Reklama

Reklama

Matka

(festivalový název)
  • Jižní Korea Madeo (více)
Trailer

Obsahy(1)

Jeden z nejosobitějších korejských tvůrců nového tisíciletí přichází po hitech Pes, který štěká, nekouše, Vzpomínky na vraždu a Mutant s vysoce intimním dramatem matky, která bojuje o záchranu syna. Celý život Hye-ji se točí jen kolem jejího „chlapečka“, sedmadvacetiletého muže, v jehož dospělém těle je uvězněno dítě. Když je syn obviněn z brutální vraždy, je Hye-ja jediná, kdo věří v jeho nevinu... Film byl uveden na festivalu v Cannes v sekci Un certain regard. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (86)

zelvopyr 

všechny recenze uživatele

Šíleně dlouhý rozjezd a tápání, na 1:10 jsem se začal nervozně ošívat, že toho ukazování vstupních deprimujících informací (expozice) už je poněkud mnoho a mohlo by se začít něco řešit. Začalo se, a nakonec jsem byl spokojen na skoro pět -- původně tu byly, ale nakonec jsem ubral, protože režisér neubral (20 minut v prostředku). /// Edit: tak ne, dal jsem to po úvaze zase zpět -- slabá 5, ale poměrně neznámá Kim Hye-ja mě fakt přesvědčila. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Je to nadpriemerná mierne kriminálne ladená dráma. Má dosť dobrý príbeh o staršej žene, ktorá má už len svojho syna trpiaceho mentálnou zaostalosťou a tak keď je obvinený z vraždy mladého dievčaťa, keďže bol posledný, kto ju videl nažive, urobí všetko preto, aby ho z toho dostala. Spracovanie nie je zlé, ale ani o výraznejšej spokojnosti hovoriť nemôžem. Táto zápletka sa mohla podať viacerými zaujímavými spôsobmi, kľudne to mohol drsný thriller, prepracovaný kriminálny film, emocionálna dráma a podobne a síce najbližšie to má práve k tej dráme, ale v tomto prípade mi to nesadlo práve najideálnejšie. S nadpriemernou dĺžkou nemám žiadny problém, ani na okamih som sa nenudil, po celý čas sa to drží v nadpriemere, takže skutočne na žiadne slabé miesto som nenarazil, lenže problém je, že celé je to také nevýrazné, s minimálnou gradáciou, možno až príliš priamočiare, pozerá sa na to dobre, ale výraznejšie ma zaujali asi len dve situácie vrátane zvratu a to je predsa len trochu málo. A preto mi ani jednotlivé žánre neprišli práve najlepšie podané, kriminálna línia je až moc jednoduchá, o napätí tu vôbec nemôže byť ani reči a ani dráma si ma moc nezískala. Herecké obsadenie nie je zlé, Kim Hye-Ja v hlavnej úlohe, k tomu Won Bin ako jej syn, obaja to zahrali veľmi dobre, lenže ich postavy si ma moc nezískali a vedľajšie postavy mi už prišli skôr len také obyčajné a to aj Jin Goo, ktorý máva väčšinou síce menšie, ale aj tak zaujímavé úlohy. Réžia a technická stranka sú rozhodne kvalitné, Bong Joon-Ho je len predsa veľmi schopný režisér a aj tu vidno, že mu všetko vyšlo tak, ako aj bolo v pláne, len mne to tentoraz až tak dobre nesadlo. trochu mi to prišlo ako návrat k štýlu jeho prvého filmu a mne práve viac sadli jeho počiny medzi nimi. Určite tento film nemôžem výraznejšie kritizovať, kvalita mu nechýba a aj po opakovanom pozretí sa mi na to pozeralo dobre, ale s trochu upraveným scenárom by mi to sadlo určite viac. 64% ()

Reklama

ghatos 

všechny recenze uživatele

Vztah psychicky závislé matky na mentálně retardovaném potomkovi nenabízí první hodinu nic extra. Domníval jsem se, že zápletka je určitou variací českého Václava. To se naštěstí nepotvrdilo. Detektivní linka příběhu je dobře zpracovaná. Má i filosoficko-etický přesah. Je třeba ocenit tvůrčí invenci a originalitu režiséra = 3,5*. ()

Chrysopras 

všechny recenze uživatele

Nejspíš jsem mimoň, ale takhle dobrý hodnocení? Intro bylo vynikající, kamera se mi zamlouvala a kdyby to byl čistej thriller, tak svoje hodnocení určitě zvednu. Tohle bylo ale žánrově dost ( pro mě ) neuchopitelný. V příběhu jsem se s žádnou z postav neztotožnil a bylo mi dost jedno, jak to dopadne. Zápletka byla divná a některý místa dost zvláštní až úchylný. Korejci si mě timhle rozhodně nezískali. ( 44. KVIFF ) ()

classic 

všechny recenze uživatele

„Matka” a materinská láska, to sa k sebe určite hodí, alebo čo je zrelá žena, venujúca sa akupunktúre s kultúrou samých ihličiek, ochotná urobiť všetko preto, aby »očistila« meno svojho dospelého syna v koži večného dieťaťa, obvineného z obzvlášť závažného trestného činu - brutálnej vraždy dievčiny Moon Ah-jung, z Dievčenskej strednej školy Seorin, to jest z druhého ročníku a štvrtej triedy, za čo by mal niesť teda zodpovednosť práve Yoon Do-joon, ktorý tesne pred spáchaním tohto ohavného skutku popíjal v bare Manhattan, kde čakal na príchod kamaráta Jin-taea, ktorý sa síce vôbec neukázal, keď ju istý čas potom ešte i sledoval, a tak nemá dostatočné alibi preukázať svoju nevinu, kvôli čomu je naň zakrátko na to vznesená obžaloba, priznanie sa a väzobné stíhanie, s ktorým sa ale absolútne nedokáže zmieriť Hye-ja, jeho mama ? Začne sama vyšetrovať na vlastnú päsť, kedy sa postupne dozvedá, že zavraždená nebola žiadne «neviniatko» , rozplieta spleť tajuplných indícií so všelijakými vodítkami, ktoré ju postavia pred najťažšie rozhodnutie svojho, doterajšieho života ! Hneď v úvodnej sekvencii totiž pozorujem protagonistku tancovať na akejsi lúke, že nasledujúce sú už iba "retrospektívne" , kde sa takmer až v samom závere dozviem, čo jej de facto predchádzalo, samozrejme, že som dychtivo nepretáčal dopredu, ale trpezlivo som si počkal, čiže medzitým som sa zoznámil so všetkými postavami a prostredím, pričom › anekdota › na golfovom ihrisku Royal Palace Country Club, sa dokonca niesla v humornom duchu, za čo mohol jednoznačne čierny Mercedes-Benz so značkou 5293, ktorý skoro usmrtil jednu z postáv, aj so psom, ba ani k tomu nezastavil a ušiel, a preto sa tiež schyľovalo i k danej pomste, ktorá na seba nenechala dlho čakať... Priam, fantastické vysporiadanie sa so situáciou. / Režisér geniálneho filmu Parazit, to jest Bong Joon-ho, je tým typom tvorcu, ktorého by mal nadšenec filmu, poriadne spoznať od základov, teda od jeho rannej tvorby. To sa teraz následne aj stalo, keď som začal s Matkou z roku 2009. Už tu dosť vidieť, ako sa rád piplá so sústredenými zábermi, ktorými nás zároveň aj povedzme, zavádza, skrátka - hrá sa s nami, ale ešte nie som pritom u zrodu tohto brilantného rukopisu, ktorý na mňa čaká až o tri kolá naspäť. V 4. oscarovom triumfe, v podstate spojil všetko dohromady, s čím má bohaté skúsenosti, ale mňa najviac zaujíma to, ako si tento štýl vlastne osvojil. Idem na to trochu netradične, a to od konca na začiatok, aby som teda systematicky, políčko za políčkom, pozorne nasával talentované vízie výnimočného filmového autora, tým pádom sa jedná o autorské filmy. ()

Galerie (27)

Zajímavosti (1)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama