poster

Úkryt

  • USA

    Panic Room

  • Slovensko

    Úkryt

  • Velká Británie

    Panic Room

Drama / Krimi / Thriller

USA, 2002, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • salahadin
    ****

    Skvělé a inteligentní domovní drama, scénář je dokonale promyšlený, Forest Whitaker chrlí jeden nápad za druhým, Yoakam je parádně odporný (potkat ho na ulici utíkám o dva bloky dál od něj) a Leto tikavý (co to měl na hlavě za štůčky veverčích hovínek?). Foster a Stewart si vaše sympatie sice získají, netvrdím že ne, ale stejně tou absolutně nejsympatičtější postavou tu je Whitaker, který předvádí chytrou hru. Fincher si nevybral slabší chvilku, natočil to zase parádně - líp to holt natočit nešlo, ale přece jen se zbytkem jeho filmografie se Panic Room měřit nemůže.(22.2.2010)

  • genetique
    *****

    Po ďalšom zhliadnutí sú pre mňa štyri málo. Jednoznačne som musel o hviezdičku pridať, hlavne pre umenie urobiť vynikajúci film prakticky na pár metroch štvorcových. Film nemá hluchého a beznapätia čakajúceho miesta. Skvelý nápad, jednoduchý a pritom tak kvalitne spracovaný. Nemám navyše čo dodať ani k záveru, tobôž nie k efektnej a rýchlo-spomalenej kamere. 90%.(31.7.2006)

  • Boogeyman
    ****

    Tak jsem to včera konečně viděl a dobrý !Skvělá trojice zlodějů!Jodie Foster sice moc nemusím, ale herečka je to opravdu výborná! No a ta kamera byla taky zajímavá! Škoda toho, že ta holka byla zase samozřejmě nemocná a potřebovala svoje léky, jinak umře! Bylo to jednak celkem zbytečný, protože to nijak tu situaci nehrotilo a hlavně to působí už tak, že každý americký děcko musí brát nějaký léky, nebo dostával dvakrát denně injekce, jinak umře! Nebo maj ti únosci fakt smůlu, protože to je fakt všude!(8.5.2006)

  • castor
    ****

    Ve Fincherových filmech velmi často dochází k manipulaci – v Sedmi manipuluje dvojicí detektivů brutální vrah, ve Hře pak rekreační zábava, v Klubu rváčů vypravěčovo alter ego. Jeho představa druhého já však nepodléhá stejným zákonům, je ideálním řešením, které běžní lidé neznají. Jeho „témata ohrožení“ navíc postrádají pravidla. Pravidla rád nelítostně ničí, rád je obchází, nedodržuje. Jeden luxusní dům, jeden soukromý bunkr opevněný ocelí, Jodie Foster, tehdy neznámá Kirsten Stewart a tři zločinci. A z logistického hlediska asi perné natáčení. Vše za kamerou bedlivě kočíruje mistr filmové tísně David Fincher, který dohlíží na to, aby ta vrtačka byla skutečně na správném místě a aby záběry z bezpečnostních kamer korespondovaly s tím, co jsme viděli před pár vteřinami v reálu. Tihle tři pánové si myslí, že dům je prázdný. Něco hledají. A jsou schopní kvůli tomu i zabíjet. Jeden to celé vymyslel a mlží o sumě, která je ve hře, druhý je dobrácký černoch, který se vyzná v sejfech a poplachové technice, třetí se nebojí použít bouchačku. Divák klíčové informace nezná. Fincher s nimi nakládá poměrně rafinovaně, ač karty rozdá prakticky hned po pár minutách, co kamera prolétne uchem konvice. Divák přemýšlí, jak by se zachoval on, co by udělal jinak, co stejně, celé je to přitom komorně laděné a zatraceně atraktivně podané. Zvuk, kamera, všechno šlape na jedničku. Perfekcionista Fincher piluje záběry, jeho posedlost je tentokrát v technickém zpracování filmu. Začne úžasnými úvodními titulky, skončí všemi těmi průlety a detaily na elektrickou svítilnu. Když na kočku a na myš, tak ideálně s Fincherem.(19.3.2012)

  • tron
    ****

    „Vypadnite z môjho domu!“ – „Mama, povedz ´kurva´.“ – „Kurva!“ – „Nie, povedz ´vypadnite z môjho domu, kurva´.“ – „Vypadnite z môjho domu, kurva!“ Asi som divný, ale jedna z mojich najobľúbenejších fincheroviek. Po jeho kultových peckách Sedem a Klub bitkárov sa s napätím očakávalo, aký projekt si David vyberie. A všetci boli zaskočení, keď siahol po scenári k "rutinnému trileru". Ten síce pracuje s proste geniálnym nápadom úkrytu v megazazobanej vile, ale zároveň je až príliš komorný a príliš obyčajný. Teda, to sa aspoň zdalo pred nakrúcaním. Potom išiel film do kín, ja som si ho tam poriadne užil a dnes si ho pozriem oveľa radšej, ako slávnejšie Fincherove tituly. Ono je síce jedna vec, ak máte k dispozícii scenár k „obyčajnému“ trileru a niečo úplne iné, ak ho písal David Koepp. A dvojnásobne iné, ak je pravda to, čo sa šepká, že ho Davidovi neoficiálne pomáhal vylepšovať Andrew Kevin Walker, tento pán je ozaj veľká scenáristická kapacita (Sedem, 8MM, Ospalá diera). Scenár obsahuje viacero pozoruhodných detailov typu „Takto sa to nikdy skončiť nemalo.“ (jedna z najbezpečnejších fráz kriminálnikov po tom, čo sa im to vymklo spod kontroly a skončili s putami na rukách) alebo rozhovor so sympatickým a vnímavým mladým policajtom, ktorý vidí, že hrdinka nemôže nič prezradiť, ale tuší, že je v nebezpečenstve a tak jej povie, aby mu to naznačila žmurknutím a on odíde akoby nič a príde s posilou. Mojím obľúbeným je však moment, v ktorom si Raoul dáva dole masku, ktorú mal 90% minutáže. Čakáte monštrum, netvora, zjavného magora... a ono je to v podstate ničím výrazný muž. A takí zvyknú niekedy bývať najhorší. Hlavnú rolu si užíva Jodie Foster, ktorá mala s Fincherom spolupracovať už v Hre, ale nič z toho vtedy nebolo a z Douglasovej sestry sa stal, ehm, brat v podaní Seana Penna. O to viac si obaja spoluprácu vychutnali v Úkryte. Napätie vytvára nielen trojica pošukov v dome (skvelý Leto, skvelý Whitaker a skvelý a mrazivý Yoakam), ale i naštrbený vzťah s vynervovanou puberťáčkou, ktorá je miestami neznesiteľnejšia, než lupiči. Stvárnila ju výborne Kristen Stewart, z ktorej som mal už v kine dojem, že ju čaká obrovská budúcnosť a nakoniec sa skutočne stala celosvetovo známou hviezdou. Síce za upírsku sériu Twillight, ale no a čo. Po vizuálnej stránke je to fascinujúci projekt, kameramani Darius Khondji a Conrad W. Hall sú absolútnymi majstrami vo svojom fachu a film podľa toho vyzerá (už úvodné titulky sú na parádu). Z viacerých scén si ohryziete nechty z prstov (prvý útek do bunkru). A sú tam aj rôzne bizarné cameo srandičky, ako Walker v úlohe suseda alebo Nicole Kidman ako hlas v telefóne, čo ma baví. Vadila mi možno len genialita zločincov, ktorí vytušia skoro každý krok hrdiniek vedúci k možnej záchrane. To je občas dosť otravné. Chápem, že Whitakerova postava je macher cez techniku a poriadne mu to páli, ale aj tak mi jeho veštecká guľa vadila (výbuch plynu alebo to, čo sa práve hrdinka chystá spraviť s mobilom). Kino Považan NMnV 2002(10.11.2004)

  • - Arthurovi Maxovi a jeho dizajnérskemu tímu trvalo 15 týždňov, kým postavili 4-poschodový apartmán za 6 miliónov amerických dolárov. (Astonko)

  • - David Koepp napsal scénář za šest dní. (Kulmon)

  • - Ve scéně, kdy postavy večeří pizzu, je před Sarou (Kristen Stewart) plechovka coly a nalitou skleničkou. V záběru z jiného úhlu je ale ve skleničce víc coly a sklenička je před plechovkou. V dalších záběru se poté polohy rekvizit navracejí opět do původní polohy. (Terva)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace