Režie:
Jan MoravecScénář:
Jan MoravecKamera:
Vladimír TůmaHudba:
Petr HapkaHrají:
Jiří Hrzán, Regina Rázlová, Libuše Havelková, Josef Hlinomaz, Helena Růžičková, Jan Libíček, Vladimír Menšík, Zdeněk Svěrák, Lubomír Kostelka, Jana Andresíková, Václav Trégl, Karel Hovorka st. (více)Obsahy(1)
Komedie o mladém páru, který se přestěhoval na sídliště... Do nových bytů na sídlišti se stěhují nájemníci, mezi nimi i mladí manželé (J. Hrzán a R. Rázlová). Jeden ze sousedů (J. Libíček) má zvláštní libůstku, a to šmírovat sousedy v jejich intimních chvílích, což mu panelákový byt bohatě umožňuje. Této vášni propadne i jeho návštěva (L. Kostelka). Jiný soused hledá svůj byt (Z. Svěrák), další (V. Menšík) si chodí do bytu mladých manželů zavolat z balkonu, neboť takto hledá jednu slečnu. Mladí manželé se radují, že budou konečně sami, ale maminka (L. Havelková), která bydlí nad nimi, jim neustále svým hlasovým komentářem vstupuje do života… (Česká televize)
(více)Recenze (40)
Ucházející groteska, milovaný Hrzán opět perlí. Ale mezi českými krátkými filmy jsou větší skvosty. ()
Tenhle příběh zažívám každý den, ale zde je hnán do vtipných extrémů a brzy se přes svou jednoduchost začne nepříjemně opakovat. Ani to nevadí, protože herci i ten samotný nápad je prostě fajn. ()
Skvělá satirka. Jiří Hrzán s Reginou Rázlovou terorizovaní hlasem Libuše Havelkové, bloudící Zdeněk Svěrák hrající šachy nejprve s Miloněm Čepelkou a pak i s celým domem, Vladimír Menšík, který se nemůže dovolat, šmírující Lubomír Kostelka a Jan Libíček... Těžko to popsat. ()
Hezké české.. ()
Postavy Libíčkova a Kostelkova potěší každého archeologa. Svěrákova postava vypadá, jako by si ji psal sám a jako by těsně před tím četl ruské klasiky. „Žena se zlobí, někdy i udeří. Myslí si, že piji a já zatím hledám.“ Pak začíná poltergeist horor. „Už spíte, děti? To je dobře.“ „Ale, ale, maminko, to jsme ani nevěděli, že kouříte doutníky.“ Mám cukání se čtvrtou hvězdičkou, ale nebudu to přehánět. ()
I dobrý vtip četným opakováním omrzí, škoda, že Jana Moravce nenapadlo více vtipů, nebo nezkrátil délku filmu. ()
Život na sídlišti je prostě k popukání. Vynikající komedie, která mě pokaždé rozesměje. Vždyť se podívejte, co známých herců v tom hraje. A navzdory stopáži z nich každý má co hrát. Prostě je lepší výborná půlhodinka našlapaná humornými situacemi než totéž roztažené na hodinu a půl (90%). ()
Nadčasový příběh propujuje svěží vtip s absurditou, kritikou. Na minimálním prostoru podává obraz doby. Skvělé herecké obsazení. Neskutečné, že soudruzi dovolili Janu Moravcovi jeho vlastní scénář natočit. Maminkovská role Libuše Havelkové jako " neviditelné herečky" je skutečně povedená, "že, děti?" ()
Satira na paneláky a medziľudské vzťahy. Rozhovory mladého páru ( Hrzán, Rázlová ) s dotieravou matkou ( Havelková ) cez steny bytov nemajú chybu. ()
Skvělý film, rozhovory maminky s mladýma z patra do patra nemají chybu. A to nemluvim o panu Svěrákovi, který neustále hledá svůj byt a v jednom momentě hraje se všemi partajemi šachovou partii. Bomba ()
Geniálne vtipná retro skratka, ktorá nakoniec nie je ani jednoznačne veselá ani jednoznačne retro (vo svojej nadčasovosti). Geniálnou ale každopádne ostáva. ()
Nápadité, vtipné a hlavně strašně vlasyrvoucí. Vím přesně jaké to je bydlet v takovém paneláku, kdy je slyšet i hádka o dva byty vedle, kytara, flétna či snad bouchání na železné trubky od radiátorů. Už bych to zpět nechtěl. Ale tenhle film jistě stojí za to býti viděn. ()
Panelstory křížené s absurdní groteskou s luxusní plejádou herců. Opravdu odstrašující případ pro ty, co se v době vzniku chystali stěhovat do paneláku, matčin mrazivě sametový hlas provázející každý úkon mladého páru neměl k daleko k hororu. Na svoji dobu dosti odvážné sabotování socialistické výstavby s velmi výživnou dávkou erotiky (dvojice vynalézavých voyeurů mě bavila nejvíc), která mohla jediné uplatnění najít na posledním ostrově svobodnější tvorby - druhém programu ČST, který stále byl doménou vyvolených a procházel propagační fází, která nad obdobnými "úlety" blahosklonně přivírala oči. Jana Moravce (mj. krátkodobě manžel Marty Kubišové) jako osobitého režiséra-autora je skutečně škoda, jeho absurdní, sarkastický a přitom vnějším kontextům neuzavřený pohled na svět byl v šedesátých letech ojedinělý. Téměř neznámý tvůrce se pro mě stává jedním z nejvýraznějších představitelů mladé generace nastupující v šedesátých letech, který bohužel dostal minimum příležitostí, aby svůj netradiční pohled na svět mohl skutečně rozvinout. Talentu k tomu měl dostatek. Bohužel po tomto povedeném filmečku mu byl dovolen akorát dabing. ()
Skvělé, na malé ploše najdeme dozvuky šedesátých let, kafkovskou panelákovou absurditu a rodící se normalizační komunální satiru. Na part Menšíka a Svěráka budu dlouho vzpomínat. ()
Minikomedie o paneláku, kde jde skrze zdi vše slyšet. Krátký film přetéká celou škálou perfekních gagů ("Můžu si od vás zavolat ?"; šachová partie...). Kromě ústřední zamilované dvojice Hrzána s Rázlovou zde v menších rolích vynikají známí čeští herci: Zdeněk Svěrák opět v roli člověka s didaktickým hlasem, Jan Libíček jako šmírující soused, hlas Libuše Havelkové proslavené dětským pořadem "Kuřátka".... ()
Popis moderního bydlení v paneláku? Satira? Asi od obojího trochu. Ad absurdum dotažené zážitky z bydlení v "králíkárnách", včetně "cimrmanovských" vstupů pana Svěráka. Škoda jen, že některé scénky byly příliš zkratkovité, nejvíce mě to mrzelo u páru Hlinomaz - Růžičková. ()
Náš dům je plný různých zvuků... "Já mám hlavu jako pětikilový králík". ()
Bylo to velmi blbé a naivní. Jediná zábavná scéna je tam s Libíčkem šmírákem a svůj byt neustále hledajícím Svěrákem. Připadlo mi to jak sliny Zdeňka Trošky. ()
Už dlouho jsem neviděl tak otravný film. Ze začátku je to vtipné, ale to trvá tak pět minut. Pak se začnou fóry opakovat. A opakovat. A opakovat. A herci přehrávají, až je mi z toho smutno. Na konci sice přijdou ještě dva tři povedené vtípky, ale za to trápení do té doby to nestojí. Že to tu má 81%, to je mi docela záhadou. ()
Krcske sidliste 70. let. ()