Reklama

Reklama

Italské zpracování pohnutého životního příběhu Gabrielle Chanelové, jež svým šarmem a nápaditostí dokázala změnit tvář módy. Za zdmi klášterního sirotčince, kde se spolu se sestrou po matčině smrti ocitá, začíná příběh nezdolné odvahy mladé ženy, která se postavila předsudkům a konvencím patriarchálního světa. V osmnácti nastupuje jako švadlena do krejčovského salónu, kde se jen těžko uplatňují vlastní kreativní návrhy. O morálce a pravidlech skutečného světa má jen matnou představu, a tak záhy podléhá svodům krásného plukovníka, své první lásky a mimo jiné i autora její proslulé přezdívky. Coco si ale zanedlouho uvědomí, že aristokratická smetánka, mezi níž se nově pohybuje, ji bude mít vždy jen za nevzdělanou vydržovanou milenku... Po zdrcujícím románku s aristokratickým plukovníkem, jenž Coco bránil v seberealizaci, a navíc ani nenašel odvahu představit ji jako budoucí manželku své snobské matce, se Coco rozhodne jít vlastní cestou. Léta praxe z krejčovského salónu a nezměrná nápaditost jí pomohou k prvním zdařilým krokům. Radost z nich ale vzápětí přebije válka, po níž je třeba začít znovu. Velký návrat, uskutečněný v roce 1954, však Coco definitivně dovede až na prestižní přehlídková mola. Žena, která zrušila diktát spodniček a korzetů, však nikdy nenašla své rodinné štěstí. Za svůj úspěch v patriarchální a konvencemi spoutané společnosti a za svou celosvětovou proslulost totiž zaplatila ztrátou těch nejdražších bytostí... Příběh vyprávěný ve třech časových rovinách nabízí strhující podívanou na obtížné počátky a hořkosladké konce největší z módních ikon. Postava Coco Chanel je výtečně a velmi přesvědčivě ztvárněna Barborou Bobuľovou (mladá Coco) a Shirley MacLaineovou. (Česká televize)

(více)

Recenze (31)

gabin(a) 

všechny recenze uživatele

Nebylo by to tak špatné, nebýt NAPROSTO TRAGICKÉ hlavní představitelky. Já jsem zastánce toho, aby byli herci hrající skutečné osobnosti ALESPOŇ TROŠKU podobní svým předlohám. Chápu, že nemůže být každý jako Ben Kingsley, který se stal Gándhím, ale aspoň typově to přece jde. Nebo musí být (ti herci) tak kvalitní, že vám dají na skutečnou podobu předlohy zapomenout - jako Tom Hulce v Amadeovi a koneckonců s přimhouřením oka i Shirley McLainová v tomto filmu. Ale koho proboha napadlo strčit do role mladé Coco Chanel někoho tak typově totálně mimo? Já jsem teda myslela, že to byla nějaká tuctová Maďarka nebo Polka sebraná na ulici nebo kýho šlaka! Východní Evropa z ní byla vidět na hony! Ano, máme tu hezké holky, ale bohužel šarm a osobitost nejsou zrovna vlastnosti, kterou bychom tu běžně potkávali. Ani další nebyli o moc lepší a bohužel herci jsou to, co je na filmu s herci alfou a omegou. Vůbec to nemusí být mezinárodní hvězdy, třeba ve Smrt čeká všude by působily rušivě. Ale herci mimo a ještě v poměrně slabém filmu...No nic končím...Jenom už dodám, že chudák Coco teda na svoje životopisy neměla štěstí, protože následující film o ní s hvězdnou Audrey Tautou byl stejně špatný a potopila ho mimo jiné i ona. Vypadala a hrála jako že jede na autopilota! ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Běžný životopis, který se zaměřuje hlavně na dobu, než se z Coco stala Chanel. Příběh vzpomínek rámovaný první neúspěšnou poválečnou a druhou poválečnou úspěšnou přehlídkou přináší život děvčete, kterému život rozdal prachmizerné karty, ona je ale dokázala proměnit v trumfy tím, že nehrála podle uznávaných pravidel. Souhlasím s ní. I když měla drajf a talent, bez porušení tehdejších pravidel morálky by se nedostala nikam. Asi záměrně tvůrci vynechali válečnou etapu, jejíž průběh přiměl Coco po válce na léta zmizet do ciziny, aby se „zapomnělo.“ I tehdy však uplatnila stejnou strategii přežít za každou cenu. A souhlasím i s jejím: „Žena mého věku se na výložky svého milence nedívá,“ jak odpovídala, když ji obviňovali za styky s nacistickým důstojníkem. SHRNUTÍ: V klášteře se možná naučíš šít, nenaučíš se tam ale prodávat. ()

Reklama

Roman.Ticka 

všechny recenze uživatele

Historické filmy mají vždy své osobité kouzlo a když jej povýší o stupínek výš herecká sestava jako tato, pak není o kvalitě a úspěchu pochyb. Barbora je ta pravá volba pro Coco i pro mě, protože mě dokonale omámila svým vzhledem, svým postojem k životu a celkově nenuceným lehkým hraním, čímž mi byla nesmírně sympatická a moc jsem jí fandila. Vlastně se ani nedivím, že očarovala několik mužů kolem a podmanila si celou Paříž. Osobité kouzlo a výjimečnost z ní přímo sálaly, škoda že jsem nestihla tvé bio Báro, byla jsi v mém úzkém výběru. Pokračování příště... ()

kisha 

všechny recenze uživatele

Sehnala sem si tuhle Coco pro prosté srovnání s její novější verzí z roku 2009. A asi takhle. Sou zkrátka filmy, během jejichž sledování si pod fousy mumláte něco jako: „Ale jo, v pohodě, příjemný to je, dojemný to je, zajímavý taky, koukat na hezký šaty-proč ne, blablabla.“ Když to skončí, víte, že toto všechno ste viděli hrubym odhadem tak šedesátkrát a že ani štěky Malcolma McDowela to nezachránily. No a poslední fází pak je už jen to, že mozek tenhle film poměrně rychle zařadí do přihrádky “Určeno k rychlému zapomenutí.“ ()

majxik 

všechny recenze uživatele

Poměrně pěkný životopisný(?) snímek, který má v sobě příměs romance. Bohužel ale i poměrně zajímavý příběh jedne z nejznámějších pařížských návrhářek by mohl být zpracovaný o dost lépe než v tomto snímku, a i když vypadají pěkně prolínací scény udělané "starou" kamerou, pocit z nich kazí to, že se jedná bohužel jen o předělané normální snímky na kterých jsou ty samí herci a tak z toho nemáte pocit že by byla scéna opravdu dobová. Ale, pokuď vás zajímá život návrhářky, rozhodně pěkně na zkouknutí. Přeci jen, i ty nejvýznamější návrháři se vždy museli prosadit mezi elitou, aby se stali pojmem.... jako Coco Chanel. ()

Galerie (26)

Zajímavosti (1)

  • Návrhářka Coco Chanel se vrátila na výsluní po své sedmdesátce. Její představitelce Shirley MacLaine bylo v době natáčení filmu 74 let. (JARDAHONDA)

Reklama

Reklama