Režie:
Jan HřebejkKamera:
Jan MalířHrají:
Jiří Macháček, Simona Babčáková, Pavel Liška, Emília Vášáryová, Nina Divíšková, Pavel Landovský, Vica Kerekes, Vojta Husa, Roman Luknár, Ady Hajdu (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Oskar pracuje jako hlasatel počasí v jedné televizní stanici a jeho žena Zuzana nastoupila po mateřské dovolené jako moderátorka rozhlasové stanice. Aby se oba mohli věnovat své práci, mají pro svého syna Jakuba chůvu, které Oskar neodolá a začne si s ní milostný poměr. Oskar odmítá jezdit s rodinou na hory, a když je Zuzana s Jakubem v Krkonoších, užívá si Oskar a Jakubovou chůvou. Zuzaně s Jakubem se na horách nelíbí, protože není dobré počasí a chtějí se vrátit dřív, ale Oskar ohlásí v televizi, že se v Krkonoších vyjasní, i když předpověď je úplně jiná. Oskar sice oddálil návrat Zuzany s Jakubem z hor, ale ti přijeli nemocní a Zuzana přišla Oskarovi na nevěru. Oskar je Zuzanou vyhozen z domu a navíc je vyhozen i z práce kvůli tomu, že hlásil jiné počasí, než měl. Oskar přijde na návštěvu ke svým rodičům, kde zjistí, že rodiče hodlají dál brát Zuzanu jako vlastní dceru a Oskarovi vyčítají jeho nestydaté chování vůči Zuzaně. Zuzana se seznámila s příjemným Matějem a jeho dcerou Terezkou, s kterým tráví volný čas, neboť Terezka s Jakubem jsou ve stejném věku. Netrvá dlouho a Zuzana je zase šťastná, jelikož je zamilovaná i milovaná. Oskar si začal nový milostný příběh tentokrát se slavnou zpěvačkou Norou, která je o čtvrt století starší, takže jejich fotografie plní stránky bulvárních časopisů, ale Oskar se cítí být s Norou šťastný. Když zemře Nořin bývalý manžel, dojde Noře, a nakonec i Oskarovi, že věkový rozdíl je moc velký a Oskar je zase sám… (TV Prima)
(více)Videa (9)
Recenze (711)
absence nějakého hlubšího příběhu mi nedovoluje dát plné hodnocení, takže až se mě někdo za dva měsíce zeptá, o čem to bylo, řeknu mu, že už ani nevím, ale slušně jsem se u toho (stejně jako zbytek natřískaného kina) bavil... dojmy prostě velmi dobré, mno, ten karel tam ale fakt bejt nemusel... :-) 80% ()
Nestoudnost? Ale kdeže... Vše zůstává při starém. Honza Hřebejků stále umí točit jako málokdo jiný v této republice. Stále má i čich na herce (bohužel ne vždy i na neherce). Poněkud rozpačitý úvod je bohatě vykoupen následnou linií Babčákové s Liškou. A nakonec i ty Oskarovy osudy začnou získávat na zajímavosti, což jde ruku v ruce s kvalitou. Prostě klasická (od Horem pádem snad i nejlepší) hřebejkovina posledních let se všemi klady i zápory co k tomuto "subžánru" patří. Pouze absence Jarchovského (konečně!) se na soudržnosti scénáře nijak výrazněji neprojevila. Stále je to slet perfektních scén, které dohromady moc neštymují. ()
U televize, s nějakou tou reklamní pauzou na cigárko a kávu by se Nestyda přežít možná dal, ale v kině to bylo čiré utrpení. Upachtěné, upocené, nevtipné a neveselé a navíc jsem u každé erotické scény s panem Macháčkem trpěla stejným studem, jako bych asi trpěla, kdyby mne někdo donutil dívat se na porno s vlastními rodiči. ()
Ta němá tvář na konci to sice přežila, ale co já, jakožto divák? Proč jsem se musel téměř pořád nudit? Proč jsem si musel několikrát opakovat "To dáš!" a povzbuzovat sám sebe, abych to nepřepnul na jiný program? Jinak řečeno - u "vtipných" scén jsem se zasmál sotva jednou, u "vážných" scén jsem se nudil. Dost mi to připomnělo Medvídka, ale toho jsem trochu nadhodnotil kvůli obsazení. Tady musím logicky jednu * odebrat. Nikdy více nepotřebuju vidět. P. S. Macháček dobrý, Liška (konečně nehrající idiota, mimochodem) taky a Éva pěkná, moc pěkná… ()
Stále čekám, kdy Hřebejk zakopne o dobrého scenáristu. Jarchovský je dobré čtyři roky vyčpělý až na kost a "mistr" Viewegh se pro změnu topí v knižních dialozích, které na plátno buď nepatří, nebo vyzní úplně debilně. Což ostatně platí i pro celý film. Ten se táhne od nikud nikam, celá Macháčkova linie připomíná špatný vtip s postavou, jíž bych Don Juana neuvěřil ani po pěti panácích a jediná smysluplná a sympaticky napsaná část s Liškou a Babčákovou zase trpí wtfakózními scénkami typu "tchýně dohazovačka". Výsledek je o to smutnější, čím víc se Hřebejk snaží. P.S.: Ty estrádní roličky pánů Gotta a dua Pokorný-Ondráček by si měla Nova schovat do Comebacku, ne je cpát do filmu. ()
Galerie (28)
Zajímavosti (22)
- Film je již čtvrtou spoluprácí mezi Jiřím Macháčkem a Janem Hřebejkem. (vyfuk)
- Hřebejk uvažoval při obsazení hlavní ženské role i o Tatianě Pauhofové. Při konkurzu na roli slovenské Kočičky byly v Bratislavě ve finále obě zrzky. Nakonec ale vybral Evu. (hippyman)
- Eva Kerekéšová přijela z Maďarska mezi lidi, které neznala, a jejím prvním úkolem byla rovnou erotická scéna. (hippyman)
Reklama