Tussle Says" (měla nahradit Miss Baltimore Crabs), "Save Your Applause 'Till The End" (Velma utěšuje Tracy a stěžuje si), "Turn Back The Hands of Time" (Originál od "Come So Far"), "It Ain't Over 'Till the Fat Lady Sings" (Tracy potká Amber na Miss Teenage Hairspray), "It Doesn't Get Better Than This" (Wilbur utěšuje Tracy). Všechny tyto písničky jsou na 2-Diskovém speciálním vydání sountracku. (Galadriel)

Související novinky

Jim Carrey je Ďábel

Jim Carrey je Ďábel

28.02.2009

Hugh Jackman to na Oscarech řekl jasně: „Muzikál je zpět!“ Když nějaký film s rozpočtem 52 milionů i navzdory mizerným kritikám vydělá celosvětově téměř 600 milionů (ano, řeč je o Mamma Mia!),… (více)

Lekce života podle Orsona Wellese

Lekce života podle Orsona Wellese

26.01.2008

Jeden z nejoriginálnějších současných filmařů Richard Linklater vzdá poctu jednomu z nejlepších režisérů všech dob. Ne však prostřednictvím suchopárného životopisného filmu. Snímek Me and Orson… (více)

Noc v muzeu... s pannou

Noc v muzeu... s pannou

19.09.2007

A zažijí ji Morgan Freeman, Christopher Walken a William H. Macy. Už na základě této důchodcovské sestavy je vám asi jasné, že nepůjde o nic převratně pikantního. Vlastně vůbec The Lonely Maiden má… (více)

Reklama

Reklama