• Snorlax
    **

    Pražská představa moravské vesnice je jediným komediálním prvkem tohoto vpravdě nudného filmu. Petr Kostka v roli bázlivého Pavky Morozova bojuje s absencí jakéhokoliv nápadu ve scénáři, leč zcela marně. Za zmínku stojí Šlitrova budovatelská melodie, která zazní nejen jako úvodní znělka, ale také při merendě mladých u táboráku.(18.3.2012)

  • LadyPupu
    *

    Fakani na vesnici řeší, jak žít bez kulturního vyžití, aby následně vymysleli, že by mohli začít práskat na svoje rodiče i známý, kteří se drží hesla, že "v socialistickym sektoru si každej veme co potřebuje, i kdyby to byl třeba jen kancelářskej papír". Děs běs. Divně se tu mluví, což má být asi nějaký nářečí, ale hercům to nejde z huby a poslouchat se to taky nedá. Dokoukáno jen díky (nepochopitelné) účasti R. Hrušínského, protože ten kudy chodí, tudy hlásí..."Děcka jsou nejlepší, když je má člověk aspoň padesát kilometrů daleko!"(5.4.2017)

  • dr.fish
    ***

    Veselá rádoby komedie o tom, že rodiče kradou z družstevního a jejich potomkům se to nelíbí. Založí si bonzblok a do něj zapisují prohřešky svých rodičů. Vše je legrace dokud to rodiče nezjistí. Pak nastane rošambó, rodiče neváhají sáhnout k fyzickým trestům. Děti se nevzdávají. Dojde k téměř ozbrojené srážce. Poučení na závěr je nabíledni. Přes přítomnou ideologii jde o docela vtipnou satiru, navíc když si člověk uvědomí, že ty jejich děti v dospělosti z družstevního kradly ještě asi mnohem víc....60%(21.1.2017)

  • baroko
    **

    Děti chtějí udat své rodiče a tak skoncovat s minulostí. Snímek jednoznačně patří ještě k letům padesátým, nic nového, staré schéma - všichni na vsi kradou ze společného, jen dobrácký, mírný a lidský komunista nikoli. Posun je snad v tom, že zde přece již mizí ta třídní nenávist a bojovnost a všichni jsou vlastně jen nějak popleteni minulým kapitalismem a na konci pak polepšeni, byť pochopitelně po soudružsku. Zdá se neuvěřitelné, že již za pět let vzniká Bílá paní, dle mého soudu zřejmě nejlepší soudobá parodie komunismu, co kdy byla natočena.(16.10.2016)

  • Peabody
    *

    dobovky mám docela rád a jsem k nim i tolerantní, ale tady kromě S+š není nic, je to hrozná nuda a je to pomalé. Nevím, jestli je to problém v práci s herci, snad jen pár hlášek Rudolfa Hrušínského (Vole!) ukazuje, že byl velký herec, ale mladý Pucholt není moc výrazný, Pešek nezvyklý ale nijak výrazný, Krejča jako obvykle padouch slabší, ani V Brodský moc neukazuje. Ivo Novák toho natočil hodně, většinou nic moc, pár snímků je ale velmi slušných (Byzantský kupec Smrt na jehle a snad i Atentát). Tohle k nim ale nepatří, připomíná mi to Vzbouření na vsi, ovšem s minimem humoru. MOžná je to i tím, že jde o debut scenáristy Jana Jílka, ale on ani potom nic moc velkého nevytvořil.(27.3.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace