Reklama

Reklama

Pro dospívající dívku může být život osamělým místem. Román americké autorky Alicie Erianové Arabka (2005, česky 2007) vypráví o třináctileté Džazaiře, která na matčino přání odchází ke svému rozvedenému otci na předměstí texaského Houstonu. Striktní rodič, pocházející z Libanonu, má své představy o výchově dospívajících dívek a rozhodně mezi ně nepatří nic, co by se týkalo sexu. Zmatená Džazaira se potácí mezi vlastní probouzející se ženskostí, pozorností černého spolužáka a zájmem souseda, který jako rezervista čeká na povolávací rozkaz a v manželství si zjevně moc neužije. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (107)

Ai.ma 

všechny recenze uživatele

Ha. Alan Ball, to je panečku kapr. Jen si vemte co namíchal - pubertální holku, co objevuje tampóny, porno a sex, pedofílii, Nabokovovu Lolitu, rasismus (arabové, černoši, běloši), pokrytectví, zrcadlo americkému předměstí...a vše dokázal ustát s bravurou. Když totiž točí nebo hlavně píše, Alan Ball, po většinu času budete jen s otevřenou pusou hltat každý další dialog. A do toho herecký koncert Eckhart/Bishil a především a hlavně Peter Macdissi v roli přísného otce. Scénář je velmi nepředvídatelný, napětí mezi lolitou a jejím svůdníkem roste do obřích rozměrů, stejně tak vaše napětí, kdy už se to všechno provalí. Každých deset minut vám Ball nadhodí malou kůstku, nějaký střep, nějaký "ale", kdy si říkáte "a kurva, jestli tam teď vejde její otec, všechny zabije"..ale ono nic. Katarze se nakonec dostaví, výborně načasovaná a poskládáná mozaika zapadne a scéna na návštěvě u Meliny a Gila vám zastaví krev v žilách. Na můj vkus byla katarze, po tolika kotrmelcích a proplétačkách, trochu "soft" (mám rád krev, ale jinou, než tu poševní), ale přesto výborně padnoucí a logickou vzhledem ke všem zmíněným charakterům. Alan Ball si hraje a umí připravit hřiště tak, že se na něm ztratíte, ale i přesto a právě proto vás bude jeho navigování bavit. Když na konci třináctileté děti rozjímají, jestli mají nadále provozovat sex...už už to zavánělo nějakým morálním poselstvím, vstyčeným ukazováčkem "děti sex je špatný"..ale to by nebyl Ball .." když já nechci přestat. Mě baví to s tebou dělat"...Ball vám neukazuje návod, ale realitu. ()

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Vítejte v pekle amerického předměstí, které vás zaručeně šokuje. Příběh o třináctileté arabské dívce objevující svou sexualitu je plný nelednoznačných postav, je sexuálně velmi otevřený a zabývá s takovými tématy, jako je pedofílie, zneužívání, dospívání v disfunkční rodině a rasismus. Tento pohled do pokřiveného zrcadla amerického předměstí rozhodně není příjemný, film samotný, ač poněkud hůře stravitelný než taková Amercká krása od stejného scénáristy, je to velmi kvalitní, a to především díky hereckým výkonům a dobře napsanému scénáři, který sice pojímá více témat, než je nutné, díky čemuž je pro rozvíjení jednotlivých motivů méně prostoru, vyhrocené situace jsou v něm ale ztvárněny bravurně. 85% ()

Reklama

Dadel 

všechny recenze uživatele

Vynikající film, který zpočátku začíná jako komedie o naivní odstrkované Libanonce, ale postupně z něj stále více mrazí. Nejpříjemnější překvapení za hodně dlouhou dobu. Nechápu, že tento skvost nezískal širší ohlas (ještě nedávno jsem ho vůbec neznal). A ten český název je teda "zhůvěrnost". A teď si (nebojte, jen protentokrát) zahraju na Radka Cihlu: Podobné filmy: Amreeka, Americká krása (tahle podobnost mě napadla ještě předtím, než jsem si všiml, že to je od stejného scénáristy) ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Tak trochu jiná Americká krása. A dost možná - lepší než ona. Přirozeně mě moc potěšilo, že tuhle první větu jsem napsal chvíli před tím, než jsem zjistil spojitost Towelhead a American beauty skrze postavu Alana Balla. Nothing Is Private (druhý distribuční název tohoto filmu) si na nic nehraje. Nejste schopni nic dopředu předvídat. Budete šokováni vývojem. Ohromí vás úžasný herecký projev charismatického Petera Macdissiho (je to skutečný Libanonec z Beirůtu, zahrál si epizodní roli v seriálu JAG). Ještě o kousek lepší je ale Summer Bishil coby Jasira (ročník narození 1988), půvabná Kaliforňanka s indickými kořeny po otci, pro niž byl Towelhead první velkou rolí (o téhle kočce ještě určitě uslyšíme). Už teď se těším na její nový film Crossing Over s H. Fordem, kde ale v nabité sestavě nemůže dostat ani zlomek prostoru. Summer Bishil byla za roli Jasiry nominována pro rok 2009 na Independent Spirit Award v kategorii Best Female Lead - tak uvidíme .-) ____Silný příběh s dokonale promyšlenou a pasující hudbou, které si ale všimnete jedině v silných pasážích, kde neruší ale naopak nahrává ději.___Přemýšlím, jestli mám napsat, že silnější příběh jsem letos neviděl. Asi ano, je to tak.___Pokud by vás film hodně zaujal a chtěli jste si přečíst i novelu, tady je tip kde ji sehnat.___Jsem opravdu zvědav, jak tento příběh obstojí v porovnání s veleúspěšnou Americkou krásou Zasloužil by si dostat se minimálně na stejnou příčku, reálně ale asi upadne v šeď zapomnění (proč?). ()

ChArLeNe 

všechny recenze uživatele

Tým rychlým posunom od jedného muža k druhému som si myslela, že ide o Biely Oleander v novšom obale, ale nekonalo sa. Pubertálna holka, ktorej každý tlačí do hlavy aká je kráska, potom sa divia prečo toho využíva a za šupkou neviniatka sa nám vyfarbuje. Nie na darmo sa hovorí, podaj niekomu prst a schrastne ti celú ruku. A kontrolovanie postele, ako vystrihnuté zo zlého sna... brrrrr ()

Galerie (42)

Reklama

Reklama