Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Malé posádkové městečko je co chvíli vzrušeno vojenskou parádou. Znovu a znovu se ženy se zalíbením dívají na vojáky v pěkných uniformách. Jedním z nich je Armand de la Verne, sukničkářský poručík 33. regimentu dragounů, jenž se před odjezdem na velké manévry vsadí s přáteli, že se do určené lhůty stane milencem ženy, kterou mu určí náhoda. Los padne na rozvedenou Marii-Louisu, která se nedávno přistěhovala z Paříže. Poručíkovi se však přihodí pro něho nezvyklá věc – poprvé v životě se skutečně zamiluje. Krásná a elegantní žena mu ale dává najevo, že u ní nemá žádnou šanci uspět. Celé město sleduje soutěžení obou soků, ale Armandovi už dávno nejde jen o hloupou sázku. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (38)

Skuby47 

všechny recenze uživatele

S potěšením jsem po letech uvítala promítání tohoto skvělého dramatu. Má vše, na čem kdysi stavěly svou popularitu historické filmy – romantický příběh, skvělou kostýmní výpravu, sympatického hrdinu a krásné ženy. Gérard Philipe zazářil v roli mladého okouzlujícího floutka, který přes lehkomyslně uzavřenou sázku k opravdové lásce a její následné ztrátě přišel. I když s odstupem času ztrácí film něco ze svého kouzla, nostalgie vítězí. ()

elle 

všechny recenze uživatele

Posmutnělá komedie o poručíkovi, který se musel zbavit svého dětinského názoru, že život nemusí bolet a láska, že má jen bavit. Gérard Philipe v podobné, ale o něco vážnější roli než byl jeho slavný Fanfán. Jeho Armand je naprosto okouzlující, ale zároveň tak zoufale nedospělý, že se paní Riviérová zdá být jedinou dospělou ženou ve městě, protože jeho povrchní floutkovskou vrstvu neakceptuje, ač s tím poručík de la Verne slavil doposud v provinčním městečku takové úspěchy. Velmi pěkně zachycená atmosféra konce 19. století a jejích libůstek. Kontrast mladíka, který bezstarostně ohrožuje mravy či pověst velmi ochotných dam městečka a ženy, která tvrdou daň za "zkaženou" pověst musí pokryteckému městečku platit. ()

Reklama

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Veľké manévre sú oproti takému Carnému Deťoch raja (1945) odľahčenejšou variantou melodrámy s humornými vsuvkami a krásnym farebným záberom. Práve ono svižné konverzačné vodítko dejového rytmu je najdôležitejšie, samotný milostný trojuholník je neustále oživovaný a v kurze. Lenže príde aj na také to typicky francúzske líčenie romantiky a to až tak dokopy so všetkými týmito atribútmi nejde. Čiže, ak to mám trocha zjednodušiť - vizuál okulahodiaci s výbornými kulisami, elegantnými kostýmami a šarmantným lišiakom Philipem. Zvyšok nanajvýš priemerný, hoci prevažuje dramatická štruktúra a nie komediálna. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Film, který klame tělem, protože je lehounký jak šumivé víno a přitom přináší těžkou deziluzi. René Clair snímá kostýmní drama jako příběh ze starých časů, které už pominuly. Proto se na něj můžeme dívat s romantizující nostalgií, ale zároveň s připomínkou, že staré zlaté časy - pro ty, kteří je prožívali - nikdy nebyly opravdu zlaté. Mnohé scény tak kamera rámuje jako vzdálené záběry, viděné například kukátkem, skrz okno, nebo přes kvetoucí rostliny. Jakoby nás režisér upozorňoval: nahlížíte pouze skulinou do časem i mravy odlišného světa. Aby celým snímkem zároveň dokázal, že lidé se zas až tolik nemění. _____ To mu umožňuje podat jednoduchý příběh se šarmem a elegancí, kdy je skoro každá scéna vystavěná jako anekdota. Režisér využívá náznaků, mnohé je vysvětleno pouze pohledy. V uzavřené maloměšťácké společnosti, která se děsí skandálů, stačí jen nepatrné gesto k rozpoutání bouře pomluv, intrik a reje malosti. Jediný darovaný kvítek dokáže podle způsobu, jakým ho žena přijme, odhalit, koho miluje, a jaký bude osud druhého nápadníka. I nový šálek na čaj může rozpoutat žárlivou scénu. _____ Láska krásného a sobecky lehkovážného dragouna k důstojné Marii-Louise, která je terčem pomluv pro svůj pařížský původ, rozvedený stav i pro svou ušlechtilou povahu, tak odlišnou od pokryteckých měšťanek libujících si v drobných společenských krutostech a skrývaných nevěrách, je zákonitě hořkosladká. KOUSEK DĚJE Marie Louisa nemůže volit jinak, než nakonec zvolila. Ona ví jen to, že Armand na ni používá stejné triky, jako na desítky žen před ní. Netuší, co ví divák, že tentokrát Armand svými sladkými řečičkami a roztomilostí vyjadřuje skutečný cit. Nikdo ale neví, jestli je opravdového citu Armand vůbec schopný a jestli jeho láska není jenom poblouznění z ženy, která mu dlouho unikala. Jestli si ho sám jenom nenamlouvá, protože se děsí vlastní prázdnoty. Možná je vše pouhým okouzlením, které by stejně rychle přešlo a on by se vrátil k předešlému způsobu života. ____ Ale valčík, kdy v objetí protančí celý sál a vzájemně se přitom jeden druhému utápějí v očích, je přímo esencí vášnivé lásky. ______Konec filmu je tragický. Pro Armanda, protože skončí jako pokoutní děvkař a opilec. A hlavně pro Marii-Louisu, které se pokrytecké posádkové městečko nikdy nepřestane vysmívat kvůli zničené pověsti. /15. 9. 13./ ()

Sandiego 

všechny recenze uživatele

Jedině hořký konec byl tím jediným, co mě na filmu zaujalo. Jinak nákladná studiová produkce s živými barvami a dobrými hereckými výkony, hlavně Michéle Morganové. Na hodnocení se podepsala i moje averze k podobným kostýmním snímkům s vojáky, duely a věčným, zdlouhavým flirtováním. Navíc Bardotová zde vůbec nevypadá smyslně. ()

Galerie (24)

Reklama

Reklama