Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Scénář Lucie Konášové (podle stejnojmenného textu Jiřího Hanibala) je netradičním pohledem na osudové setkání velkého německého básníka Johanna Wolfganga Goetheho a mladičké Ulriky von Levetzow v Mariánských Lázních. Už téměř dvě stě let je tato dvojice symbolem vzplanutí citu mezi starým mužem a mladou dívkou. Je to tudíž téma, které asi nikdy nezestárne. Film však není jen příběhem těchto dvou konkrétních lidí, ale jeho záměrem je postižení obecného a nikdy nekončícího střetu mládí a stáří, o to viditelnějšího, jde-li o vzplanutí citů mezi tak rozdílnými generacemi.
Lucii Konášové i režisérovi Milanu Cieslarovi se podařilo spolu s herci vytvořit silný a emocionálně působivý příběh, který je sice svébytnou, ale o nic méně zajímavou interpretací této už legendární lásky. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (12)

Flego 

všechny recenze uživatele

Toľko osudových lások slávnych ľudí bolo sfilmovaných... Určite aj láska Goetheho k mladej Ulrike mala svoje čaro a náboj. To sa však nedá povedať o tejto televíznej romanci, kde ani Milan Kňažko ( Goethe ), ani Evženie Nízká ( Ulrika ) nechytili diváka za srdce. Určite si zaslúžia uznanie predstavitelia vedľajších úloh Igor Bareš ( Goetheho syn ) a hlavne Wanda Károlyi-Konečná ( v úlohe Ulrikinej matky madam von Levetzow ). ()

Vitex 

všechny recenze uživatele

Snad bych hodnotil lépe, kdybych se hned po shlédnutí toho snímku nepodíval na Stvořeni pro lásku - v mnoha směrech podobný film, avšak o tolik tříd výš. Jinak je to ale docela slušné. Nesedlo mi především vedení představitelů hlavních postav a celá poslední třetina, přestože zde film začínal konečně vykazovat jakési pnutí. Pěkná kamera. ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Podobné salónní tanečky mě zrovna neberou. Jinak musím uznat, že je tahle inscenace zajímavě obsazená. Zejména, když už jsem zvyklý, že v televizních filmech u nás hraje pouze ta samá hrstka lidí. Na druhou stranu, Milan Kňažko v hlavní roli byl zřejmě castingový přehmat. A režisér nepříjemně překvapil tím, jak výsledek vypadá tuctově, bezinvenčně. ()

Lish84 

všechny recenze uživatele

Co na filmu zaujme hned od první minuty je technická kvalita, neznámí či neokoukaní herci ve většině rolí a výprava - ne velkolepá, ale rozhodně pečlivá a autentická. Je to zkrátka jiná liga než většina ostatních televizních filmů České televize. Ovšem atraktivitu námětu se bohužel nepodařilo na obrazovku přenést. První problém je podle mně v obsazení: Milan Kňažko jistě není špatný herec, ale do role starého Goetheo mi moc nesedne. Navíc Igor Bareš jako jeho syn... Obsazení sice netradiční, nicméně typově to sedí. Bohužel jsem v nich ale celou dobu viděl jen herce a ne postavy, které představují. Druhý problém vidím v nedostatečném vypíchnutí atraktivních momentů příběhu - jak po stránce scénáristické, tak režijní. Ze začátku se sice daří navodit působivou atmosféru, ale pak to jde ke dnu a když už se Ulrika začne sbližovat s Goethem, bylo mi to tak nějak jedno. Divák by měl chápat touhu jednoho po druhém a být napnutý, jak bude zejména Ulrika zvládat nepříjemné reakce okolí. Což o to, takové situace tam sice jsou, ale i ty vyznívají sterilně. To horké léto v Marienbadu je v oblasti českého televizního filmu silně promarněná příležitost. ()

LucMosss 

všechny recenze uživatele

No, odkud začít? Kromě prvotního zděšení z toho, jak náš drahý Goethe ve filmu vlastně vypadá se z toho vyklubal docela příjemný film. Jedna hvězdička za zpracování, ta druhá za to, co tento film přinesl do našich školních hodin češtiny. Tak především oddech. (Jinak, k podání a ztvárnění některých osob a tím nyní nemyslím jen Goetheho se raději vyjadřovat nebudu...) ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Filmovalo se na zámku Krásný dvůr, v obci Podbořany, v Kynžvartu a Františkových lázních. (M.B)

Reklama

Reklama