poster

Casanova '70

  • italský

    Casanova '70

  • slovenský

    Casanova 70

Drama / Komedie

Itálie / Francie, 1965, 113 min

  • tomtomtoma
    *****

    Velmi příjemná ztřeštěná komedie až parodie, o muži, který musí netradičním způsobem řešit svoje problémy s erekcí. Major Andrea Rossi-Colombotti (dobrý Marcello Mastroianni) má potíže se svým sexuálním libidem. Zažívá krachy, a pestrá dobrodružství při svém zvířecím ukájení svých sexuálních tužeb, která volala po nebezpečí přistižení, či po velmi nebezpečném dobývání. Napětí a nebezpečí v jakékoliv podobě ho sexuálně stimulují do patřičné hloubky. Nakonec soudní proces a usazení. Zástupy žen protínají jeho cestu. Ať už to byli ty, se kterými zažil neúspěch, jako jeho první přítelkyně Manuela (Michele Mercier), letuška (Seyna Seyn), či pokojská (Rosemary Dexter). Nebo ty, které stouply do jeho cesty v jeho zvířecké etapě, jako generálova žena Dolly (Margaret Lee), poskvrněná novomanželka (Jolanda Modio), smůlu přinášející Santina (Moira Orfei), krotitelka lvů (Liana Orfei), a především hraběnka Thelma (Marisa Mell). Cudná Gigliola (půvabná Virna Lisi) se stává jeho konečným přístavem a nutnou podporou. Z dalších rolí je to psychoanalytik (Enrico Maria Salerno), nosící dámské síťované punčochy, a nebezpečně žárlivý hrabě a manžel Thelmy (známý režisér Marco Ferreri), jemuž se stala osudnou jím připravená past na cizoložníka. Příjemně hravá a ztřeštěně zábavná komedie o svůdci, lvovi ženských srdcí a klínů. Ať žijí ženy a bláznoviny, které pro ně děláme!(22.5.2011)

  • F.W.Colqhoun
    ***

    Manželka k Vítězslavu Nezvalovi: Víťo, máš to zapotřebí? Proč to děláš? VN: Protože rád mrdám. V nesourodé mozaice hysterických sexuálních výpadů se za dramatických okolností šustí, co se dá. Tragédie je, že se dá vlastně všechno; komedie, co všechno člověk musí vymyslet a naaranžovat, aby to nebyla jen připitomělá kopulační rutina. Monicelli v sedmdesátkovém Casanovovi zpracovává jako obvykle zásadnější téma nalehko. Role impotentního donchuána se skvěle zhostil Marcelo Mastroianni, který roli pojal jako šaškovnou variaci na svou obvyklou polohu křehkého mužství. Nejpodivnější okolností sledování Monicelliho výsměšné obhajobě diluviálního klátiče je to, že frivolní šedesátá léta, jejichž optikou je nahlížen, jsou nenávratně pryč. V časech ajcu, chlamydií, syflů, kapavek a papilovirů je všeklácení opět adrenalin. Vyzkoušejte sami.(14.1.2017)

  • GilEstel
    ****

    Další z klasických Monicelliho komedií. Oddechová zábava bylo to, co italskou společnost v 60. letech velmi zajímalo. Růst životní úrovně a překonání obtížných poválečných let, si začal žádat nové zdroje lidové zábavy. Film se stal jedním z nich. Monicelli sic režisér, který prokázal své režisérské a zejména scénáristické schopnosti ve vážných dramatech neorealistické vlny, šel vstříc novým trendům. Publikum ho za to milovalo. Pozitivum je, že i u svých populárních komedií si režisér dokázal držet uměleckou laťku. Satira na život tradičních italských gigolů přišla v pravou chvíli. Propracovaný scénář, na kterém dělalo hned několik scénáristů, včetně scénáristických spolupracovníků od režisérů Felliniho a Viscontiho, vytvořil kvalitní základ pro dobrou komedii. Originální groteskní zápletka, kdy hlavní hrdina sic pro dámy okouzlující svým šarmem, ale se sexuální úchylkou, kdy ho vzruší pouze pocit nebezpečí, přináší řadu výtečných scén. Jelikož hrdina svou úchylku před okolím tají, dostávají peprné scény, kdy dává všanc kolikrát i vlastní život, o to větší komičnost. Kvalitní základ, kterým scénář beze sporu je, dotáhl k dokonalosti herecký projev Marcela Mastroianniho (nejlepší herec MFF San Sebastian). Jestli si chcete užít nějakou lepší italskou komedii se sexuálním podtextem a zároveň na úrovni, CASANOVA 70 je dobrá volba. 76%(26.12.2010)

  • Hennes
    ****

    Úsměvný příběh mladého plukovníka, který je milovníkem žen, ale pohlavního aktu je schopen pouze za extrémních situací podložených strachem a nebezpečím. Mastroianni je v této roli bezchybný. Velice povedné scénky u profesora, který vyšetřuje co vlastně plukovníkovi je, s údajně hluchým baronem a italská klasika na závěr v soudní síni.(12.7.2011)

  • sportovec
    *****

    Další z velkých italských slavných neorealistických filmů bourajících mýty prudérní společnosti si až drsně všímá manželského života, jehož vzornost má spočívat v syntéze plodivosti a nábožensky zabarvené konvenčnosti. Skutečnost je složitější a film o to barvitější a zábavnější. Mastroianni tu hraje jeden ze svých špičkových standardních partů, za zmínku však stojí i Michelle Mercierová, naznačující na relativně malé ploše velký herecký talent, nesmyslně zmarněný na kontroverzní sérii všemi možnými intimitami protahovaných Angelik a jiných předchůdců "odvážnějších" filmů. Z komentářů i celkového ohlasu filmu je cítit značný odstup od kdysi populárních, v dobových souvislostech nadprůměrných a inspirativních děl. Je to škoda - neplatí to však ani pro jejich tvůrce, ani pro ty, kteří si k těmto dílům klestí a posléze nacházejí cestu.(12.9.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace