Reklama

Reklama

VOD (1)

Film Big Eyes vypráví skutečný a šokující příběh jednoho z nejkolosálnějších uměleckých podvodů v historii. Na sklonku čtyřicátých a počátku padesátých let dosáhl malíř Walter Keane neuvěřitelného úspěchu, naprostou revoluci v komercionalizaci populárního umění se záhadnými obrazy tváří s velkýma očima. Bizarní a šokující pravda nakonec vyšla najevo, když se zjistilo, že Walterovy práce nebyly ve skutečnosti vůbec vytvořeny jím, ale jeho manželkou Margaret. Keane, jak se zdálo, žil kolosální lží, kterou oklamal celý svět. Příběh je až příliš neuvěřitelný, aby byl smyšlený. Big Eyes se soustředí na Margaretino umělecké probuzení, fenomenální úspěch jejích obrazů a její bouřlivý vztah s manželem, který byl katapultován k mezinárodnímu věhlasu tím, že přijímal ocenění za její práci. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (11)

Trailer 2

Recenze (297)

Thomick 

všechny recenze uživatele

Waltz jako slabina snímku? Kdo by si to kdy doved představit, eh?! Nicméně je tomu tak... jeho Walter je fakt HODNĚ over the top, a bohužel zvládá táhnout dolu i celý delší pasáže filmu. Takovej 110% slizoun by možná nevlastním přičiněním stál za to, snad akorát kdyby byl v půlce filmu opravdu nařčen z pedofilie - jinak čistý zlo. Hlavně kvůli Waltzově postavě jsou nakonec Big Eyes čitelnější, než by měly, a ani nevyhnutelný vyhrocení situace potom nefunguje tak, jak by si jeden představoval. (Protože zápornější ultrazáporák se logicky dostává akorát ještě dál za čáru.) --- A štve mě to, vlastně i docela dost, protože potenciál to vážně mělo - to ne že ne. 1) Některá symbolika neměla chybu - viz Walterovo oko v klíčový dírce nebo krásná bilingvní slovní hříčka "senic-cynique". 2) Amy byla herecky naprosto přesvědčivá, až oscarová, a na rozdíl od Waltze se jí dostalo i solidně napsaný postavy. Líbilo se mi hlavně, že tak insecure vydržela bejt prakticky po celou dobu, i když se nálada a směřování snímku mezitim docela pružně měnily (nezřídka i ve prospěch její postavy). ()

classic 

všechny recenze uživatele

Vlastným menom Peggy Doris Hawkins,pod pseudonymom Margaret Keane,áno,vydáva sa po druhýkrát,a to berie si nie zrovna dobre zvoleného Waltera Keana,podvodníka,vynaliezavého človeka,ktorý raz zbadal v parku Margaret s dcérou ako kreslí portrét,vydával sa on za umelca,zoznámil sa s ňou,jej horelo za pätami,lebo jej ex si nárokuje na dcérku,tak po extra krátkej známosti sa Walter a Margaret vezmú...Margaret má TALENT,Walter ho len predstiera,aby onedlho na to,začal Margaretinu tvorbu vydávať za svoju,hral sa na niekoho,kým nie je,všetku slávu zožal Walter,Margaret má hlavu v smútku,On je obyčajný hajzel,zdeptal svoju ženu tak,aby sa jedného dňa rozhodla dať mu košom,rozvod,súd,kde sa dokáže,kto hovorí pravdu a konečná satisfakcia za to,ako je to v skutočnosti...Koniec 50 rokov a San Francisco mi dal deja vu na VERTIGO,vlastne v tých časoch sa to odohráva príbeh dvoch ľudí,dvoch rozdielnych pováh,kde chce využiť,zneužiť talent v prospech svoj,ktorý pritom nikdy nemal! Klasicky známa veta znie:„Zabudol vôl,že teľaťom bol,alebo na každého príde,skôr,či neskôr a pod... Predstaviteľka hlavnej ženskej postavy AMY ADAMS je bravúrna,herečka,ktorá nemá problém stelesniť hocakú postavu,CHRISTOPH WALTZ sa snažiť byť čo najväčším WANKEROM,a darí sa mu to znamenite,má samozrejme na konte už dva oscari za tarantinovky. TIM BURTON ide podľa kvalitnej šablóny,nie je to typický Burton,ale snahu mu nemožno uprieť! RETRO: výprava a kostýmy idú v trende! Film,od ktorého som čakal málo,oči nakoniec videli prospešnú prehliadku obrazov s veľkými očami rôznych detí,výnimočná žena,výnimočná jej predstaviteľka! ()

Reklama

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Christoph Waltz Vám prinesie kedykoľvek herecký koncert na počkanie. Úlisný štýl mu je vlastný a strháva pozornosť diváka na seba. Je to netypická Burtonovka so zaujímavým dejom vďaka skutočným udalostiam, takéto zaškatuľkovanie divákov zaručene vždy priláka. Hoci vo filme sa ukazujú aj emancipačné problémy žien, tentokrát to nebolo sílené, naopak vyzeralo to prirodzene. Skvelá Amy Adams tu síce nedostala nomináciu na oscara, napriek víťazstvu v Globoch, ale raz túto cenu iste dostane. Je to výborná herečka. ()

Janek 

všechny recenze uživatele

Svěží a umírněný Burton (skoro televizní), ale chybí tomu silné (v případě Burtona autorské) momenty (takové, jako je třeba zastavení vidličky před kamennou tváří kritika umění), nejde ani tak o zápletku, jako spíš o hrdiny, a na ty se výborně kouká (Waltz i Adams!), takže film uteče bez škobrtnutí. 70% ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Najlepší Burton od Sweenyho Todda ale aj tak je to kvalitatívne iba matným tieňom jeho minulej tvorby. Herecky nevyrovnané (Amy Adams je výborná ale Waltz mi liezol na nervy),málo hravé, v dramatických pasážach nestrhujúce a hlavne tomu chýba srdce. Na druhej strane príbeh je zaujímavý, remeselne to má bývalý majster stále v ruke a dobre sa na to pozerá. Oscarová stávka na istotu, ktorá nevyšla. Po megaprúserovom Dark Shadows a matnom Frankweenim je to viac než som dúfal. Slabších 7/10 ()

Galerie (64)

Zajímavosti (16)

  • Producent a scenárista snímku Larry Karaszewski na otázku, proč si vybral zrovna Lanu Del Rey, která pro film nazpívala titulní sklabu a píseň "I Can Fly", odpověděl: "Laniny písně vyjadřují Margaretiny (Amy Adams) pocity naprosto přesně, je to jako monolog jejích vlastních vnitřních myšlenek."  (Keshh)
  • Pôvodným zámerom Tima Burtona bolo nakrúcať na 35 mm film, no kvôli rozpočtu bol nakoniec nútený nakrúcať digitálne. (scattered)
  • Keď Margaret (Amy Adams) prechádza s košíkom po obchode, môžeme si v regáli všimnúť plechovku s polievkou, ktorej obal nakreslil Andy Warhol. (Lukoh)

Související novinky

Eva Green znovu u Burtona

Eva Green znovu u Burtona

29.07.2014

Francouzská herečka Eva Green letos dráždí diváky hned v pěti projektech: V mysteriózním seriálu Penny Dreadful, v akčňáku 300: Vzestup říše, ve westernu Salvation, v dramatu White Bird in a Blizzard… (více)

Burton a Waltz mají „velké oči“

Burton a Waltz mají „velké oči“

04.04.2013

A scénář poskytnou Scott Alexander a Larry Karaszewski, kteří stáli za Edem Woodem, objektivně asi nejlepším (a určitě nejuznávanějším) Burtonovým filmem. To je bezesporu dobrá zpráva. Burton si… (více)

Reklama

Reklama