Reklama

Reklama

V roce 1980 v Texasu vzrůstá kriminalita a obchod s drogami. Na jeden takový nepovedený obchod narazí Llewenyl Moss, který díky tomu přijde k pěknému balíku peněz. O tyto peníze má však zájem i někdo další... V Texasu se píše rok 1980 a Ed Tom Bell běduje nad zvyšující se kriminalitou ve svém revíru, kde stejně jako jeho otec dělá šerifa. Llewenyl Moss, který je na lovu, náhodou objeví místo, kde došlo k drogové předávce, která se však zvrtla. Moss najde několik mrtvých mužů a psů, ale také zraněného Mexičana, který prosí o vodu. Moss mu ji nedá a vypraví se dál od místa po krvavých stopách. Po chvíli narazí na dalšího mrtvého muže, který má u sebe kufřík plný peněz. Moss peníze vezme a vrátí se domů. Jeho svědomí mu ale nedá spát, a tak se vrátí na místo, aby dal zraněnému Mexičanovi napít. Ten nejenže je již mrtvý, ale na místo činu přijedou dva muži a začnou po něm střílet. Mossovi se podaří uprchnout a dostat se zpět domů, kde poručí své ženě, aby jela za svou matkou. Sám se pak vydá do motelu, kde ukryje kufřík ve ventilační šachtě svého pokoje. Na vypátrání peněz je najat zásadový zabiják Anton Chigurh, který neváhá zabít mladého zástupce šerifa, jen aby se dostal z cely. Při úprku zastaví muže v dodávce, kterého zastřelí, aby si mohl vzít jeho auto. Později se na místě činu setká se svými šéfy. Mossův vůz zde zůstal, díky čemuž Chigurh zjistí Mossovu identitu. Když přijede prohledat jeho dům, on už tam ale není. Moss přijíždí taxíkem do motelu a všimne si, že v jeho pokoji někdo byl. Pronajme si proto další pokoj, který je větrací šachtou propojen s jeho původním pokojem. Čeho si Moss nevšiml, je to, že mezi penězi je ukryto sledovací zařízení a díky němu se podaří Chigurhovi Mosse opět vypátrat. Po příjezdu do motelu Chigurh zjistí, že v Mossově pokoji se ukrývá skupina Mexičanů, kteří na Mosse čekají. Všechny je pozabíjí a Mossovi se mezitím podaří i s penězi uprchnout. Nejde mu do hlavy, jak ho mohl Chigurh vypátrat, a tak prohledá kufřík a objeví sledovací zařízení. Je ovšem pozdě, jelikož Chigurh ho opět našel. Strhne se přestřelka, při které jsou oba zraněni. Moss utíká přes hranice do Mexika. Po cestě zahodí kufr i s penězi do keře na břehu řeky Rio Grande a nechá se v Mexiku ošetřit. Mezitím je na získání peněz a také odstranění Chigurha, který za sebou nechává moc nápadnou spoušť, najat jiný zabiják, Carson Wells. Tomu se podaří Mosse vypátrat a nabídnout mu pomoc. Zjistí také, kde je kufřík plný peněz. Večer je ale ve svém hotelu zabit Chigurhem zrovna ve chvíli, kdy mu Moss volá. Telefon zvedne Chigurh a řekne Mossovi, že pokud mu přinese kufřík s penězi, nezabije jeho ženu, i když jeho zabije tak či tak. Moss jeho nabídku zamítne. Okamžitě volá své ženě Carle, které řekne, že se sejdou v motelu v El Pasu, kde jí chce předat peníze, skrýt ji do bezpečí a poté zabít Chigurha. Carla, která se zatím při schůzce s šerifem dozvěděla, že jejímu muži hrozí velké nebezpečí, šerifovi zavolá a řekne mu polohu Mosse. Zatímco telefonuje, její matka nevědomky prozradí Mossovu polohu skupině Mexičanů. Když Bell přijíždí do motelu, slyší výstřely a vidí ujíždět auto. Když přiběhne na místo činu, najde Mosse mrtvého v kaluži krve... (TV Prima)

(více)

Videa (5)

Trailer 5

Recenze (1 603)

movie 

všechny recenze uživatele

I NO COUNTRY FOR OLD MEN jsem si mohl vychutnat až se značným odstupem, ale myslím že čekání se vyplatilo. Coenovci naservírovali řízný snímek, blížící se spíš jejich počátcím, pomalý, realistický, s tuhou atmosférou, která se umí zakousnout. Výborní herci, obzvlášť Bardem a Brolin, o kterého Coenové neměli v počátcích nejmenší zájem, ale díkybohu za něj. Doporučuju i některé z knih Cormaca McCarthyho, chystaná adaptace THE ROAD bude doufám neméně vydařená. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Geniální Coenovský thriller coby variace klasického westernu, drsných thrillerů 70. let a dramat s etickým rozměrem, příliš sofistikované a po formální stránce dokonalé dílo. Už ten příznačný začátek - postsynchron s monologem šerifa vzpomínajícího na staré dobré časy se statickými celky příznakové jižanské krajiny, které svou délkou nutí k zpozornění a akcentují vyřčené... Coenové rozehrávají svou typickou fabulační hru, tentokráte ale jakoby navážno, s hlubokým dopadem převážně podprahového sdělení - ty obrazy tichého, obyčejného zabíjení jakoby měly vyvolávat aluze na Takové normální zabijáky, Javier Bardem však dává svému přirozenému zabíjení ještě nový rozměr - rozměr zásadovosti, zvrhlého etického kontextu a jakési obskurní čestnosti (je to jeden z nejlépe zahraných psychopatů, které jsem kdy viděl...), nese v sobě navíc ještě rozměr osudovosti; Josh Brolin zase v roli vietnamského veterána a zapomenutého svářeče dává vzpomenout na hrdiny westernů, vizuálně však jakoby tento cowboy vypadl z thrillerů 70. let, jejichž drsná atmosféra se prolíná celým filmem. Opačným nosným prvkem je stárnoucí šerif Tommyho Lee Jonese, který není sto vyrovnat se s uspěchanou a stále se zdrsňující dobou a nostalgicky se uchyluje k mýtu o starých dobrých časech (který je ovšem pouze chimérou, jak zazní přímo ve filmu). Typická generační propast, o čemž by mohli své povědět všichni stárnoucí učitelé a obecně staří lidé, kteří již světu a době svých vnuků nerozumějí... V tomhle zmítání je trocha existenciálna, trocha predestinace a zacházení s náhodou, Coenové hodně zvláštně pracují s příběhovou linií, záměrně narušují kontinuální strukturu vyprávění a nechávají diváka jednak na pochybách, proč co která postava udělala (motivační provázání je mnohdy hodně nezřetelné) a někdy záměrně uhnou linii příběhu zcela nečekaným směrem (bouračka, události v motelu v El Pasu...), je to taková hra s divákem (pro bratry Coeny hodně typická). Jejich film je plný toho nejbrutálnějšího násilí, ale vyznění je vlastně zcela opačné - latentně přítomný vypravěč ústy dosluhujících mužů zákona odsuzuje zvrhlou dobu (i když je otázkou, zda dříve nebyla ještě zvrhlejší...). V dnešním filmovém světě je až neskutečné, že se tvůrci ve svém vyprávění obejdou takřka úplně bez filmové hudby... To nejlépe svědčí o síle a přesvědčivosti snímku... Snímku o současné Americe, která se neliší příliš od té pionýrské...Poklona tomu mýtickému světu a jeho mužské podstatě...která je ovšem až příliš často vykoupena krví... ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Když si Hitchcock ve svém legendárním Psychu svého času dovolil nechat hlavní hrdinku v jedné třetině filmu zemřít a zaplnit prostor dalšími postavami, považovalo se to ve filmové branži bezmála za revoluci. Coenové jdou ještě dál a hrají si se scénářem, jdou proti všem konvencím a očekáváním žánrového fanouška. Filmový scénář má v pojetí tradičního filmového mainstreamu své zákonitosti a je vypracován bezmála k dokonalosti. Ví se, kdy má přijít na scénu první mrtvola a kolik zvratů v ději má přijít, aby se udržela divákova pozornost. Coenovci se svému divákovi vysmívají a ve chvílích, kdy má přijít gradace děje, na něj udělají dlouhý nos. Filmu chybí z pohledu žánrového fanouška jakýkoli konec. Nejen ten tzv. "volný", kdy se hrdina rozhoduje, co dělat, a nechává se na fantazii diváka, jak to dopadne. Tři čtvrtiny snímku Coenovci připravují diváka na finální souboj dvou hlavních nesmlouvavě tvrdých postav - a ten je tragikomickým způsobem zmařen. Na plátno přivádí postavy, jejichž vývoj je v přímém protikladu k očekáváním diváka (Tommy Lee Jones nebo Woody Harrelson), nechávají zbytečně umřít ty, se kterými divák cítí. V tomhle ohledu jsou originální a možná i to byl jeden z důvodů, proč se akademici rozhodli tak, jak oskarové klání dopadlo. Na druhé straně film je nesmírně poutavý svou strukturou a řadou chytrých detailů a jednotlivých scén, jenže scénář je nedotažený a některé postavy jednoduše nedůvěryhodné. Coeni se nikdy nebáli zobrazit násilí a smrt, jenže tady to trochu přepískli. Místo standardních tří mrtvol se jich tam kupí pěkná hromada a člověk má spíš pocit, že sleduje Tarantina. Jak říkal už Stalin, jeden mrtvý je tragédie, milión pak nutná statistika. Hlavním hrdinou je masový vrah, který jakoby unikl z nějakého komiksu, a opět bych ho věřil spíš Tarantinovi. Do reálného života nepatří. V tom souboji s drogovým kartelem by mimochodem neměl žádnou šanci. S plynovou bombou v ruce je příliš nápadný a dělá příliš mnoho chyb. Aby se mohl film opravdu zhodnotit, bylo by dobré znát literární předlohu Cormaka McCarthyho z roku 2005, a to se mi zatím nepovedlo. Tenhle film je silný v detailech a jednotlivých scénách, ale s jeho přijetím jako celkem mám docela problémy. Celkový dojem: 80 %. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

No Country for Old Men není filmem pro všechny. Spíš bych řekl, že je pro velmi malou část divácké obce. Coenové jsou se svým dílem určitě spokojeni, snímku nelze upřít silnou stylovost, ale k čemu to je mně, když jsem u něj málem usnul. Děj se sune kupředu neuvěřitelně pomalu, místy se dokonce, jak bych to tak řekl, nesune vůbec. Záběry na pustou krajinu (pokoj, auto...) jsou sice moc pěkné, ale to by nemohli trvat trochu kratší dobu a být méně statické? Vypíchnout musím neskutečného Javiera Bardema, nebýt jeho výkonu, byl by zážitek z filmu stěží poloviční. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Po druhém zhlédnutí: Bylo učiněnou rozkoší sledovat Zemi podruhé, nemuset se příliš zabývat příběhem, případně jeho poselstvím a vychutnávat si precizní provázanost všech záběrů. Je to film, ve kterém nic nenadbývá a i pokud by nadbývalo, dokáže vás přesvědčit, že nejde o chybu tvůrců, nýbrž vás samotných. Už se těším na třetí setkání, pane Chigurhu. 90% Po prvním zhlédnutí: Bratři Coenovi se po tříleté pauze vrátili ve velkém stylu! Drsný a bezútěšný thriller s neskutečnou atmosférou, kdy každou chvíli otáčíte hlavu, jestli vám někdo nedrží brokovnici u zátylku. Herecké výkony, pro něž těžko hledám superlativy (Bardem JE zabiják) a občasný problesk humoru černějšího než vyhlídka na smrt. Prozatím a pro dosti loudavé tempo hodně silné čtyři hvězdičky, ale můj instinkt mi říká, že další zhlédnutí to vytáhnou na poctivých pět. (více) 85% Zajímavé komentáře: Lima, DaViD´82, castor, H34D, jahol, Cushing, Axident, BoXBe ()

Galerie (37)

Zajímavosti (59)

  • Pre zvuk Chigurhovej (Javier Bardem) jatočnej omračovacej pištole bol použitý zvuk nastreľovacej klincovej pištole. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

Zemřel oceňovaný autor Cormac McCarthy

13.06.2023

Uznávaný spisovatel, scenárista a držitel Pulitzerovy ceny za literaturu Cormac McCarthy zemřel ve věku 89 let. Smutnou zprávu potvrdil jeho syn John McCarthy. Slavný autor měl na svědomí tak zásadní… (více)

Rambo bude párat Mexičany

Rambo bude párat Mexičany

24.06.2014

Vietnamský veterán John Rambo ještě nevytrhnul svůj poslední ohryzek. Od filmového debutu akční legendy uplynulo 32 let a opět se před námi začíná rýsovat její páté dobrodružství. Na relativně… (více)

Emily Blunt vystřílí drogový kartel?

Emily Blunt vystřílí drogový kartel?

02.06.2014

Denis Villeneuve se v poslední době blýskl dramatem Zmizení a mysteriózní hříčkou Nepřítel, jeho další film tedy nebudí zrovna malá očekávání. Na co se máme začít těšit? Kanadský režisér se rozhodl… (více)

Reklama

Reklama