Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mezi komediální nadsázkou a vážným kritickým pohledem na morální upjatost se vyznačuje slovenský snímek Zmluva s diablom. Vypráví totiž o nesnázích, v nichž se ocitla pětice dívek podezřelých, že se slavnostně zavázaly ztratit panenství ještě před maturitou. Pohoršeno je nejen vedení střední školy, zjevně považující takové chování za neslučitelné se socialistickou morálkou. Nikoho nezajímá, jak je to s "prohřeškem" doopravdy - a osočená děvčata se navzdory všem rozhodnou, že se budou chovat opravdu vyzývavě. Snímek tak dokládá choutky bývalého režimu sledovat i nejintimnější stránky lidského života. (CS Film)

(více)

Recenze (69)

HonzaBez 

všechny recenze uživatele

„V každé ženě je tisíc motýlů, tisíc čertů ale taky tisíc opic." Tahle svěží a vcelku i vtipná komedie o bláznivých maturantkách navnadí diváka už samotnou úvodní originální (tak trošku "hippísáckou") melodií Zdeňka Lišky. Film mě zaujal mj. zajímavými kreacemi neherečky Ivany Karbanové (viz třeba hláška: "Panna Orleánská a já už nejsme kolegyně.") zvláště při flirtu s hereckým profesionálem par excelence Vladimírem Menšíkem. Celkově je tento film takový "hezky československý" s plejádou slovenských i českých herců, z nichž výborný je mladičký Hanzlík (např. když učí svou slečnu hrát na kytaru: „Ježíš Marja, jak to držíš…ne jako samopal….nějak něžně, jako dítě když kojíš…“). Škoda, že konec filmu s vyústěním nevinného studentského žertíku byl takový jalový, jinak bych klidně dal plný počet hvězdiček. ()

mchnk 

všechny recenze uživatele

Až neuvěřitelně plodná, novovlnící se (copyright Snorlax) 60.léta, mají na svědomí i tuto téměř dokonalou, československou spolupráci. Překrásně rozjeté a jedinečnou atmosféru navozující seznamovaní se s pěticí pannen, které již, natruc, nechtějí býti pannami, je doprovázeno výbornou, hippísáckou melodií od mistra Lišky, krásnými účastnicemi tohoto protestního jednání (ta Sedmikrásková mě dostala podruhé, a doufám, že ne naposledy...) a opravdu výjimečnými rolemi. Hanzlík bravurní, na Labudu jsem koukal jako na zjevení, Stela pobaví zapálenou soudružkou a Pepík Hlinomazů to žel od*ral nešťastným dabingem, jak zmiňuje Adam Bernau. S lehce roztržitou a nedotaženou linií děje musím také souhlasit. Ovšem skvostný slovník, perfektní politické popichování, humor a závěrečné drama, drží film jasně v nadprůměru.....a půl. V současné době asi neodpustitelné (jak vidím) srovnání s neskutečně stupidním, pubertálně a sexisticky laděným, americkým či německým obrazem toho, jak může mládež řešit podobný "problém", podle mě tento film ponižuje. Vynikající a jedinečná komedie i drámo. ()

Reklama

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

So starými (česko)slovenskými filmami zatiaľ len tie najlepšie zážitky – Uherove x Szomolányiho Slnko v sieti ma bezprecedentne odpálilo na inú galaxiu, Organ detto. Tu som sa mal na pozore, nakoľko moje zhliadnutie nevychádzalo z akejkoľvek s filmárčinou súvisiacej pohnútky, skôr nadržansko-chlapčenskej zvedavosti. Snímka bola miestnymi označovaná za československé Prcičky, spomínaný bol aj striptíz. Vravím si, reku dvakrát ma presviedčať nemusíš... Realita nezodpovedajúca, nie však sklamaniahodná. Skupina stredoškoláčok podpíše zmluvu s diablom, v ktorej sa zaviažu zbaviť sa panenstva pred maturitou. Lepšie žarty obmieňajú tie pochybné a rovnako tak môžeme opísať aj scény a scenár samotný, striedajúci pasáže kvalitnejšie s tými, v ktorých sa ukazuje, ako film naozaj zostarol. Moju dušu počas stopáže zachraňovalo len isté pôvabné kvarteto, na ktoré som sa pomerne často díval očami pochybnosti a skepsy, neveriac, že takto reálne vyzerali dievčatá v šesťdesiatkovej ČSSR. Na druhej strane ale, čo ja o tom viem, všakže? Po 80 minútach prichádza striptíz. Rýchlo začal, rýchlo skončil. A za ním aj film. Film, ktorý som si síce neužil, kvôli Kocúrikovej sa ale k nemu budem znovu vracať. --- #1 Zachar je čistý footfetišista, nech mi nikto nerozpráva opak x) --- #2 Tú taliansku predĺženú & kolorizovanú verziu Carla Pontiho si zoženiem za každú cenu. Ak v nej bude viac Zuzankiných scén, aj do Talianska po ňu kľudne pôjdem :D ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Snímek jsem zhlédl v rámci televizního cyklu slovenské nové vlny, a protože má dosud na ČSFD slušných 73 %, nabyl jsem dojem, že objevím utajený poklad. S přibývajícími minutami se ale dostavily rozpaky a pocit, že na film se v archívu ukládal prach oprávněně. Formanův Černý Petr je nadčasový a naprosto nemáte dojem, že by zestárl. Navíc spojení dramatu a komedie v něm funguje na jedničku. Ve Zmluve s diablom je tomu přesně naopak. Ten film zestárl a dramatická a komediální složka se v něm nešťastně tluče. Snímek je podivně nekonzistentní, jako by ho natáčeli ne snad dva, ale hned tři režiséři a podílelo se na něm několik scénáristů, kteří se nemohou dohodnout. Patří k tomu druhu filmů, kde dobře fungují jednotlivosti, ale jako celek vyvolává v nejlepším případě rozpaky. Dobrý gag vystřídá trapný fór, vedle kterého následující vážná situace vyzní nepatřičně. Nepodařený večírek připomíná Kým sa skončí táto noc a patří k povedeným pasážím, ale opět jsme u té nekozistentnosti, která zabíjí atmosféru. V takovém případě přichází částečně vniveč i potenciál špičkových herců, kteří se s výjimkou Menšíka v celku ztrácejí. Celkový dojem: 45 %. ()

Master19 

všechny recenze uživatele

Nestačím se divit, jaké poklady přede mnou ještě zlatá šedesátá skrývají. Vynikající herecká sestava a nečekaná zápletka, kterou jako by si patentovaly až teenagerské komedie o třicet let a 9000 km jinde. Nenásilné proplétání dějů a scén končí ani nezamotané ani nerozmotané, jak je již ve filmech z té doby obvyklé. Tady to ovšem není úplně to pravé, má-li to být aspoň z části komedie, čekal bych nějakou zásadnější pointu. Nevadí, přesto je to velmi zaznamenáníhodný film. ()

Galerie (14)

Zajímavosti (11)

  • Martu Rašlovú (Iška) odporučila režisérovi Zacharovi Věra Chytilová a Vieru Šimekovú (Emka) našiel v tanečnom klube Dynamitka. (Raccoon.city)
  • Dušan Kodaj, ktorý mal snímok pôvodne točiť, už mal preň aj názov Maturantky. Podľa režiséra Jozefa Zachara vychádza príbeh zo skutočnej udalosti, avšak v tom čase nebolo možné o tom natočiť dokument: "Žiadne dievča by (Kodaj) pred kameru nedostal." (Raccoon.city)
  • K výberu hlavných postav sa režisér inšpiroval pri študijnom pobyte v Paríži a pri kastingu si mohol vyberať do hlavných postáv až z osemstovky mladých žien. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama