
Režie:
Andrej MaljukovHudba:
Ivan BurljajevHrají:
Danila Kozlovskij, Vladimir Jaglyč, Jekatěrina Klimova, Daniil Strachov, Boris Galkin, Sergej Muchin, Sergej Machovikov (více)Obsahy(3)
Jeden z nejpůsobivějších válečných sci-fi filmů světové kinematografie natočil v roce 2008 zkušený režisér Andrej Maljukov, který má na svém kontě ceněné snímky Diverzant nebo V ostře sledovaném pásmu. Příběh filmu se odehrává ve dvou časových rovinách – v současnosti a za druhé světové války. Čtveřice mladíků se živí prodejem válečných artefaktů na černém trhu. Jednoho dne objeví starý zákop, kde je ukryt sejf s dokumenty. Mezi papíry mrtvých vojáků nalézají fotografie, na kterých poznávají sebe sama. Šokovaní mladíci raději odcházejí, když v tom... Jako mávnutím kouzelného proutku se ocitají v roce 1942 uprostřed krvavé válečné bitvy. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (69)
Zase jeden film o cestování do minulosti, tentokrát to je ale pikantní v tom, že se parta ruských týpků, z nichž jeden je skinhead a milovník Hitlera, dostane do druhý světový, kde mezi sebou bojujou právě rusáci a němci. Nicméně co se týká využitelnosti dnešních věcí v minulosti, to se tu vlastně vůbec neděje, takže to více méně zbytek děje působí jen jako obyčejnej válečnej film, což je myslim docela škoda těch nevyužitých možností, ale zase na druhou stranu film disponuje celkem solidníma válečnýma scénama. ()
Kdybych já, Bůh chraň, byla hostem z budoucnosti ve válečné historii země a stala se součástí armády, byla bych s přehledem to nejhorší, co naši armádu kdy potkalo. Ruku do ohně (ne mojí, ruku někoho, kdo má sklony k strkání rukou do ohně) na to, že by moje odhodlání a odvahu neposílila ani znalost data konce války. Popravdě, když by na mě stříleli, asi bych zapomněla i kdy jsou Vánoce, kdy mám narozeniny a kdy je den dětí. ()
Presne ako poster. Gýčovitý popchaos, aneb prvý vojnový film základne školy (až na tú bradavku). Pre dievčiny lovestory, pre chlapčiská prestrelky so skopčákmi. Ale uznávam jedno veliké plus, že má potenciál cieľovku osloviť (moderným a dynamickým vizuálom) a zároveň edukovať (ano odkaz druhej svetovej pomaly zahníva v dejinách a treba refreshovať). My postarší, odkojení Spierbergovou normandiou len unavene mávneme rukou, lebo toto už nie je film pre nás. 50% ()
Je to celkom dobrý mierne sci-fi ladený vojnový film. Má dosť dobrý príbeh o štvorici ruských hľadačov vecí z druhej svetovej vojny, ktorí na mieste bývalého bojiska nájdu vlastné doklady z čias vojny a keď sa po stretnutí s matkou jedného mŕtveho ruského vojaka rozhodnú okúpať v neďalekom jazere, ocitnú sa priamo v časoch druhej svetovej vojny a musia okamžite nastúpiť do sovietskej armády. A tak musia prísť na to, ako sa dostať späť, ale aj prežiť v tomto vojnovom pekle. Spracovanie je ale iba priemerné, úvodná dvadsaťminútovka aspoň dobre zoznámi so štyrmi hlavnými postavami, z ktorých síce viac zaujme iba ich vedúci a postava skinheada, ale svoj účel to splní a keď sa už postavy prenesú do minulosti, tak sa na to stále dobre pozerá, nenašiel som tu nič, čo by mi skutočne vadilo, ale potenciál celej tejto zaujímavej témy mi neprišiel moc využitý a táto verzia skôr narúša oba žánry. Samotný sci-fi tu predstavuje len ten úplný základ, takže tu ani nie je moc o čo stáť, ale ani ako samotný vojnový film to nie je moc dobre podané, chýba tomu nejaký skutočný cieľ a gradácia, postavám len ide o to, aby sa z minulosti dostali, boj moc neovplyvňujú a ani sa moc nepohnú z miesta, až na kratšiu časť v zajatí, kde ma zaujalo rozprávanie o výsledku vojny. Takže dobre sa na to pozerá a dokonca ani menšia romantická línia mi vôbec neprekáža, na rozdiel od väčšiny podobných filmov, ale dalo sa na tom aj o dosť lepšie popracovať. Akcie tu až tak moc nie je a nie je zlá, ale ani ničím výnimočná. Sú tu dve väčšie bojové scény a niekoľko maličkostí, ktoré ani moc nestoja za pozornosť, na moje prekvapenie pôsobí skôr takým komornejším dojmom, aj tie najzásadnejšie bojové scény sa odohrávajú len na menšom bojisku s pár desiatkami vojakov na oboch stranách a v celom filme vidno len pár tankov, pričom všetky sú napodobeniny, na čo teda od Rusov nie som zvyknutý a chýbajú aj nejaké tie nápady, nie je tu nič, čo by sa už nedalo vidieť. Ale zase sú celkom slušne natočené, aj keď mohli byť drsnejšie, zaujala ma obzvlášť efektívna delostrelecká paľba, ktorá tu robí najväčšie škody a hlavne na záverečné dobývanie bunkru sa pozerá dobre. Herecké obsadenie je iba priemerné, najzaujímavejšie sú vedľajšie postavy, ako ruskí dôstojníci, alebo zdravotníčka, hlavné postavy mohli byť vybrané aj lepšie, nikto nemá dostatok charizmy, aby som mu skutočne fandil. A čo sa týka réžie a technickej stránky, od žánrovej špičky to má veľmi ďaleko, ale potreby filmu to celkom splňuje. Ako celok je to dobrý film, ale skôr len na jedno pozretie, keďže nemá ani jednu stránku, ktorá by skutočne stála za pochvalu. 64% ()
,,SITUACE SE JEVÍ JAKO REÁLNÁ, DOSTALI JSME SE SPOLEČNĚ DO MINULOSTI.“ … ,, JAKÁ MINULOST, DO PRDELE?!“ … ,,NEJHRDINŠTĚJŠÍ OBDOBÍ JAKÉ JEN MŮŽE BÝT.“...... /// Tak kurvaže je to zajímavej nápad. Žádný sraní a šup z doby ,,ve který je vykopávali do tý, kdy je zakopávali“. Celý se to nese v duchu agitky, že vzdávat v Moskvě poctu Adolfovi je ukrutná píčovina, kterou někteří bezmoci pochopěj, až když padnou do válečný vřavy (některým jedincům stačí se sním setkat, ale to je jiná básnička…). Válečníci uviděj válku, romantici romantiku a týnejdři pochopěj, kam jít kopat…. vlastně, že Heil ….se neříká! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Hledám film do občanský výchovy. 2.) Ja ljublju těbja Marusja! Vlastně Nina! 3.) Chtěl bych se stát účastníkem nějaký bitvy Velký vlastenecký války. 4.) Thx za titule ,,Tanngo“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Galerie (38)
Zajímavosti (1)
- Ve scéně přibližně 12 minut po objevení bunkru, když postavy zkoumají obsah lékárničky, je možné v pravém horním rohu obrazovky spatřit mikrofon. (Topper.H)
Reklama