poster

Půlnoc v Paříži

  • USA

    Midnight in Paris

  • Španělsko

    Midnight in Paris

  • Francie

    Minuit à Paris

  • Slovensko

    Polnoc v Paríži

  • Kanada

    Midnight in Paris

  • Nový Zéland

    Midnight in Paris

  • Velká Británie

    Midnight in Paris

  • Austrálie

    Midnight in Paris

Komedie / Fantasy / Romantický

USA / Španělsko / Francie, 2011, 90 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • GilEstel
    ****

    Woody Allen udělal službu nám všem. Ukázal krásu Paříže, v době jejího zlatého věku. V době mezi válkami, kdy byla Paříž plná nejlepších světových umělců a spisovatelů ztracené generace. To vše v přímé konfrontaci s Paříží dnešní. Právě prolínání obrazů současné Paříže a Paříže 20. let minulého století, má jakýsi hypnotizující účinek na diváka. Jsou to chvíle, kdy síla genia loci vzrůstá na nejvyšší možnou míru. Woody jako mávnutím kouzelného proutku očistil Paříž od McDonaldů, Burger Kingů, Kebabů, záplavy automobilů, černých bagristů prodávajících přívěšky Eiffelovy věže na každém rohu. Těch peněžních bagristů, kteří vám při podání ruky kolem ní uváží provázek a řeknou si o 5 euro. Sundal z příjemného historického města špinavou deku desetimilionové metropole. Navíc vše podbarvil mlhou vkusného a nevtíravého humoru. Myslím, že kdo miluje Paříž, musí milovat tento film. Woodymu se podařilo vtáhnout diváka do jeho vlastního idylického snění o starých časech. Člověk nemusí být zrovna dvakrát umělec, ale setkání s Hemingwayem, Fitzgeraldem, Piccasem, rozmlouvat se Salvatorem Dalím a Bunuelem o surrealismu, poslouchat živé vystoupení Josephiny Bakerové, to musí vyrazit dech každému. A nemusí být zrovna spisovatel, aby mu to vnuklo novou životní inspiraci. Blahodárný lék na řešení tvůrčí krize. Člověk si pak snadno uvědomí, že strach a problémy, kterými žije v dnešní době, jsou do značné míry iluzorní. Optimistické a velmi poučné je pak samotné zakončení: Nelze žít jen minulostí nebo obdivem k ní, ať se nám zdá minulost sebekrásnější a dnešní doba fádní a šedivou. I současnost může být stejně bohatá. Možná i bohatší, protože jí utváříme. 80%(31.7.2012)

  • genetique
    ****

    Skvelý Woody. Jeho parížsky bedeker divákovi navodí neodolateľnú túžbu si hneď po skončení filmu bookovať letenky do mesta módy. Film je totiž nápaditý, svieži, komediálne na slušnej úrovni, romanticky stále štandardne pri zemi a cit pre výber lokácií ma dostal. Jednoducho asi najjemnejší a najelegantnejší Allenov počin za posledné roky. Mám ale pocit, že keby tento námet zúžitkoval dvadsať rokov dozadu, bola by to nápaditejšia a hlavne vtipnejšia jazda. Nápad je totiž absolútne brilantný, fantasy línia absolútne nenarúša dej, naopak mu dáva skvelú príležitosť zobraziť niektoré ľudské vlastnosti prostredníctvom veľmi vtipných situácií. Až na ten pomerne zbrklý záver nemám voči príbehu žiadne námietky. Herci fajn, ale do absolútnej dokonalosti ich teda Allen nevybičoval. Viac ako hlavný predstavitelia sa mi rátali a podstatnejšiu časť vtipných momentov patrilo na stranu cameo roličiek, najmä Brodyho Dalí bol skvostný! Celé je to taký sladký, ľahký parížsky dezert, ktorému chýba akurát tá čerešnička, ktorou by ma dorazil. 85%.(2.2.2012)

  • castor
    ***

    Zvláštně milý film, který Woodyho Allena příliš nepřipomíná. Nejenže na mě nedýchla jistě okouzlující atmosféra noční (nejlépe za deště) Paříže, ale ani mistrovy dialogy nejsou nikterak lákavé. Allen prostě zkusil něco trochu jiného (fantaskní nápad o výletě jednoho spisovatele je plný odkazů na exkluzivní společnost slavných umělců) a bohužel, docela mě to minulo. I když mu to stále neuvěřitelně pálí, tak spojení dvou světů se nijak zajímavě (až na pár nápadů) nevyvíjí, hlavní hrdina je až příliš duševně nevyzrálý a mnou milovaný tvůrce na rovině situační komiky kupodivu selhává..(26.11.2011)

  • Eddard
    *****

    Tuším, že každý z nás někdy toužil žít v jiné (jednodušší, klidnější, inspirativnější, přátelštější...) době. Jen málokdo by ale tenhle psychologický fenomén dokázal přeložit do filmové řeči tak polopaticky, šarmantně a mile jako starý dobrý Woody Allen. Půlnoc v Paříži je na první pohled lehkou jednohubkou, ale nadšení Gilla Pendera - či vynikajícího Owena Willsona - v sobě skrývá něco hlubšího o čem můžete přemýšlet a debatovat ještě dlouho potom, co zmizí poslední fonty Woodyho trademarkových titulků. Update leden 2015: Opravdu jeden z nejlepších Woodyho scénářů a ten konec se povedl obzvláště pěkně. Jdu o deset navrch. 90%(6.7.2012)

  • Kryšpín
    ****

    Hlavní postava Půlnoci v Paříži pochybuje o svém intelektu, stejně jako většína protagonistů Allenových příběhů. Až do doby, kdy se dostane mezi ty, které tolik obdivuje a kteří ho natolik inspirovali, že se dal ke psaní. Najednou ožije... Jako ožíváme my při objevení něčeho nového a zároveň nepoznaného. Dil prožívá to, po čem touží většina umělců moderní doby a museli jsme se tak dívat pouze na filmy, kde se příběhy z Paříže odehrávají. Nyní k tomu stačí jediný film, díky kterému zažijeme Paříž 20. let, smích, slzy a umění. Půlnoc v Paříži.(10.7.2011)

  • - Během nátáčení byl Woody Allen ubytován v hotelu Le Bristol, což je stejný hotel, který obývají filmové postavy Gil (Owen Wilson) a Inez (Rachel McAdams). (žvanimírek)

  • - Autor snímku Woody Allen uvedl, že nejdříve vznikl název filmu. Až poté teprve začal přemýšlet nad tím, o čem by mohl příběh být. (oje)

  • - Podobné motivy jako Půlnoc v Paříži obsahuje už Woodyho povídka "Vzpomínky na dvacátá léta", v češtině vydána roku 1985 ve sbírce "Vedlejší příznaky", kde se rovněž vypravěč setkává v Paříži i jinde s Hemingwayem, Picassem, Dalím i Fitzgeraldovými. (Chřástal)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace