• wosho
    **

    Neviděl jsem začátek, tak jsem si myslel, že se jedná o film pojednávající o životě mladých lidí na socialistickém venkově. Pěkná kamera, dobří herci-možná zapomenutý poklad. No, to jsem si myslel asi tak 10minut, kdy jsem to začínal pomalu chápat o co tu běží. Brrrrrrr, soudruzi jistě po něčem takém toužili, aby děti udávali své rodiče. Netvrdím, že krást je v pořádku, ale toto??? Po tecnické stránce Práskačům nelze nic vytknout. Režie je též podařená. Jen ona agitčnost je kostrbatá a filmu ubližuje. Škoda.(23.6.2010)

  • slunicko2
    **

    Dají mládežníci přednost falešné solidaritě se členy vlastních rodin - rozkrádači majetku v socialistickém vlastnictví anebo to všechno poctivě nabonzují? 1) Film a potažmo i dobu výstižně (i když zřejmě nechtěně) charakterizují použité písně: Mládež vesele zpívá Směr Praha (Přes spáleniště, přes krvavé řeky...) a do toho se prolne Marnivá sestřenice (Měla vlasy samou loknu...) od Suchého a Šlitra (pravda, jen jako orchestrálka - obvyklý fígl socialistiké kinematografie, jak se vyhnout problémům). Od stejných autorů pak zazní budovatelské Včely. 2) Schématický snímek je sledovatelný díky hereckému výkvětu, který se tu sešel. Zaujal mě 22letý fešák Petr Kostka (předseda ZO ČSM Jenda) nebo například 18letý Vladimír Pucholt (zapálený svazák Cyrilek). 3) Mládenci si musí dávat pozor, protože: Jestli ještě někdy budeš chodit kolem našich a pískat, praštím tě putýnkou. 4) I otec má k tomu co říci: A ticho nebo přestanu šetřit a začnu chlastat.(25.7.2016)

  • insurgentes
    ***

    Podivná taškařice o cestě ke světlým zítřkům, kdy se uvědomělá svazácká mládež rozhodne kolektivně nabonzovat svoje rodiče za rozkrádačky v soc. vlastnictví. Je to podáno humornou a laskavou formou, ale mrazí přitom, jako pokaždé, když se sugeruje, že loajalita k systému je víc než rodinné vztahy. Nakonec i dnes by jistě takový zmr. Fránek, prorežimní novinářský vepř z aktuálně, chrochtal blahem, kdybychom práskali svoji ženu nebo mámu, kterým jsme půjčili auto (mediálně oslavovaný tzv. konec osoby blízké). Takže zase nic nového pod sluncem.(7.4.2015)

  • LadyPupu
    *

    Fakani na vesnici řeší, jak žít bez kulturního vyžití, aby následně vymysleli, že by mohli začít práskat na svoje rodiče i známý, kteří se drží hesla, že "v socialistickym sektoru si každej veme co potřebuje, i kdyby to byl třeba jen kancelářskej papír". Děs běs. Divně se tu mluví, což má být asi nějaký nářečí, ale hercům to nejde z huby a poslouchat se to taky nedá. Dokoukáno jen díky (nepochopitelné) účasti R. Hrušínského, protože ten kudy chodí, tudy hlásí..."Děcka jsou nejlepší, když je má člověk aspoň padesát kilometrů daleko!"(5.4.2017)

  • Peabody
    *

    dobovky mám docela rád a jsem k nim i tolerantní, ale tady kromě S+š není nic, je to hrozná nuda a je to pomalé. Nevím, jestli je to problém v práci s herci, snad jen pár hlášek Rudolfa Hrušínského (Vole!) ukazuje, že byl velký herec, ale mladý Pucholt není moc výrazný, Pešek nezvyklý ale nijak výrazný, Krejča jako obvykle padouch slabší, ani V Brodský moc neukazuje. Ivo Novák toho natočil hodně, většinou nic moc, pár snímků je ale velmi slušných (Byzantský kupec Smrt na jehle a snad i Atentát). Tohle k nim ale nepatří, připomíná mi to Vzbouření na vsi, ovšem s minimem humoru. MOžná je to i tím, že jde o debut scenáristy Jana Jílka, ale on ani potom nic moc velkého nevytvořil.(27.3.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace