Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

JANARYBA 

všechny recenze uživatele

Zase další zajímavý film o dospívání. Hlavní hrdinka (hezká exotická holka) hraje naprosto skvěle, ten zmatek mezi naprostou nevinností, náhlým probuzením hormonů a touhou po poznání neznámého ... a kolem začínají kroužit mlsní kocouři, nejvíc ten ze sousedství a bylo by divné, kdyby se mu to nepodařilo...Trošku mi chybělo, že se nedozvíme téměř nic, co se dívce honí v hlavě, že by to byla jen touha po sexu, to je nepravděpodobné a pak v tomto vyznění i ten kocour (přitom tyhle kocoury, kteří zneužívají děti, ať už holky nebo kluky, bytostně nesnáším) je částečně obětí vyzývavé myšky. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Existuje kinematografie nekomplikované zábavy, kinematografie formální krásy nebo kinematografie ušlechtilého dojímání. Důvěrnosti jsou zástupcem dalšího druhu - kinematografie provokace. Kdepak, nejde o žádný punk nebo revoltu, spíš o boření určitých tabu a zavedených společenských klišé. Pokud americké filmy nemají ve zvyku zabývat se sexualitou 13letých dívek - maximálně jako obětí zneužívání - pak běžného diváka asi zaskočí hlavní hrdinka coby puberťačka, která chce od světa dospělých sex a uznání. Učebnicově čistě se ale nechovají ani zástupci světa dospělých. Výsledkem je silné nejednoznačné drama, které se vymyká trendům a očekáváním. Abych jen nechválil, snímek obsahuje vedle velmi zdařilé sexuální roviny i rovinu rasového konfliktu, kterou ale podává v porovnání se zbytkem dost konvenčně, a tím s méně silným dopadem na diváka. Ballův kousek mi přijde nedoceněný, ale vlastně mu ani nebudu muset moc přidávat, abych nadělil 5 hvězdiček. Je opravdu dobrý, i když každý ho nerozdýchá. Celkový dojem: 90 %. ()

Reklama

Dadel 

všechny recenze uživatele

Vynikající film, který zpočátku začíná jako komedie o naivní odstrkované Libanonce, ale postupně z něj stále více mrazí. Nejpříjemnější překvapení za hodně dlouhou dobu. Nechápu, že tento skvost nezískal širší ohlas (ještě nedávno jsem ho vůbec neznal). A ten český název je teda "zhůvěrnost". A teď si (nebojte, jen protentokrát) zahraju na Radka Cihlu: Podobné filmy: Amreeka, Americká krása (tahle podobnost mě napadla ještě předtím, než jsem si všiml, že to je od stejného scénáristy) ()

DavidS. 

všechny recenze uživatele

Není to legrace být poloviční Libanonka, žít ve Státech, být vyexpedována k přísnému otci a k tomu dostat první menses a začít objevovat vlastní sexualitu... Mohl to být normální film o dospívání, střetu kultur i zakázaném ovoci, ale Jasira je sexuálně hodně extrémní a nestandardní...Eufemisticky řečeno tak trochu nadržená lolitka...Řada věcí je tu nicméně zobrazena velmi odvážně a film se nebojí tabuizovaných a nepříjemných témat...Aaron Eckhart výborný ouchyla ze sousedství...Peter Macdissi mi byl sympatický... A Summer Bishil? Bez komentáře :) Kulínští a Opočenští si mohou k hodnocení přidat libovolný počet hvězd :) ()

Remedy 

všechny recenze uživatele

Vážím si Allana Balla za jeho mistrovský scénář k American Beauty a je mi celkově jako tvůrce velmi blízký (Six Feet Under je jeden z mých nejoblíbenějších seriálů a True Blood mám taky moc rád). Většinou v posledních či úvodních epizodách jednotlivých sérií osobně režíruje, tudíž jsem věděl, že by režie neměla být problémem (a opravdu nebyla). Navíc by si člověk řekl, že scénárista takového formátu, jakým Alan Ball bezpochyby je, špatný scénář prostě napsat nedokáže. V tomto případě jsou to asi spíše postavy, co mi na Towelhead vadilo nejvíc (v Americké kráse pro mě byly bez výjimky všechny postavy alespoň nějakým způsobem sympatické či zajímavé). Rasistický, despotický, chvílemi až fašistický otec, napůl libanonská, napůl americká mladistvá nymfomanka, prasácký soused středního věku a nadržený Afroameričan. Příběh nakonec vyznívá jako proces „ordinary girl´s gone teenage slut“ a to by byl materiál spíš na nějakou teenagerskou parodii a ne na „seriózní a zároveň kousavé ballovské drama“. Velké zklamání. 3* kvůli zbylým sympatiím vůči Alanu Ballovi. ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama