poster

Půlnoc v Paříži

  • USA

    Midnight in Paris

  • Španělsko

    Midnight in Paris

  • Francie

    Minuit à Paris

  • Slovensko

    Polnoc v Paríži

  • Nový Zéland

    Midnight in Paris

  • Irsko

    Midnight in Paris

  • Velká Británie

    Midnight in Paris

  • Austrálie

    Midnight in Paris

  • Kanada

    Midnight in Paris

Komedie / Fantasy / Romantický

USA / Španělsko / Francie, 2011, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Kaka
    ****

    Allen umí fantasticky inscenovat dialogové pasáže, které jsou sice náročné na zahrání a sehrání hlavních hereckých hvězd, ale když to vyjde, je to krása. Herci pro tento počin byli zvoleni vskutku brilantně a v rámci formální stylizace je celý film naprosto bez chyby. Wilsonův Gill je správně rozervaný umělec, který je chytřejší v hlavě nežli mluveným slovem, povrchní postavy jsou detailní a ikonické, stejně jako Hermes Birkin, hrající vedlejší roli a "golden age charaktery" jsou nadčasové a příjemně hřejivé, s podporou výborně padnoucí výpravy a dobové hudby. Výstup není tak katarzní jak by asi většina osazenstva chtěla, ale myslím, že si Woody tímto počinem pouze hraje a laškuje s divákem. Hlubší úmysl zde nebyl. Paříž je čarokrásná i v tomto podání. Možná lehce samoúčelné a zbytečné, ale vyprecizované a formálně grandiozní film, který je dostatečně inteligentní aby se líbil.(28.1.2013)

  • Zíza
    ****

    Řekla bych, ne, jsem si jistá, že tohle je můj první film od Woody Allena. Tudíž jsem nevěděla, co mám čekat, ale to, co jsem dostala, bylo zkonzumováno a vyšlo z toho docela spokojené a najezené bříško. Paříž, město, kde mi bylo krásně, Ztracená generace a poselství, které nese film - to všechno udělalo chutný celek. Navíc Owen nebyl špatný, i když v některých kecacích částech bych prostě raději viděla někoho jiného, nevím, jestli "erudovaného" je to správné slovo. Film plný umění a myšlenek na minulost. Zřejmě není nad to žít v přítomnosti.(26.2.2012)

  • D.Moore
    ****

    Velmi milý film. Není dokonalý a atmosférou podobné Purpurové růži z Káhiry se rovnat nemůže, ale sledoval jsem ho hodinu a půl s permanentním úsměvem, a to je třeba ocenit. Woody Allen ve scénáři jako by spojil kouzlo dvou svých krátkých povídek - Vzpomínek na dvacátá léta, v nichž líčí, co zažil s Hemmingwayem, Steinovou, Picassem, Toklasovou a dalšími, a excelentní Postavy Kugelmasse, jejíž hlavní hrdina začne díky iluzionistovi zahýbat manželce s paní Bovaryovou. Půlnoc v Paříži je příjemné pokoukání, které sice mohlo být propracovanější (hlavně pokud jde o onu knihu, kterou si Gil koupí a v níž si o sobě čte), jenže jeho myšlenka o touze žití v jiných dobách na úkor přítomnosti a hlavně jeho závěr je tak krásný, že skoro všechny výtky nakonec musely stranou.(10.8.2014)

  • GilEstel
    ****

    Woody Allen udělal službu nám všem. Ukázal krásu Paříže, v době jejího zlatého věku. V době mezi válkami, kdy byla Paříž plná nejlepších světových umělců a spisovatelů ztracené generace. To vše v přímé konfrontaci s Paříží dnešní. Právě prolínání obrazů současné Paříže a Paříže 20. let minulého století, má jakýsi hypnotizující účinek na diváka. Jsou to chvíle, kdy síla genia loci vzrůstá na nejvyšší možnou míru. Woody jako mávnutím kouzelného proutku očistil Paříž od McDonaldů, Burger Kingů, Kebabů, záplavy automobilů, černých bagristů prodávajících přívěšky Eiffelovy věže na každém rohu. Těch peněžních bagristů, kteří vám při podání ruky kolem ní uváží provázek a řeknou si o 5 euro. Sundal z příjemného historického města špinavou deku desetimilionové metropole. Navíc vše podbarvil mlhou vkusného a nevtíravého humoru. Myslím, že kdo miluje Paříž, musí milovat tento film. Woodymu se podařilo vtáhnout diváka do jeho vlastního idylického snění o starých časech. Člověk nemusí být zrovna dvakrát umělec, ale setkání s Hemingwayem, Fitzgeraldem, Piccasem, rozmlouvat se Salvatorem Dalím a Bunuelem o surrealismu, poslouchat živé vystoupení Josephiny Bakerové, to musí vyrazit dech každému. A nemusí být zrovna spisovatel, aby mu to vnuklo novou životní inspiraci. Blahodárný lék na řešení tvůrčí krize. Člověk si pak snadno uvědomí, že strach a problémy, kterými žije v dnešní době, jsou do značné míry iluzorní. Optimistické a velmi poučné je pak samotné zakončení: Nelze žít jen minulostí nebo obdivem k ní, ať se nám zdá minulost sebekrásnější a dnešní doba fádní a šedivou. I současnost může být stejně bohatá. Možná i bohatší, protože jí utváříme. 80%(31.7.2012)

  • Payushka
    *****

    Zcela chapu, kdyz nekdo Pulnoc v Parizi odsoudi jako dalsi z rady nudnejsich a "na pasu vyrobenych" snimku Allena z posledni doby. Tentokrat se ale ani tak nebabra ve vztazich nesympatickych lidi, jako spise ve snech, predstavach a idealech jedince. Jakmile patrite mezi ty, kteri obdivuji Gaugina ci Bunuela, vite, jak silene manzelstvi mel Fitzgerald, a cetli jste alespon jednoho Hemingwaye, pak vas Allenova Pariz pohlti. Jde totiz o film pro vzdelane (nerikam nutne chytre!) divaky, kteri se budou bavit uz jen nad mirne egoistickym pocitem "Ja poznal Toulouse Lautreca!".(8.9.2011)

  • - Film zahajoval festival v Cannes v roce 2011. Je to již druhý Allenův film, kterému se dostalo této pocty. Prvním byl Hollywood v koncích (2002). (žvanimírek)

  • - Ve filmu si svůj herecký debut odbyla Carla Bruni Sarkozy, zpěvačka a manželka francouzského prezidenta Nicolase Sarkozyho. (Beagle)

  • - Woody Allen plánoval snímek natočit již v roce 2006 v Paříži. Projektu se ale tehdy z finančních důvodů musel vzdát. (Teodorik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace