Režie:
Andrew NiccolScénář:
Andrew NiccolKamera:
Roberto SchaeferHudba:
Antonio PintoHrají:
Saoirse Ronan, Max Irons, Diane Kruger, Jake Abel, William Hurt, Frances Fisher, Chandler Canterbury, Phil Austin, Boyd Holbrook, Andrea Frankle (více)VOD (2)
Obsahy(3)
Země se stala terčem invaze neviditelných mimozemšťanů a lidstvo jejich hostiteli. Mimozemské Duše vytlačí tu lidskou a převezmou kontrolu nad jejich tělem. Melanie je jedna z posledních lidských bytostí, která je vetřelci nedotčena. Po jedné z honiček se ale dostane do zajetí a je přesvědčena, že to znamená její konec. Do její mysli pronikne Duše jménem Poutnice. Ta pátrá v Melaniiných myšlenkách a doufá, že se dopracuje až k příčinám přetrvávajícího odporu, který jim lidé kladou. Je ale zavalena záplavou vzpomínek a silných emocí, jimž vévodí láska. Poutnice není schopna vysvobodit se z tužeb Melaniina těla. Síly, které jdou mimo ně, nakonec promění Poutnici a Melanii v nedobrovolné spojence. (TV Nova)
(více)Videa (35)
Recenze (679)
Naozaj neviem už ako sa mám k tomuto vyjadriť.Aj ja som k tomuto filmu pristupovala s odstupom kvôli nezvládnutým častiam twilightu, a ktoré som hodnotila tak vysoko lebo by som klamala, že sa mi knihy páčili (s časom už ani nie, ale neviem, či je to preto lebo ich všetci odsudzujú, alebo preto že som staršia). Hostiteľ sa dobre pozerá. Je to príjemný príbeh plný lásky k ľudstvu. Niektoré hodnotenia sa mi zdajú nízke iba preto lebo je to podľa knihy od Stephanie Mayer. Keď tomuto filmu dáte odpad!, čo už dáte telenovele? -250%??? Pre mňa to bolo príjemné, malo to pekný soundtrack, dobré herecké obsadenie a celkom fajn nápad. 65% ()
Vďaka prachom sa podarilo naverbovať k napísaniu scenára a k réžii Andrewa Niccola, ktorý občas splodil fajn veci a je zrejme špecialistom na filmy, v ktorých mladí krásni ľudia bojujú s totalitou iných krásnych ľudí. Nech sa scenáristicky a režijne snažil akokoľvek, obávam sa, že tentoraz to bol márny súboj s debilnou predlohou, ktorej sa musel držať. Väčšina času je film o tom, že Melanie / Wanda v jaskyni rieši, s kým sa vyspí (respektíve kto sa s ňou vyspí ako prvý a ako sa potom budú striedať). Vrátane scén, kedy Wanda hovorí Melanie "teraz na chvíľu zalez, chcem sa s ním pobozkať" atď. atď. V druhej polovici filmu o tom všetci traja rôzne diskutujú vo všetkých kombináciách. Základná zápletka s inváziou a kradnutím tiel, ktorá by sa dala rozvinúť do množstva rôznych smerov, vrátane hororu, sociálnej satiry alebo sci-fi niekoľkých podtypov, je takmer úplne ignorovaná a ku koncu filmu, kedy už zrejme Meyerová nevedela, čo s ňou ďalej, sa stane pár zvratov, ktoré sú v rozpore aj s tými málo faktami, ktoré boli nastolené na začiatku. Povedzme, že zrazu jeden osamotený mimozemšťan dokáže niečo, čo predtým nedokázala celá rasa a že ľudské duše prichádzajú a odchádzajú podľa toho, ako sa práve autor predlohy vyspal. A ten koniec? Ak sa to dá nazvať koncom. Skoro ma jeblo. ()
Zpočátku jsem si myslela, že to bude nějaký únik mezi schizofrenické pacienty psychiatrické léčebny na nějakém ostrově a trochu jsem váhala, zda pokračovat ve sledování. Nakonec ani tak moc nelituji. Docela příjemné, romantické scifíčko s velepříjemnou hudbou, navozující stav vyslání mysli někam do éteru mezi hvězdy. Netypický příběh díky už zmíněnému hudebnímu doprovodu způsobil mé odevzdání se, relaxaci a soucítění s mimozemskou duší. ()
Ježíšmarjá, dyť je to zase ten tvajlajt v bleděmodrým! Člověku se chce skoro rvát vlasy z hlavy, jak pitomý film tohle je. Stephenie Meyer je ještě horší autorka než jsem myslel, pokud je podepsaná pod předlohou téhle sračky. Hostitel je až zarážejícím způsobem prost nějaké původní invence, není to nic než přežvejkání tisíckrát ohraných klišé a provařených motivů odjinud. Je to vysloveně komerční produkt nejhoršího kalibru, který je až nesnesitelným způsobem povrchní a u něhož jsou nějaké nároky na filmařské kvality až na druhé koleji. Jediným smyslem téhle mainstreamové produkce je vytáhnout nějaký ty chechtáky z peněženek přesně vymezené cílovky, která tenhle biják lajkovala na Facebooku už dlouhé měsíce před premiérou. Och, až budou zase v práci rozdávat lupeny na další film pro intelektuálně nekomplikované teenagerky, klepněte mě někdo konečně přes prsty, ať se na to fakt už vyseru, jinak mě další podobná projekce vážně připraví o rozum. ()
Váhala jsem mezi třemi a čtyřmi hvězdičkami. Ale nakonec mám pocit, že se mi to nelíbilo ani na ty slabší čtyři, takže hodnocení dopadlo takto. Z nějakého důvodu si ale myslím, že kdybych byla schopná přečíst celou knížku, možná by na mě i ten film udělal trošku lepší dojem. Jenže jsem se dostala jen tak do čtvrtiny a od té doby leží knížka opuštěně na poličce. Zkrátka mě to nechytlo tolik jako Twilight stejné autorky. A to i přesto, že to má zajímavý námět. Film se mi hlavně tím svým trošku vynuceným happy endem zdál nějak přitažený za vlasy - a to je co říct, když to srovnám s tím, že Twilight na mě udělal dost jiný dojem. Ale je to možná i tím, že Twilight má téma tak nějak čistě fantastické (upíři, vlkodlaci...), takže ta přehnanost k tomu podle mě nějak patří. Ale u Hostitele se mi zdá námět trochu víc zasazený do reálného světa a zkrátka působí skutečněji (ano ano, já vím, jde o budoucnost a o mimozemšťany, ale tyhle věci jsou pro mě zkrátka víc skutečné než "upíři zářící na slunci" :D heh...) Takže určitým způsobem na mě ten konec působil klišovitěji než celý Twilight, i když to zní asi divně. Každopádně, Saoirse Ronan je sice mladá herečka, ale hrát naštěstí umí, což je plus. Na druhou stranu mi ale nebyl sympatický ani jeden z dvou hlavních mužských protagonistů (Jared a Ian). Oba působili jako mužské postavy tak nějak uboze. Čekala bych aspoň od jednoho z nich větší charisma. ~(3,4★)~ ()
Galerie (86)
Zajímavosti (17)
- Chromová auta, které jsou ve filmu k vidění, jsou ve skutečnosti auta značky Lotus, konkrétně Lotus Evora. (boul)
- Role Hledačky (Diane Kruger) byla nabídnuta Evě Green, Claire Danes a Hayley Atwell, ale odmítly. (Hromino)
- Místo režiséra se dvakrát změnilo. Původně měl režírovat Andrew Niccol, který sice napsal k filmu scénář, ale rozhodl se věnovat více svému filmu In Time a přenechat pozici režiséra někomu jinému. K filmu tedy nastoupila britská režisérka Susanna White, ale ta také od projektu později odstoupila, takže se Andrew Niccol nakonec vrátil zpět k režii. (Hromino)
Reklama