• Master19
    ***

    Film, který zřejmě dojel na dobu vzniku, jinak by byl podle mě známější. Velkou chybou je pouze hlavní role Ondřeje Pavelky, který je marný... Jinak to má velmi zajímavou vypovídající hodnotu a takovou tu bezprostřední syrovost: Nahota, cikáni, přesdržky... s ničím se nezachází v rukavičkách a funguje to a myslím, že to bylo lepší, než dnes, kdy ta opatrnost v lidech předsudky jen vytváří.(30.10.2014)

  • rakovnik
    ****

    Nepamatuji se, že bych film viděl dříve, každopádně, podle zdejšího hodnocení jsem očekával téměř katastrofu. Ta se ale nekonala, naopak mě velmi mile překvapil Ondřej Pavelka v hlavní roli i slušná zápletka. Děj je sice občas příliš rozvláčný, ale stále se něco děje, takže celkem ubíhá. Uvědomil jsem si také, jak jsme dnes již citliví na romskou tematiku, narážky a přímo urážky tohoto etnika se z filmu jen sypou. A kriminalista v podání Stanislava Třísky je neskutečně sympatický.(25.4.2013)

  • Schlierkamp
    ****

    Československé krimi, v němž se příběh soustřeďuje na neotřelé kriminalistické metody poručíka Jareše, jenž byl po pracovním selhání přeložen z Ostravy do Prahy. Excentrického kriminalistu si zahrál O. Pavelka a musím prohlásit, že sledovat nejen jeho pátrací postupy, ale i celé jeho vystupování mě hodně bavilo. Snímek se především zaměřuje na dopadení hlavního záporného hrdiny, propuštěného recidivisty Paruse, muže psychicky labilního, jehož představitel V. Jandák podal taktéž výborný herecký výkon. Vedle pátrání po tomto nebezpečném zločinci snímek nabízí nahlédnutí do odhalování jiných méně závažných případů, jež se odehrávají ve všech společenských vrstvách. Dále diváka může zaujmout zajímavý pohled do dennodenní pracovní rutiny kriminalistů, tj. nekonečné sledování podezřelých osob, problémy s představenými, vztahy mezi kolegy či složité shánění důkazů proti vysoce postaveným osobám. Přestože snímek obsahuje několik hluchých míst, některé scény byly nesmírně působivé, ať už se jedná o výslech v romské ubytovně, Jarešova nezapomenutelná scéna u kiosku či závěrečná přestřelka v koupelně opuštěného domu. Z herců ve vedlejších rolích mě nejvíce zaujal M. Vašut jako elegantní avšak zkorumpovaný kriminalista, mladý M. Dlouhý (též blízký Jarešův spolupracovník) či O. Vlach jako náčelník kriminalistického oddělení. Kubišta, autor pouhých dvou filmů, natočil snímek, jenž se nese v duchu atmosféry počátku 90.let, čemuž odpovídá i často špinavé, šedivé prostředí a celková syrovost a nevlídnost. Divoká svině neohromuje kriminalistickou zápletkou, ta je naopak poměrně rozvláčná a nepřehledná, ale díky pozoruhodnému a sympatickému výkonu O. Pavelky tento snímek hodnotím velmi kladně.(26.10.2013)

  • BigBang
    ***

    Předpokládám, že se jedná ještě o předpřevratové dílo. Pozoruhodný thriller o finální fázi starého režimu a vlastně i o počátku režimu nového. Osmdesátková tvorba si libovala v ošklivosti a všednosti, zde je to dovedeno do výrazné polohy: hnusné domy, rezavá auta, opilci, všude šmejdi, policie prohnilá a ustrašená.(27.5.2012)

  • ASPHALT
    ***

    Tak u tohoto filmu jsem byl osobně přítomen na začátku,když jdouce si v klidu po Ostravě,najednou naproti mne vyletí "šestsettřináctka" a za ní s majákem za chvilku "esenbáci" s majákem a hrnou si to ke staré Karolíně....radši jsem se dekoval do první knajpy,abych ještě náhodou nepřišel k úrazu... :-)Jinak film asi trochu lepší průměr 60% .Jen jsem nepochopil - odkdy se "za trest" převelovalo z Ostravy do Prahy ???(27.4.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace