Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Radko
    **

    Viac než čo iné, je to kostýmová nuda. Dej a veľa dialógov je číročistou sivotou. Rečami, čo denne počúvame vo vzťahových historkách rôznych foriem. Tu konkrétne bojujú o jednu hlavnú hrdinku dvaja muži priťahovaní zrejme silami temnôt. Ona totiž vzhľadovo pripomína skôr vládkyňu podsvetia než osudom vyžrebovanú femme fatale. Nuž ale vari hádam žeby toto bolo zámyslom režiséra so svojským zmyslom pre humor? Hlavnú ženskú postavu poňať tak zvláštnym spôsobom? Nakoľko teda ide vraj o komédiu a ja som veľa iného vtipu v nej nepobadal.(1.1.2017)

  • dopitak
    ***

    Roztomilý Gérard Philipe v jedné z nejnudnějších historických kostýmovek. Kdyby pohledem a povahou mladíkovi (33) vybrali jen někoho, kdo nevypadá jako jeho matka, možná bych to víc baštil. Michèle Morgan ale není pěkná, a dokonce i na postavu rozvedené Pařížanky je moc stará. Mnohé vylepšuje parádní původní dabing s Josefy Vinklářem a Větrovcem.(23.5.2015)

  • elle
    *****

    Posmutnělá komedie o poručíkovi, který se musel zbavit svého dětinského názoru, že život nemusí bolet a láska, že má jen bavit. Gérard Philipe v podobné, ale o něco vážnější roli než byl jeho slavný Fanfán. Jeho Armand je naprosto okouzlující, ale zároveň tak zoufale nedospělý, že se paní Riviérová zdá být jedinou dospělou ženou ve městě, protože jeho povrchní floutkovskou vrstvu neakceptuje, ač s tím poručík de la Verne slavil doposud v provinčním městečku takové úspěchy. Velmi pěkně zachycená atmosféra konce 19. století a jejích libůstek. Kontrast mladíka, který bezstarostně ohrožuje mravy či pověst velmi ochotných dam městečka a ženy, která tvrdou daň za "zkaženou" pověst musí pokryteckému městečku platit.(24.8.2007)

  • Anderton
    ****

    Povedal by som, že René Clair dokázal obdariť svoj kostýmový úlet 50. rokov väčším zmyslom, ako napríklad Renoir. Veľké manévre ťažko radiť do kategórie komédia, skôr sa jedná o romantickú drámu. Natočenú však natoľko svižne, že sa nebude nudiť ani najväčší cynik. Príbeh milostného trojuholníka, ktoré obvykle nekončia šťastne. Každý máme nejakú minulosť a zbaviť sa jej nie je tak jednoduché. Pokiaľ sme raz sklamali a klamali, prečo by nám mal veriť človek, s ktorým to myslíme skutočne vážne? Prečo dávajú ženy prednosť mužom v uniformách? Nepáči sa im iba tá uniforma? René Clair natočil Veľké manévre s vymazlenou výpravou a citom pre načasovanie scén. Ďalší film, pri ktorom som si postupne uvedomil, že som ho videl kedysi veľmi dávno na čiernobielej televízii v starom byte. No a tie Gerardove uši....(9.3.2014)

  • rikitiki
    *****

    Film, který klame tělem, protože je lehounký jak šumivé víno a přitom přináší těžkou deziluzi. René Clair snímá kostýmní drama jako příběh ze starých časů, které už pominuly. Proto se na něj můžeme dívat s romantizující nostalgií, ale zároveň s připomínkou, že staré zlaté časy - pro ty, kteří je prožívali - nikdy nebyly opravdu zlaté. Mnohé scény tak kamera rámuje jako vzdálené záběry, viděné například kukátkem, skrz okno, nebo přes kvetoucí rostliny. Jakoby nás režisér upozorňoval: nahlížíte pouze skulinou do časem i mravy odlišného světa. Aby celým snímkem zároveň dokázal, že lidé se zas až tolik nemění. _____ To mu umožňuje podat jednoduchý příběh se šarmem a elegancí, kdy je skoro každá scéna vystavěná jako anekdota. Režisér využívá náznaků, mnohé je vysvětleno pouze pohledy. V uzavřené maloměšťácké společnosti, která se děsí skandálů, stačí jen nepatrné gesto k rozpoutání bouře pomluv, intrik a reje malosti. Jediný darovaný kvítek dokáže podle způsobu, jakým ho žena přijme, odhalit, koho miluje, a jaký bude osud druhého nápadníka. I nový šálek na čaj může rozpoutat žárlivou scénu. _____ Láska krásného a sobecky lehkovážného dragouna k důstojné Marii-Louise, která je terčem pomluv pro svůj pařížský původ, rozvedený stav i pro svou ušlechtilou povahu, tak odlišnou od pokryteckých měšťanek libujících si v drobných společenských krutostech a skrývaných nevěrách, je zákonitě hořkosladká. KOUSEK DĚJE Marie Louisa nemůže volit jinak, než nakonec zvolila. Ona ví jen to, že Armand na ni používá stejné triky, jako na desítky žen před ní. Netuší, co ví divák, že tentokrát Armand svými sladkými řečičkami a roztomilostí vyjadřuje skutečný cit. Nikdo ale neví, jestli je opravdového citu Armand vůbec schopný a jestli jeho láska není jenom poblouznění z ženy, která mu dlouho unikala. Jestli si ho sám jenom nenamlouvá, protože se děsí vlastní prázdnoty. Možná je vše pouhým okouzlením, které by stejně rychle přešlo a on by se vrátil k předešlému způsobu života. ____ Ale valčík, kdy v objetí protančí celý sál a vzájemně se přitom jeden druhému utápějí v očích, je přímo esencí vášnivé lásky. ______Konec filmu je tragický. Pro Armanda, protože skončí jako pokoutní děvkař a opilec. A hlavně pro Marii-Louisu, které se pokrytecké posádkové městečko nikdy nepřestane vysmívat kvůli zničené pověsti. /15. 9. 13./(15.9.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace