Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chamtivost je dobrá, chamtivost je zdravá... Hollywoodský režisér Oliver Stone se vrátil ke kultovní postavě charismatického finančníka Gordona Gekka v podání Michaela Douglase z filmu Wall Street po 23 letech a natočil pokračování s příznačným podtitulem Peníze nikdy nespí. Děj se tentokrát odehrává v roce 2008 na pozadí příběhu největší bubliny v dějinách, která vyústila v globální ekonomickou krizi. Bývalý elitní makléř Gordon Gekko představuje padlou legendu a ikonu Wall Street. Ve vězení si odpykal trest za nelegální spekulace a nyní se věnuje ekonomickým přednáškám, které předjímají nástup globální ekonomické krize. Zdá se, že se z něj stal jiný člověk. Aspoň by tomu rád věřil mladý makléř Jake Moore (Shia LaBeouf), který zrovna řeší pracovní problémy po sebevraždě svého mentora a investičního správce Louise Zabela (Frank Langella). Ambiciózní Jake randí s Gordonovou dcerou Winnie (Carey Mulliganová), která před lety přerušila s otcem kontakt a odmítá uvěřit, že by se mohl změnit. Jake a Gordon se vídají za jejími zády, společně řeší svět byznysu a financí, zároveň se snaží pracovat na urovnání křehkých rodinných vztahů. Minulost sice člověk napravit nedokáže, ale může se snažit pomoct. Otázkou zůstává, zda to platí i v případě Gordona Gekka, který v hloubi duše touží po návratu do světa velkých financí. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (688)

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Někdy bych si přála, aby všechny mé oblíbené filmy měly podobná pokračování po x letech. Ano, je to jen výkřik do tmy, ale značí, že místní mají pravdu; takhle skutečně vypadá nejlepší film Olivera Stona od Any Given Sunday a dvojka, na které cítíte, že nebyla vynucena jen úspěchem prvního dílu. Pochybuji, že Stone podobný sequel plánoval dopředu, nicméně nutno říct, že tentokrát hrál osud v jeho prospěch. Michael Douglas díky dvacetileté pauze od prvního dílu vypadá při odchodu z vězení "přirozeně" starší, což je umění, které na 100% doposud neovládají ani ti nejlepší maskéři v Hollywoodu. A co je snad ještě důležitější, svět - či spíše USA - také v posledním desetiletí (a tedy v době, kdy hlavní hrdina vstupuje znovu do reálného světa) zasáhly pohromy jako útok na World Trade Center či finanční krize, což jsou události, na kterých se příběh z prostředí Wall Street velmi dobře staví. Nezapomeňte si k tomu připočíst hezké cameo Charlieho Sheena i Olivera Stona a máte o důvod navíc vyrazit do kina. Za sebe dokonce uvažuju, že si v příštích týdnech pustím osmdesátkové Wall Street znovu, abych pak v kině ještě jednou a pořádně mohla docenit jeho pokračování. A kdo ví. Třeba pak půjdu ještě o hvězdičku výše. ()

Falko 

všechny recenze uživatele

Lepsi cas na natocenie pokracovania o financnych zralokoch alebo makleroch si Oliver Stone ani nemohol najst, pretoze po krachoch mnohych bank a velkych firiem nielen v USA bola asi najlepsia prilezitost ukazat tie vystrasene tvare roznych investorov, o kolko milionov dolarov prave pred chvilou prisli. Ale v tomto filme nejde iba o peniaze a investovani, ale aj o rodinne problemy, co urobil reziser velmi dobre, lebo inak by bol film prilis nudny. Zaujimal ma vztah Jakea a Winnie, ktory siel dolu vodou od chvile, odkedy nastupil na scenu jej otec Michael Douglas, ale okrem toho bolo mile vidiet aj Susan Sarandon v ulohe Jakeovej matky, ktora mala v tejto dobe zrejme naivnu predstavu o predaji domov. V malej ulohe sa objavi aj Charlie Sheen, ktory si zahral hlavnu ulohu v prvej casti Wall Streetu z roku 1987 a tu sa dozviete, co vlastne za tie roky robil a ci sa mu darilo alebo nie. Nie je to film pre kazdeho, pretoze je to dialogovy film a divakom nezasvätenym do investicnych veci bude posobit nudne alebo nepriehladne... 04.11.2010 _______ Michael Douglas - (Gordon Gekko) +++ Shia LaBeouf - (Jake Moore) +++ Josh Brolin - (Bretton James) +++ Carey Mulligan - (Winnie Gekko) +++ Eli Wallach - (Jules Steinhardt) +++ Susan Sarandon - (Jakeova mama) +++ Frank Langella - (Louis Zabel) +++ Oliver Stone - (Investor) +++ Charlie Sheen - (Bud Fox) +++ Produkcia: Oliver Stone +++ Hudba: Craig Armstrong +++ (Videl v kine 02.11.2010) +++ ()

Reklama

TheDarKnig 

všechny recenze uživatele

Dost dobrý film. I když mi tento svět moc neříká, získal si mně jak obsah, tak i perfektní forma podání. Všichni herci jsou správně sympatičtí, ale taky i správně ovlivňováni tím světem financí, Mulligan je sympatičtější než sem očekavál, Brolin podává ucházející výkon. Cameo Sheena potěšilo i přesto, že sem první díl ještě neviděl :)). To všemi vyzdvihované vyzvánění je opravdu perfektní, ale žel jako odkaz ve spojení s Wallachem to na mně nemohlo působit. Snad to brzy napravím. No a pak ta technická stránka. Ta je opravdu povedená. Zrychlené záběry na New York, různé statistiky i animace, všechno je úžasně pospojované a funguje to na diváka jako akce v akčním filmu. Taková scéna samotného krachu a následné zběsilosti, kterou rozpoutá, je opravdu velkolepá. Tento film se rozhodně dá brát i trochu jako takový dokument dokumentující události stylem, který upoutá i diváka, který by normální dokument zavrhl. A ještě k tomu má slušnou vztahovku. Konec to pak uzavírá tak, jak sem si to přál. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Achillovou patou většiny narativních uměleckých děl není vytvoření krize či katarze a z ní vyplývajícího efektu stimulujícího divácký afekt - prchavé pohnutí, ale závěru. Tedy poslední třetiny, která uzavírá předchozí avanturistický kejkle. Jak vhodně ukončit příběh, toť spisovatelova řehole a věčná hádanka, uspokojivě doposud nerozluštěná. Tentýž problém se týká romantických komedií, v nichž po první rozdováděný polovině vykrystalizuje nedůvěryhodný morální apel, jako by filmaři navazovali na tradici amerického slovesného umění, v němž je vyprávěný příběh nositelem zřetelné morality. Jak srdnatě demonstruje Wall Street 2, tento spor mezi nekonečným vršením událostí a nutností je uzavřít má samozřejmě politickou rovinu v podobě střetu zakonzervovaného status quo a prosazování reformních změn: na jedné straně hamižní prodejci nemovitostí a vysocí hráči z americké burzy vyznačující se intenzivní racionalitou prostředků a naprostou iracionalitou cílů, proti nim gender v podobě ukníkaně citlivého hlavního hrdiny a jeho dominantní partnerky, které se musí neustále za něco omlouvat, dotyčná je - jak jinak - aktivně činná v levicové multikulti neziskovce a going green. Spor mezi nekonečným vršením událostí a nutností je uzavřít má ale i svou skrytější podobu dramaturgickou, protože v obecné rovině je každý film reprezentován ve formě fragmentů či soudržné narace, jinak řečeno ve formě periferií či jader. Tyto formy se různě kombinují, přičemž pro jednu formu je obvykle „zapomínána“ druhá. Pokud se zapojíme do hry na periferiích příběhu, obvykle nás přestane zajímat jeho původní jádro a utápíme se v balastu doplňků - jak je tomu např. v případě sběratelských karetních her Pokémon či Magic nebo u panenky Barbie. Stáváme se sběrateli, archiváři, hráči, příběh nám uniká, bortí se. Pokud jsme postaveni do jádra příběhu, tak proto, abychom zkonsolidovali předešlý chaos. Krize je vrcholem dramatu, jeho „středem“, jádrem, často nejdelší částí. Je v ní odvrhováno vše podružné, nepodstatné. Variantní řešení jsou postupně vylučována, takže nakonec není možno se vyhnout rozhodující srážce. (-spoilery-) Ve Wall Street 2 představují periferii brilantní dialogy na téma capitalism&money určené všem ekonomickým geekům a jádro, do filmu zjevně nepatřící, romantická vztahovka a nemístný happy end, který vše dobré z předešlých minut obvykle přepíše, protože filmy si pamatujeme hlavně podle posledních několika minut a jsme klidně s to zapomenout skvěle pojatý vizuální gryfy/grafy uprostřed příběhu souznící s dravým tématem wallstreetských finančníků. Jako by chtěl Stone na ten konec záměrně upozornit. Lze ho vyložit pěti způsoby: Stone (a) se buď někde kapitálně připil, anebo (b) se snaží po vyhroceným WTC rehabilitovat u demokratů, popř. (c) na něj tlačili producenti, samozřejmě (d) se nabízí vnímat konec i jako sofistikovaně falešný závěr neboli jako takovou co nevidět prasklou bublinu, nicméně (e) dle mého onen nepatřičný konec dává dokonale do souvislosti ony periferie a jádra, respektive věčný tok peněz, svět výsledovek, rozvah a nikdy nekončících cash flow, které se stále proměňují jako loňské sněhy a znovu rodí jako sněženky s novým jarem, a proti nim tok života, který, jak nabádá Heidegger, je konečný. Peníze tečnou věčně, ale vztahy mezi lidmi se musí uzavřít. Skrze umění se dotýkáme věčnosti. Ale nemá to žádný smysl, protože jsme smrtelní. () (méně) (více)

Djoker 

všechny recenze uživatele

Tentokrát je návštěva Wall Street pro běžného diváka přeci jen srozumitelnější. Odbornými výzazy se sice nešetří, ale v souvislosti s ekonomickou krizí nejde o tak velký problém, který se mi chvílemi příčil u jedničky. Znovu tomu nechybí pořádný spád, rekapitulující Gordon Gekko se definitivně zapisuje mezi nejvýraznější postavy filmové historie a metafora s bublinou se jistě stane velmi oblíbenou. Stone to navíc stylově uzavřel stejnou skladbou jako v předchozím díle. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (27)

  • Ve filmu při své přednášce řekne Michael Douglas větu: "Derivates are financial weapons of mass destruction" (Deriváty jsou finanční zbraně hromadného ničení). Ve skutečnosti tuto větu pronesl slavný miliardář Warren Buffett již v roce 2002. Jedná se o jeden z jeho nejznámějších výroků. (Regis)
  • Michael Douglas se k natáčení připojil 18. září 2009, přesně týden před jeho pětašedesátými narozeninami. První scéna, do které se herec pustil, bylo propuštění Gordona Gekka z vězení. (CrypzzXD)
  • Záběr na Prahu, který se ve filmu objevuje, byl použit i ve snímku Agent bez minulosti (2002), barva tramvají však byla tentokrát ponechána originální a auta postprodukčně desynchronizována. (Monte_404)

Související novinky

Stoneova divočina

Stoneova divočina

07.03.2010

Oliver Stone se rozhodl bavit. Soudě podle trailerů na Wall Street 2: Peníze nikdy nespí, jde mu to docela od ruky. Jeho následujícím filmem bude podle všeho akční thriller Savages. Adaptace románu… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno