Reklama

Reklama

Dokonalý smysl

  • Česko Perfect Sense (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Zatímco Susan a Michael objevují nové a nepředvídatelně hluboké city, lidé na celém světě se začínají cítit divně, jako by něco ovlivňovalo jejich emoce. Je to proto, že jsou zamilovaní, nebo se svět citově rozpadá? Už jsme si zvykli na filmy o globálních katastrofách z americké produkce podle dějové dramaturgické šablony obvykle diktované právě původem těchto filmů. Toto je neamerický film, který k žánru přistupuje z jiného úhlu. Má dvě navzájem provázané dějové linie: první je milostný příběh mezi mladým šéfkuchařem a dívkou ze sousedství, která je epidemioložka; druhou je propuknutí záhadné nákazy v různých částech světa, která způsobuje, že postihnutí lidé ztrácí nejprve čich, poté chuť a nakonec i sluch. Film zároveň podává subtilní, avšak velmi důležité sociální poselství prostřednictvím vnitřního hlasu kombinovaného s dokumentárními záběry z různých částí světa, který naznačuje, že možným důvodem této globální katastrofy je to, že lidé zanedbali své životní prostředí a následně i sami sebe. (Film Europe)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (730)

Tsuki 

všechny recenze uživatele

Zajímavý film o tom, že si lidé dostatečně necení toho, co mají, a málo se soustředí na lásku. Jako film to sice může působit tak nějak neúplně či dokonce trochu nezáživně, ale ta myšlenka je hodně silná a v dnešním světě se jedná o stále více naléhavý problém. Z toho důvodu se mi Perfect Sense líbilo. ~(4,0)~ ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Po delší době něco opravdu originálního. Musím říct, že na mě film celkem zapůsobil. Výborný námět, ve filmu lze najít několik vážně dobrých myšlenek. Film o tom, že dokud stále tluče srdce, život jde dál, ať se stane cokoliv. Že když člověk ztratí jednu věc, měl by najít smysl ve druhé a objevit krásy, které předtím nebyl schopný vidět. Důležitost některých věcí si však často uvědomujeme, až už je nemáme. Právě ty, které bereme jako samozřejmost, jenže ve skutečnosti nic takového jako samozřejmost neexistuje. Citlivě pojatý snímek o globální katastrofě lidstva. Líbila se mi depresivní atmosféra a absolutní bezmoc. Taky mám slabost pro smyčcové nástroje a ve filmu jsem si jich užila opravdu hodně, strašně příjemná hudba, která výborně dokreslovala celý film. Ewan s Evou si taky myslím celkem sedli. U mě spokojenost. ()

Reklama

Jordan 

všechny recenze uživatele

Máloktorý romantický film má tak depresívnu atmosféru, pesimistické vyznenie a katastrofické pozadie... no máloktorý katastrofický a apokalyptický film má také humanistické a romantické ladenie. Krásni s skvelí Ewan s Evou vo veľmi dobre napísanom scenári v naozaj smutnom, inak komorne pôsobiacom - i napriek veľmi silnej výprave a footageoch z celého sveta, čo tomu však nedáva rozmer "bombastickosti" ale ešte väčšej beznádeje. geniálny záver. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Pefektní námět, to bez diskuze. Režisér megafilmu Samec natočil překvapivě ambiciózní romantické drama na pozadí celosvětové katastrofy. Výsledek na mne docela zapůsobil, ale mohl zapůsobit i mnohem víc, kdyby lépe fungoval vztah dvou hlavních postav. Mezi McGregorem a Greenovou jsem v tom filmu prostě necítil žádné větší pouto. Mnohem lépe funguje ta apokalyptická linie, hlavně díky ní mě Perfect Sense bavil. Tak trochu kámen úrazu je však v tom, že se na těchto dvou liniích tvůrci chtějí vyjádřit k příliš mnoha věcem - od mezilidských vztahů, přes podstatu lidskosti až ke vztahu k rodné planetě Zemi - takže mi nakonec uniknul nějaký ústřední hlavní motiv, pokud byl tedy vůbec přítomen. Závěr na mne pak udělal asi tak jednoznačný dojem, jako kdyby mi někdo optimisticky řekl, že mi zbývá ještě celý rok šťastného života ... 7/10 ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Tak ještě jednou a lépe. Začal bych shadwellovským vtipem. Jaký je rozdíl mezi emocí a nemocí? Odpověď: Písmeno "n". V případě filmu Perfect Sense se ale takový hloupý žertík skutečně nabízí, protože v souvislosti se záhadnou a nezjistitelnou (alespoň vědeckými způsoby) nákazou hrají (potlačované) city ústřední roli. Jestliže se pak přesuneme na pole anglického jazyka, v jehož rámci se nachází i samotný film, pak slovo "emotion" v sobě jednoznačně obsahuje jako základ slovo "motion", tedy "pohyb". A právě takové nemocné emoce tady uvádějí do pohybu žánrová schémata melodramatu a ozvláštňují jeho sledování. S tímto filmem je to trochu podobné jako např. s Černou labutí, která, pokud ji budeme sledovat jako art film s vysokými uměleckými ambicemi, se ukáže jako nabubřelý film plný otřepaných klišé, ale v případě, že se na ni budeme dívat jako na horor, ozvláštněný přepjatými motivy z baletního prostředí, jeví se jako velice inovativní žánrovka. Podobně tak Perfect Sense sice zklamává jako "výpověď o stavu světa", ze které bychom si měli odnést jedinečné vyjádření k apokalyptickým náladám společnosti, kterou sužují nediagnostikované, a spíše metafyzické než fyzické, choroby, ale právě jako ozvláštněné melodrama funguje velice dobře. V klasickém romantickém příběhu se totiž předpokládá, že postavy chovají určité city a hromadí v sobě emoce, které pak projevují (např. náklonností k druhému) a posouvají tak děj romance kupředu. Všichni určitě známe klasické schéma hollywoodského romkomu, které zaručeně funguje na diváka, který chce vidět v zásadě pořád to samé jen trochu jinak (s jinými herci atd.). Perfect Sense jako kdyby tuhle artificiálnost ustáleného romantického narativu sebeuvědoměle komentoval tím, že upozorňuje na nevyhnutelnost až schematičnost jednotlivých důležitých "uzlových bodů" příběhu, které tady nevyvěrají ze samotných hrdinů (ti jako kdyby sami od sebe nebyli schopni emoce vyjadřovat), ale musejí být na ně "uvaleny" celosvětovou emocionální nákazou. Jednoduše a stručně: funguje to a je to působivé. Redukovat tenhle film jen na nějaký derivát Nákazy (mapování epidemie), Melancholie (úpadek lidstva soustředěný do několika postav) nebo Turínského koně (postupné "zhasínání světa" odrážející se v diegezi filmu), je nesmysl, protože Perfect Sense v samém základě operuje se zcela odlišnými kódy a schématy. Chápu, že to někdo onálepkuje jako midcult, ale mě to především v závěru docela upřímně dojalo a budu ten film kdykoli obhajovat. ()

Galerie (70)

Zajímavosti (6)

  • Ewan McGregor (Michael) sa na rolu šéfkuchára musel špeciálne pripraviť, lebo varenie nikdy nebolo jeho silnou stránkou. Vyjadril sa, že dvojdňový kurz z neho kuchára nespravil, takže naďalej ostáva len gurmánom. Ako to beží vo "veľkej kuchyni" však poznal, pretože ako 15-ročný si privyrábal umývaním riadu v reštaurácii. (krasomama)
  • Film se měl původně jmenovat The Last Word. (R´Hell)

Související novinky

Virová nákaza ve filmech

Virová nákaza ve filmech

15.03.2020

Momentální krizová situace reagující na probíhající šíření viru Covid-19 měla mimo jiné za následek i uzavření veškerých kinosálů, což pochopitelně vedlo k tomu, že distributoři začali rušit či… (více)

Ostrovní tvůrci mají napilno

Ostrovní tvůrci mají napilno

02.02.2014

Hned několik slibných filmů od současných renomovaných britských tvůrců nabírá lákavé ohlasy ve festivalovém oběhu a další projekty se připravují. Udělejme si stručné shrnutí. Sean Ellis byl… (více)

Reklama

Reklama