Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Lino Ventura s oblibou hrával osamělé muže, kteří bojují za svá práva nebo za život svých blízkých. Takovou roli mu nabídl i režisér Claude Pinoteau v koprodukčním francouzsko-kanadském snímku. Romain Dupre je ustaraný otec, překonávající oceán na cestě mezi kontinenty, aby našel svého syna, o němž nemá už delší dobu zprávy. Na místě však zjišťuje, že ztraceného mladého muže hledá i místní policie, protože je podezřelý z dvojnásobné vraždy. Dupre ví, že synovi může pomoci jen on sám, nechce mu jen zachránit život, ale přivést ho na správnou cestu. Proti němu stojí nejen překupníci drog, policie i mafii, ale postaví se mu i vlastní syn. (Česká televize)

(více)

Recenze (61)

sud 

všechny recenze uživatele

Filmy s Lino Venturou vždycky byly (a jsou) zárukou kvality a ani v tomto případě tomu není jinak. Příběh sice není z nejoriginálnějších, ale přesto jsem si film užil od začátku do konce. Je to totiž poctivá práce, dokonce tak poctivá, že nebýt příliš ukvapeného závěrečného rozuzlení, uvažoval bych i o maximálním hodnocení. 80%. ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Velmi precizní snímek s přesvědčivým Lino Venturou v hlavní roli. Příběh se začne rozbíhat na letišti v Kanadě, kdy je Romain Dupre (L. Ventura) vyzván tamní policií, aby identifikoval tělo svého syna Juliena. Jak se však ukazuje, nejde o tělo Juliana, ale o někoho jiného. Protože však Julienovo auto je spojeno s dvojnásobnou vraždou, začne se o Juliena zajímat policie. Romain Dupre se rozhodne nají Juliena dřív, aby zjistil, co se skutečně stalo a s rozčarováním přichází na to, že Julian je zapleten do převaděčství přes hranice, obchodu s drogami a dalšími nezákonnými podniky. Romain Dupre jej začne velmi intenzivně hledat, stejně tak jako nebezpeční chlápkové, kterým sebral tašku s velkou částkou peněz. Julianův život začne záviset na tom, kdo ho najde dřív... Nejde o žádný akční snímek, ale o velmi povedený a poctivě zpracovaný film, nicméně nejde přímo o kriminálku, jak známe z filmu Poslední adresa. ()

Reklama

misterz 

všechny recenze uživatele

Typický Lino Ventura - sám proti všetkým za záchranu svojho syna. Žiadne americké kudrlinky, len priamočiara krimi dráma a zaujímavá cesta za hľadaním pravdy. Tiež tu je niekoľko scén, ktoré v spojitosti s Venturom veľmi dobre zafungovali, napríklad tá v reštike. Veľká dávka charizmy v každom momente sa vám vyleje na obrazovku. Naproti tomu je tu i zopár nudnejších miest, bez ktorých by sa príbeh ľahko obišiel. Celkovo však veľká spokojnosť. Slušný nadpriemer. 80/100 ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Maličko nostalgický příběh z minulého věku, který byl v mnohém vyváženější, rovnější, zemitější ... PRAVDIVĚJŠÍ ... ve svých slovech i ve svých činech - bez ohledu na přezíravé úšklebky samolibého věku současného. Protože mu vládli opravdoví chlapi. Nebyli nepřemožitelní, mnohdy dokonce nedisponovali ani palnými či sečnými zbraněmi, kterými by mohli své protivníky rozstřílet či rozsekat na cimprcampr. Leč měli své zásady a uměli se rvát se životem a se vším, co jim postavil do cesty - pokud usoudili, že je to nezbytné. Počínali si s těžko uvěřitelnou houževnatostí a svým jednámím vzbuzovali respekt. Kde je jim konec ? Vnášeli do příběhu mužnost ... a ženy - jakožto jejich protipól - zase ženskost ... se vším, co obnáší ... neboť v těch idylických pokrokových časech ještě neexistoval pavědecký pojem "genderová vyváženost", reprezentující postmoderní ideologii, která popírající genetiku a nemá pranic společného s rovnoprávností. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Ten krapet sentimentální závěr mi dojmy sice trochu zkazil, ale naštěstí ne tak, abych tomu ten plný počet nedal. Hodně mile mě to totiž překvapilo. Není to sice nic moc náročného, ale v rámci svého žánru to podle mě funguje skoro až dokonale. Má to skvělou a neskutečně působivou atmosféru, napínavý příběh, dobře a inteligentně gradující děj, skvělého Lino Venturu i ostatní herce a jestli mě na tom něco oslovilo nejvíc, tak to, že zde hlavní postava neustále pátrá po svém synovi a přitom chodí po všech čertech a na všemožná místa, kde se ho snaží dopátrat. Je to totiž trochu podobně vedené jako Collateral, akorát tady se nejezdí, ale spíš chodí a taky tu rozhodně nejde tolik o život, ale napínavé to je skoro stejně a ten motiv putování tu v jisté formě je taky. Takže ano, tohle si ode mě ten plný počet opravdu zaslouží. Slabých 5* ()

Galerie (10)

Zajímavosti (5)

  • Pinoteau byl jediný režisér, který Lina Venturu dokázal přimět, aby políbil herečku. (Snorlax)

Reklama

Reklama