Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Cyril, Bruno a Aneta jsou sourozenci ve středním věku. Když byli Aneta s Brunem ještě malé děti, jejich rodiče se zabili při autonehodě a nejstarší Cyril se o ně postaral. Tato skutečnost vytvořila mezi nimi silné pouto. Cyril je soudce, který v tom takzvaně umí chodit. Má přátele mezi politiky, je bohatý a korupce je jen slovo. Aneta je svobodná televizní reportérka, která je právě zamilovaná do svého nového přítele Alana, a protože má skoro naivní představu o tom, jak by svět měl fungovat, nelíbí se jí jak Cyril zneužívá svého postavení. Bruno, naopak, je poněkud zakřiknutý. Jako jediný z nich žije v manželství a vychovává pubertální dceru. Ve volných chvílích sleduje na internetu striptýzovou tanečnici Tali. Sourozenci každoročně společně jezdí na hory. Ani letos tomu nebude jinak, ale přeci jen něco jinak je. Bruno se nedávno dozvěděl, že trpí nevyléčitelnou chorobou a moc života už mu nezbývá. Cyril se tedy rozhodne jejich každoroční výlet pojmout trochu jinak. Má to být něco jako dárek na rozloučenou pro umírajícího Bruna. Cyril se rozhodne, že pojedou do nejluxusnějšího hotelu v Tatrách a jako bonus pro Bruna zaplatí i striptérku Tali a doufá, že si to s ní bratr užije. Nesmělý Bruno z toho evidentně není ve své kůži, ale Cyrilovi se neodporuje. To vědí všichni tři. I když to Cyril asi myslí dobře, jeho povýšené chování sourozenci těžko snáší. Bruno se nedokáže chovat podle Cyrilových představ, a tak se Cyril jednoduše rozhodne, že si Tali nechá pro sebe. Nakonec si ji vlastně zaplatil, takže co by řešil. Tali to není proti mysli. Je jí vlastně jedno, kdo jí dopomůže k životu, jaký si představovala. Po telefonu se rozchází se svým přítelem Reném, který s Cyrilem tento obchod uzavřel. René si to však nechce nechat líbit a rozhodne se, že dá Cyrilovi za vyučenou. Dokonce ho chce zastřelit... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (773)

Spooner 

všechny recenze uživatele

V pár scénách úsměvné, ale jinak naprosto nedotažený snímek o ničem, který není na konec ani pro muže, ani pro ženy. Postavy jsou celkem zajímavě načrtnuté, ale jejich potenciál je naprosto nevyužitý. Příběh to nemá pro jistotu žádný a věčně sprostej Donutil se mi zprotivil už po půl hodině filmu. Ještě, že to má celkem solidní kameru a místy vtipnou dvojici Budař-Čapka, která zvládla vymáčknout krapet humoru i ze svejch debilně napsanejch postav. Druhý Bobule se ale v Bařinově případě nekonají. ()

Hellboy odpad!

všechny recenze uživatele

Román pro muže je odpudivý film. Nevím přesně, do jaké míry obviňovat Tomáše Bařinu, protože Michal Viewegh podle své knižní předlohy sám psal scénář, každopádně režie je mizerná, nenápaditá a dává slovu rutina zcela nový rozměr. Scénář zase nese neklamné příznaky nemoci zvané scenáristická impotence. Tohle veledílo je další ukázkou nesmírně zajímavého, ale bohužel vůbec ne raritního jevu komediálního filmu, který vůbec není vtipný. Značného množství zamýšlené komiky je zde dosahováno sprostou mluvou, a je mi jedno, jestli je v knize sprostých slov více. Stavět "vtipy" na sprostých slovech je hrozně ubohé a celkově by si "komické situace" z filmu zasloužily pořádný rozbor. Ten by sice pravděpodobně odhalil něco nehezkého o Vieweghově povaze, ale vlastně by to bylo nehorázné plýtvání časem. Co příběh? Postavy se po zbytečném úvodu potácí odnikud nikam, nedochází k žádnému vývoji ani v jejich charakterech, ani v ději. Ze zajímavých typů (zkorumpovaný soudce, umírající člověk) se spisovatel/scenárista ani nepokusil vykřesat nějaké zajímavé situace. A je příznačné, že film nijak nekončí... Reportérka Aneta chvíli pracuje na odhalení špinavostí ve vládě, ale pak na tento motiv Viewegh asi zapomněl. O linii s Janem Budařem a Filipem Čapkou se ani nebudu vyjadřovat. Snad jen postava Miroslava Vladyky dojde k jakémusi konci. ____ První polovina, přesně 50. minut, se odehrává na cestě na hory, přičemž je to tak zdlouhavé, nudné, a prošpikované trapnými "dialogy jako ze života", že jsem v jednu chvíli uvěřil, že tam snad nikdy nedojedou a celý film se bude odehrávat na cestě. Nicméně tam nakonec dorazí a druhá půlka se odehrává v tatranském hotelu. Tam se naplno rozjede oslava "luxusu", kterou prezentuje bohatá hlavní postava v podání Miroslava Donutila. Ten hraje svou odpornou postavičku tak přesvědčivým způsobem, že si bude divák po pár minutách přát, aby mu na hlavě přistálo 16 tunové závaží. Slyšet ho pak citovat Oscara Wildea ("Mám velmi jednoduchý vkus. Spokojím se vždy s tím nejlepším.") je skutečně na pěst, která ale samozřejmě směřuje na Viewegha. Donutilova postava bude působit na obecenstvo asi dost schizofrenním dojmem, jelikož je bohatá, což jí prostě cílové publikum bude závidět, zároveň je to odporný charakter. Jak se s tímhle asi divák vyrovná? Román pro muže je filmem, který potvrzuje českou malost, jakkoliv tento termín nemám rád. Jak jinak si vysvětlit plivnutí do jídla? Nadšení pro pětihvězdičkový hotel? Obyčejné krámské (abych citoval Siegfrieda Kracauera) se dojmou, zasmějí se, popláčou si a budou závidět, jen aby se nakonec ujistily, že za peníze si člověk štěstí nekoupí, a po promítání se rády vrátily do svých mizerných životů. Hnus. Jo a film je prolezlý product placementem, ale to je dnes tak běžná věc, že nemá cenu se nad tím pozastavovat. ()

Reklama

Phobia 

všechny recenze uživatele

Aby bylo jasno: nemám v oblibě Viewegha ani jeho tvorbu, k filmu jsem tedy přistupovala s nulovým očekáváním, vlastně jsem předpokládala, že se do půlhodiny znudím, bednu vypnu a radši půjdu kosit mutanty a nájezdníky do světa Falloutu. K tomu nakonec nedošlo, ale žádný zázrak se nekonal: měla jsem problémy se s kýmkoliv ztotožnit a jelikož dnešní uspěchanou bezohlednou realitu v našem zaprděném Absurdistánu považuju za nepřitažlivou, neoslovilo mě téma ani žádná dějová linie. Občas vykoukla trochu zajímavější scéna, někdy se mi na tváři objevil trpký úsměv... ve výsledku nic, co by mě přivedlo k druhému sledování. Donutil nezklamal, z herců mě nicméně nejpozitivněji překvapila Vanda Hybnerová (tu věčně čadící cigaretu bych jí ovšem s gustem narvala nosní dírkou až do prdele!). Dávám dvě hvězdičky, "Román pro muže" však považuju za snesitelný průměr (ze zdejších odpadů jsem soudila, že se v tom bude pičovat a čurákovat mnohem víc). 49% ()

iamek 

všechny recenze uživatele

Tak to se nepovedlo. Komedie kde jsem se zasmál asi jednou, ale sál se bavil a hlavně při scéně kdy Donutil řekl Čurák. Asi mám špatný vkus. Celý snímek neuvěřitelně táhne Jan Budař a docela i Donutil. Román pro ženy byl docela fajn, ale tohle je naprostý paskvil. Aspoň pár záběrů na Tatry mi udělali radost. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Očekávaná megatragédie se nekoná, není to sice pastva pro oči, ale mohlo to dopadnout mnohem hůře. Trošku nevím na co si divák stěžuje, na to že mu někdo pod nos nachystal způsob jakým se dneska chovají pracháči? Nemůžu si pomoct, ale Donutil zahrál přesně to co měl, a to lidské hovado Cyrila. Film je místy dost vulgární, ale to je dnešní společnost přece taky. A závěrečná scéna plně podtrhuje jak je svět hnusný. Fanfáry se nekonají, ale já jsem docela spokojen. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (14)

  • Hlavní roli měl Donutil slíbenou už dávno předtím, než Michal Viewegh napsal román. (zdeny99)
  • Na začátku filmu se z úst Cyrila (Miroslav Donutil) dozvídáme, že na Šumavě se už lyžuje, což znamená, že je začátek zimy. Při vyzvedávání Tali (Tatiana Pauhofová) při cestě do Tater je však v trávě před barem možné vidět rozkvetlé pampelišky, které na začátku zimy nerostou. (chicotomas)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno