Reklama

Reklama

Co kdyby se všechna metra světových metropolí propojila v jeden světový obří dopravní systém?
Příběh se odehrává v nedaleké budoucnosti, kdy se svět potýká s nedostatkem ropy a všechna městská metra v Evropě byla propojena v obří podzemní dopravní systém. Ve Stockholmu žijící Roger má však zvláštní starost. Kdykoli sestoupí pod zem, pohodlné cestování mu znepříjemňuje neznámý hlas v hlavě. Obrací se proto k tajemné Nině, aby mu pomohla utéci ze znepokojujícího prostředí spletitých tras metra. Čím se však dostávají dál, tím hlouběji je Roger zaplétán do neznámého spiknutí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (91)

honajz 

všechny recenze uživatele

Zpočátku jsem chtěl dát filmu pět hvězd, posléze čtyři, na konci silnější tři. Animace je zvláštní, a hodně připomíná některé adventure počítačové hry včetně Travelogu. Ta zhroucená tělíčka s velkými hlavami mi ale časem už přišla poněkud divná. Jinak od začátku to pěkně odsýpá - sled náhod / nenáhod vede obyčejného chlápka na dobrodružnou cestu za odhalením konspirace, a za odhalením skutečnosti, kdo za ní stojí. Téma se šamponem je zajímavé, kdyby nekopírovalo tolik oblíbenou paranoidní teorii o ovlivňování lidí fluorem v zubních pastách. Když pak je vše odhaleno, skoro se člověk cítí podveden a říká si, a to je vše? A zůstanou jen nezodpovězené otázky typu, jestli se finančně vyplatí nakecávat lidem reklamy do hlavy a živit spoustu nakecávačů, a kdo vlastně nakecává nakecávačům? A jaký má smysl ovládat myšlení lidí, kteří stejně jen sedí celé dny před bednou? Atd., atd. ()

Timak 

všechny recenze uživatele

Druha pulka je dobra, prvni hodne, hodne slaba. Animace je tak jina, ze zpocatku mi trvalo si na to zvyknout. Nektere postavy jsou propracovane lepe, jine uz tak dobre ne. Kazdopadne to neni az tak blby, dobry je, ze to je pomerne kratky. Jednim slovem bych to shrnul jako "osvezujici" , ale muj salek kavy to nebyl ... ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Animačné technológie ponúkajú v súčasnosti unikátnu šancu tvorcom uskutočniť svoje nápady hlavne vtedy, keď im finančná situácia neumožňuje zrealizovať ten-ktorý projekt inak, než skrz nadabované postavičky. Salehova prvotina by však v inom formáte nemala šancu na úspech. Je ale škoda, že tento potencionálne sľubný námet neboli tvorcovia schopní naplno rozprúdiť. Jeho spracovanie mi pripomínalo výborný vtip so skvelou pointou prezentovaný slabým rečníkom, ktorý navyše popletie všetky jeho súvislosti, tie potom spätne vysvetlí a ja sa zasmejem už len zo slušnosti. Keby si film držal celý čas tempo posledných pätnástich minút, tak je naozaj na čo pozerať, pretože aj animácia mala zaujímavé kontúry, hudba veľmi dobre vypĺňala hluché miesta a takisto som evidoval atmosféru pochmúrnej budúcnosti. Inými slovami, bol by z toho skvelý kraťas. 55%. ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Neuvěřitelně silný film, který vyniká brilantní atmosférou a kde vizuální stylizace (sama o sobě se nejednoznačně pohybující mezi dojmy flashové animace, hraného filmu a loutek a navrch obohacená o pokřivené proporce na reálném základě s důrazem na veliké hlavy a oči) skvěle koresponduje s depresí, paranoiou a nejednoznačností dění samotného. A hloupý scénář? Nemyslím si... Jen soustředěný na poněkud nitěrnější stavy hlavního hrdiny, než na globální problém jako takový. Některé momenty jsou každopádně brilantní a skoro animovaná erotika zde dostává velmi zajímavý rozměr... P.S.: Bůh žehnej Febiofestu, ještě nedávno by mě ani ve snu nenapadlo, že bych mohl Metropii vidět na velkém plátně... ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Celkem zajímavý film, který hodně ztrácí na tom, že má místa, která sice nejsou nudná, ale nijaká. Je jich bohužel hodně a jsou všude. Na tu animaci jsem si musel zvyknout, naštěstí to dlouho netrvalo. Líbí se mi i ta myšlenka metra nebo toho šamponu. Bohužel, tady je nijakých a někdy i nudných míst jak smetí, tak to budou jenom 3* ()

Galerie (9)

Zajímavosti (7)

  • Po dokončení scénáře cestoval fotograf Sesse Lind po Evropě a vyfotil potřebná místa ve Stockholmu, Berlinu, Paříži a Kodani. Fotografie byly zpracovány v programu Photoshop a animovány za pomocí programu Adobe After Effects. Produkce trvala dva roky. (Aelita)
  • Jako modely pro film posloužili obyčejní lidé. Například pro hlavního hrdinu Rogera byla použita podoba šéfkuchaře restaurace, kterou navštěvovali pracovníci Atmo, podoba Niny zas byla "nalezena" v obchodě s kosmetikou. (Aelita)
  • Film je věnován památce asistenta režiséra Markusovi Lindeenovi, který tragicky zahynul roku 2008 ve věku 37 let. (Terva)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno