Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Marigold
    *****

    Skvělé – na Michalkova nezvykle syrové, řezavé, bezvýchodné. Samozřejmě typicky dlouhé, monohomluvné a pan režisér se nám opět vtělil do jakési figury mystického posla spravedlnosti a řádu, ale komu to vadí? Mně ne. Fantasticky zakomponovaný střih, výborná zvuková stopa, absolutně prožité herecké výkony a pár opravdu působivých symbolů, které příběh povznášejí na úroveň podobenství, v němž spravedlnost neznamená právo a v němž řád zcela vyklidl svoje varty a zanechal společnost uprostřed chaosu, paranoie a bezbrannosti vůči zlu (ať už pochází odkudkoli). Nebýt těch zmíněných nafouklých monologů a obsese každým detailem, nechyběl by 12i ani strhující spád, tím pádem už vůbec nic.(7.8.2008)

  • corona
    ****

    Po známom originále a slovenskej TV verzii s výborným "prvým pochybujúcim" Mistríkom, ďalšia verzia, dnes už dovolím si tvrdiť klasického príbehu jedného chlapca a 12 rozdielnych mužov, prenasledovaných vlastnými démonmi. Zasadenie príbehu do súčasného Ruska a využitie konfliktu s Čečenskom bol určite výborný nápad. Herecké výkony veľmi dobré, čo mne ubralo jednu hviezdičku bola premrštená stopáž 160 minút, dosť rozvláčny úvod, niektoré opakujúce prestrihy do chlapcovej minulosti a do väzenia, oživením boli určte kaukazské tance.(3.3.2013)

  • giblma
    ****

    Jen tak úplně mimochodem, příběh se neodehrává v Čečensku - jak tvrdí anotace, ale v Moskvě, to je ve výsledku dost zásadní. Michalkov natočil zdánlivě naprosto obyčejný remake klasiky, který jenom prošpikoval jakýmsi nepříliš působivým sociálně-etnickým backgroundem. Opravdu většina (dlóóóuhé) stopáže předstírá, že jde jen o zbytečné natahování kdysi fungujícího filmu, okořeněné o pár symbolů a lásku režiséra ke své rodné Gruzii a zakavkazsku obecně. Jenže padesát minut před koncem to najednou příjde: monology hrdinů konečně začnou mít hlavu, patu a emoční dopad. Finále je s překroucením původní pointy působivé (obvzvlášť v závislosti na dosavadním dlouhém přesvědčování diváka, že sleduje pouze decentně ozvláštněný remake) a plně slouží hlavní myšlence filmu - nikoliv kritice netolerance nebo xenofobie (jako tomu bylo u Lumeta), ale všem dobře známé a v tomto případě neuvěřitelně pokrytecké apatie. Jistě, toho patosu poletujícího ptáčka a smyčci dolovaných emocí je moc, ale co jsme se zatím s Michalkovem párkrát u jeho filmů setkali, on už to asi jinak ani neumí a já mu odpouštím.(16.2.2011)

  • DaViD´82
    ****

    Dvanáctce rozzuřených rusky gavarících mužů to v útrobách neútulné tělocvičny sluší tak moc, že se zadařila věc málokdy vídaná. Vznikl výtečný remake, který má smysl a není ani trochu zbytečný či pouze jen tak do počtu. Michalkov totiž dokázal napasovat koncept předlohy na ruské reálie a národní problémy tak dobře, že to vyznívá ještě lépe a přirozeněji než v originále. Herecky je to také plně srovnatelné. Jenomže ve výsledku to lepší záležitost přeci jen není. Na škodu je tradiční úskalí Michalkovových filmů - stopáž. Dvě a půl hodiny není sice zase až tak moc, ale najde se zde hned několik zbytečně hluchých momentů, které rozmělňují zážitek z těch opravdu velmi silných. Navíc mi ne vždy sedly všudypřítomné odlehčující momenty (byť většinou fungují). A ostatně i to, že oproti předloze, se zde hraje na pravdu "jako takovou". Ovšem všechny tyto mušky blednou ve stínu scén (zvlášť té válečné bez vojáků či rozboru smějících se bestií), z kterých se budu vzpamatovávat ještě dlouho.(8.9.2008)

  • Kulmon
    *****

    Ne každý remejk musí být zákonitě špatný. Nikita Michalkov si zkusil udělat 50 let starý legendární film 12 rozhněvaných mužů na ruský způsob a je nutno říci, že se vší ctí. Z původního Lumetova snímku sice čerpá téměř dokonale, nicménně jeden rozdíl tu je. A tím je postava, kterou hraje režírující Michalkov. Tato postava je totiž v této verzi klíčem. Michalkov to je, který celou dobu sedí, nic neříká, až na konci přijde s odlišnou (šokující) verzí. Příznačně je i režisérem oněch dvanácti "rozhněvaných" mužů. Nešvary ruské společnosti tak můžeme spatřit i v tomto brilantně okopírovaném originálu. Skvělá režie, skvělé herecké výkony. Nemám co bych dodal.(10.5.2009)

  • - Sergej Garmaš dlouho snil o tom, aby hrál ve filmu Nikity Michalkova. Často jej žádal, aby ho obsadil. Jednou mu Michalkov volal a ptal se ho, zda chodí do kostela. Garmaš řekl, že ano. Michalkov se optal, zda se hodně modlí a on, že ano. na to mu Nikita povídá: „Tvé modlitby byly vyslyšeny, scénář je na cestě! (Kulmon)

  • - Postava, kterou hraje Jurij Stojanov (chlapík co studoval na Harvardu), ukazuje fotku své matky. Ve skutečnosti je na ní on sám v ženských šatech s mejkapem. Fotka je z televizní šou Gorodok (od r. 1993), která jej proslavila. (Kulmon)

  • - Vražedný nůž je jednou z postav označen jako Emerson CQC7. Ten je ale ve skutečnosti zavírací a nožem ve filmu je ruský Kizlyar DV-2. (p3tris)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace