Reklama

Reklama

Letopisy rodu Shannara

(seriál)
  • USA The Shannara Chronicles (více)
Trailer
USA, (2016–2017), 13 h 49 min (Minutáž: 40–42 min)

Předloha:

Terry Brooks (kniha)

Hudba:

Felix Erskine
(další profese)

Série(2) / Epizody(20)

Zapovězení zlí démoni se začínají vracet na světlo světa mytických Čtyř zemí! Letopisy rodu Shannara je epická televizní adaptace rozsáhlé knižní fantasy ságy spisovatele Terryho Brookse. Odehrává se tisíce let v budoucnosti a popisuje dlouhé putování tří hrdinů, na jejichž bedrech spočívá osud světa. Kříženec mezi elfem a člověkem Wil (Austin Butler), elfská princezna Amberle (Poppy Drayton) a tulačka Eretria (Ivana Baquero), kterým pomáhá poslední druid Allanon (Manu Bennett), musí zachránit starověký strom Ellcrys a zastavit armádu démonů. Jinak je se vším konec. (TV Prima Cool)

(více)

Recenze uživatele JFL k tomuto seriálu (1)

Letopisy rodu Shannara (2016) 

Jedna z obvykle vyzdvihovaných předností moderních seriálů oproti filmům spočívá v možnosti na delší ploše lépe strukturovat vyprávění a v návaznosti s tím profilovat postavy a ukazovat je mnohem komplexněji, než dovoluje časově omezený prostor celovečerního filmu. Pro MTV produkovaná postapo-fantasy pro náctileté řečený princip převrací na hlavu, když veškerou dramaturgii a s ní i vyprávěcí strukturu utváří podle vysílání, přesněji řečeno umístění reklamních bloků. Namísto koncentrovaného a koncepčně gradujícího vyprávění quality TV zde máme jednotlivé díly rozdělené na krátké filmy oddělené reklamními bloky, které na prostoru deseti až patnácti minut musejí rozvinout jednu peripetii a ještě ji zakončit cliffhangerem. Krom toho zdůrazňovaný vysoký rozpočet na jednu epizodu působí hodně směšně, když je zcela evidentní, že tvůrci místo soudobých blockbusterů, k nimž se chtějí alespoň propagačně přiblížit, má seriál svou praktickou stránkou blíže cormanovské škole brakovek. Těch pár CGI velkých celků se záhy okouká, když je jasné, že je to stejná krajina, jen s jiným pohybem kamery, a peníze, které spolkly, pak vyvažuje natáčení v generických exteriérech, dvou třech interiérech (aneb proč se skoro každý dialog odehrává u toho elfího stromu), a to nemluvě o obecném natahování stopáže tlacháním oproti slibovaným atrakcím a spektáklům. ()

Reklama

Reklama