Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Podporučík Jareš (O. Pavelka) z ostravské kriminálky je pro jisté pracovní nepříjemnosti převelen do Prahy. Jeho spolupracovníky se stávají kolega Bílek (M. Vašut), kterého zná již z dřívějších let, a mladý obětavý Ivan (M. Dlouhý). Při pátrání se Jareš projeví jako člověk nekompromisní a vytrvalý, metody jeho práce se však příliš neslučují s představami nadřízených, a proto se brzy dostává do konfliktů nejen s nimi, ale i s osobami z vyšších společenských kruhů. Vyšetřováním několika zdánlivě nesouvisejících případů, jako je překupnictví, loupež, ale i vražda, odhalí Jareš dokonalou organizaci pražského podsvětí, do kterého patří nejen lidé z nižších společenských vrstev. Jeho překvapivé zjištění, kdo všechno je zapleten do kriminální činnosti, je korunováno šokující skutečností, že ani jeho kolega Bílek není bez viny… (Česká televize)

(více)

Recenze (75)

rakovnik 

všechny recenze uživatele

Nepamatuji se, že bych film viděl dříve, každopádně, podle zdejšího hodnocení jsem očekával téměř katastrofu. Ta se ale nekonala, naopak mě velmi mile překvapil Ondřej Pavelka v hlavní roli i slušná zápletka. Děj je sice občas příliš rozvláčný, ale stále se něco děje, takže celkem ubíhá. Uvědomil jsem si také, jak jsme dnes již citliví na romskou tematiku, narážky a přímo urážky tohoto etnika se z filmu jen sypou. A kriminalista v podání Stanislava Třísky je neskutečně sympatický. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak tohle byl nádhernej skanzen konce 80let, Jandák bez pupku, před cikánama se ještě nemuselo chodit po špičkách, oblečení ze kterýho by blil i Fantozzi, Vašut s vlasama, oprejskaný domy, fízlové v zelených mundurech a veksláci jako elita zločinu i ekonomiky současně, privátní bordely v 1+1, kde se za pár mařen vyšukávali dederóni, jako ten film sám o sobě stojí více méně za vyliž prdel, ale kdo tuhle dobu zažil, pookřeje a tasí nějakou tu hvězdu za tu atmosféru, která vede ke vzpomínkám. ()

Reklama

Schlierkamp 

všechny recenze uživatele

Československé krimi, v němž se příběh soustřeďuje na neotřelé kriminalistické metody poručíka Jareše, jenž byl po pracovním selhání přeložen z Ostravy do Prahy. Excentrického kriminalistu si zahrál O. Pavelka a musím prohlásit, že sledovat nejen jeho pátrací postupy, ale i celé jeho vystupování mě hodně bavilo. Snímek se především zaměřuje na dopadení hlavního záporného hrdiny, propuštěného recidivisty Paruse, muže psychicky labilního, jehož představitel V. Jandák podal taktéž výborný herecký výkon. Vedle pátrání po tomto nebezpečném zločinci snímek nabízí nahlédnutí do odhalování jiných méně závažných případů, jež se odehrávají ve všech společenských vrstvách. Dále diváka může zaujmout zajímavý pohled do dennodenní pracovní rutiny kriminalistů, tj. nekonečné sledování podezřelých osob, problémy s představenými, vztahy mezi kolegy či složité shánění důkazů proti vysoce postaveným osobám. Přestože snímek obsahuje několik hluchých míst, některé scény byly nesmírně působivé, ať už se jedná o výslech v romské ubytovně, Jarešova nezapomenutelná scéna u kiosku či závěrečná přestřelka v koupelně opuštěného domu. Z herců ve vedlejších rolích mě nejvíce zaujal M. Vašut jako elegantní avšak zkorumpovaný kriminalista, mladý M. Dlouhý (též blízký Jarešův spolupracovník) či O. Vlach jako náčelník kriminalistického oddělení. Kubišta, autor pouhých dvou filmů, natočil snímek, jenž se nese v duchu atmosféry počátku 90.let, čemuž odpovídá i často špinavé, šedivé prostředí a celková syrovost a nevlídnost. Divoká svině neohromuje kriminalistickou zápletkou, ta je naopak poměrně rozvláčná a nepřehledná, ale díky pozoruhodnému a sympatickému výkonu O. Pavelky tento snímek hodnotím velmi kladně. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Socialistická kriminálka s asertivním přístupem a nečekaně akčním konceptem. Herecké obsazení sestává z herců, jejichž profláklost bych řadil do relativní oblasti. Kriminalisté si občas hrají na velké zbojníky, přičemž je (ne)věrohodnost nastavena docela šikovně. Ty charaktery zkrátka pobavily nad tím, jak se to bralo vážně. Film nasadí docela slušné tempo a jede v jakési linii vyprávění, téměř s odosobněným vyzněním. To, že chybí výraznější dějový záchytný bod, je posléze docela znát, protože režisér Kubišta nedává moc velkého prostoru divákovi, aby předestřené informace nějak emotivněji zpracoval. Pořád se tedy jede v jednom neselhávajícím tempu i v jednání postav, ale divácký prožitek zažívá stagnaci. Vykreslené podsvětí a míra zločinu se střídavě potkávají až bojují s nevěrohodnými aspekty, a i celkem odráží i realitu tehdejší doby. Kladu značný důraz na slovo "tehdejší", protože tak je nutné k filmu přistupovat, i ho tak brát. Vše už je poměrně utopie. Jedním ze zajímavých aspektů filmu, je jeho akční pojetí. Samozřejmě nečekejme nic extra, pokud jde o akční scény, zaměřující se především na automobilové honičky, za nimiž jsou cítit profesionální kaskadéři, nikoliv herci. Vše to pokukuje po západním stylu, není se co divit, když se podíváme na rok vzniku, který se datuje s oslabením bolševika, který dříve nepřípustné prvky, už celkem v pohodě a bez větších zásahů tehdy povážlivě přísné cenzury, nechával být. K tomu ovšem nebyl vynechán stále ten horlivý a zásadový přístup socialistických vyšetřovatelů bránících naši socialistickou vlast před průtokem amerikanismu a imperialistického vlivu. Tuhle kriminálku američtí "imperialisté" ovlivnili, jak je vidno na jejím pojetí, avšak přes dynamickou kameru a uvědomělé výkony hereckých představitelů, se nedá označit za mimořádně řemeslně natočenou. Nejvíc se na téhle krimi podepisuje její obstarožnost, která už zřejmě nikoho z gauče nezvedne, když by se náhodou tenhle film objevil v televizním vysílání. Bude přítomen i divácký smích, a to je u vážně míněné krimi, poněkud nevítaná ingredience. 40% ()

Untentrauer 

všechny recenze uživatele

Jednoznačná touha autorů poháněná nedostatkem západních akčních filmů, spolu s nadšením a šíleností tehdejší doby je cítit v každém záběru. Nadšení ze Sametové revoluce stříká i z obličejů všech herců. Jakoby kvůli tomu všemu šla logika stranou. Casting do rolí snad vůbec neproběhl. Přijde mi, že každý hrál to, k čemu se dostal. Vůbec celý film mi přijde, jako "hurá" akce. Scénář a dialogy postrádající smysl. Film je plný doslova "výkřiků" do záběrů. Střihy, které se zdají být nahodilé, náhodné a nelogické. Hudba, která se záhadně ztlumuje a zesiluje mnohdy v naprosto nevhodných okamžicích. Jak bych na to ale reagoval v tehdejší době? Asi s nadšením! Ano, opravdu. Tento film bych bral (v dnešní době) spíš, jako jakýsi dokument a doklad toho, jaká byla tehdy euforie. Totiž - ať už je scénář, obsazení do konkrétních rolí, hudba, střih...sebehorší, tak celý tým vtiskl do filmu nevědomky něco, co ani nezamýšleli. A to je právě nadšení tehdejší doby. Prostředí v jakém film vznikal je totiž nefalšované a dobře zachycené. Také tam lze najít poctivé kaskadérské kousky. ()

Galerie (2)

Zajímavosti (2)

  • Pronásledování v Ostravě se natáčelo na Dimitrovově třídě. V Praze se natáčelo na celé řadě míst: Václavské náměstí, Železniční most pod Vyšehradem, Strakonická ulice, Dejvice. Poslední scéna se natáčela skutečně v ulici Kováků na Praze 5 v budově bývalých smíchovských lázní, které v devadesátých letech dvacátého století musely ustoupit nové zástavbě. (ArthasKarfa)

Reklama

Reklama