Režie:
Henry HathawayKamera:
Norbert BrodineHudba:
David ButtolphHrají:
Victor Mature, Brian Donlevy, Coleen Gray, Richard Widmark, Taylor Holmes, Karl Malden, Mildred Dunnock, Robert Keith, John Marley, Susan Cabot (více)Obsahy(1)
Zatímco lidé se chystají na Štědrý den a někteří se ještě pokoušejí na poslední chvíli dokoupit některé chybějící dárky, podvodník a notorický zlodějíček Nick Bianco přepadne se svými třemi kumpány známé newyorské klenotnictví. Jejich vloupání se neobejde bez násilí a zbytečně usmrcené oběti. Biancovi se podaří uprchnout z místa činu, ale musí nakonec díky zradě strávit tři roky za mřížemi. Také tentokrát svou manželku a děti zanechává doma bez finančních prostředků. Po čase však dostává Bianco nečekanou životní šanci… (Česká televize)
(více)Videa (1)
Recenze (25)
Po nějaké chvíli sledování mi došlo, že už jsem tenhle příběh viděl. A sice v remaku s Carusem a Cagem. A originál je stejně průměrná a obyčejná kriminálka, jako remake. Slušný příběh o polepšeném zločinci, civilní zpracování, solidní záporák, celkem sympatický hlavní hrdina, ale nic co by mi utkvělo v hlavě dýl jak týden. ()
Spíše než o klasický film-noir jde o noir gangsterku o mužích na šikmé ploše. Potěší nečernobílost postav, suverénní herecké výkony či závěrečná hypernapínavá patnáctiminutovka. Henry Hathaway, pozdější přední tvůrce westernů a thrillerů, odvedl velmi dobrou práci, i když je film v prostřední části dosti ospalý. Z hereckých výkonů bych vyzdvihl civilního Victora Matureho a výtečného debutujícího Richarda Widmarka v ukázkové roli psychopata Tomyho Juda. Nadprůměrná gangsterka. ()
Můj oblíbený Mature a jokerovsky sadistický Widmark v solidní noir klasice, která mě nakonec přeci jen získala na svoji stranu, a to právě herecky. Poslat invalidní babku na smrt ze schodů, to ve 40. letech jen tak nevidíš (pozn. škoda ale, scéna znásilnění a poté sebevražda manželky musela být vyhozena). #Noirvember ()
Velmi dobrá gangsterka. Nevím, jestli je to čistý film noir, až natolik se v tom nevyznám, ale určitě to noirové prvky mělo, což pro mě učiní z každého filmu moc chutný kousek. Ani tento není výjimkou, ač nepatří k mým nejoblíbenějším. Myslím, že v podstatě není moc co vytknout, až na ty momenty, kdy se Nick Bianco (Victor Mature) snaží vypadat fakt drsně, což mu moc nejde. Když jsem tak sledoval Richard Widmarka v roli psychopatického vraha Uda, nemohu se zbavit dojmu, že by mohl být jakýmsi předobrazem Bobbyho Peru v Lynchově Zběsilosti v srdci. Fyziognomická podobnost Widmarkova obličeje s obličejem Dafoeovým je dost značná, a potom to přiblblé Udovo usmívání se a tlemení s vyceněnými zuby také dost připomíná Bobbyho Peru. Třeba se pletu, ale tak mě to prostě hned napadlo. ()
Reziser Henry Hathaway /Letiste 1970, Na sever Aljasky, Jak byl dobyt Zapad/ natocil vyborny film noir o prepadnuti klenotnictva a naslednom pobyte za mrezami. Klasicke atributy noir filmov su tuna pritomne : temne nasvietenie, pokrivene charaktery postav, drsne a cynicke dialogy, krasne zenske /znamy je odborny termit famme fatale/. Ale co potiahlo tento skvostny noir u mna do vysokeho nadpriemeru je genialna rezia Hathawaya, kde vidno, ze kazdy zaber bol natoceny s laskou. Herci hraju perfektne, dialogom prakticky niet co vycitat. Uz ked som spomenul herecke vykony, taxom myslel hlavne tie od Victora Matureho /Egyptan Sinuhet 1954/, dalej od skvelej Coleen Gray /Red River 1948/ a rovnako vybornej Susan Cabot /Souboj u Silver Creek, Enforcer 1951 s istym Hampry Bogartom - pre Susan Cabot to bol jej filmovy debut/. No a pochopitelne som si vsimol aj Richarda Widmarka /Norimbersky Proces 1961/, ktoremu prakticky niet co vycitat, a bol jednoznacne prinosom pre tento noir. Vysoko nadpriemerny film noir a pre mna aj vyborna gangsterka : 86 % ()
Reklama