Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 3

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (477)

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Dechberoucí thriller o tisícinásobné pomstě. Výkony dvou hlavních protagonistů jsou obdivuhodné, hlavně ve chvílích, když stojí oba tváří v tvář. Akční scény jsou nápadité, choreograficky skvěle zvládnuté a přehledné, brutalita nekorektní, ne však samoúčelná! Například taková scéna v taxíku vejde do dějin kinematografie stejně, jako ta s kladivem v Oldboyovi. Excelentní kamera a působivá hudba, dlouho na mě něco takovýho nezapůsobilo, prostě radost hledět a slyšet. Škoda jen té poslední třetiny, kde jinak strhující tempo malinko poleví. Dvě a půl hodiny je přece jenom trochu moc. Tak či onak, po Oldboyovi je pro mě tohle nejlepší korejskej "revenge" nářez. ()

Sysel_CZ odpad!

všechny recenze uživatele

Hm. Ne, netušil jsem, kdo to režíroval, o čem to má být ani nic takového, ale když jsem to zjistil po zkouknutí (hlavně narážím na rejžu a úspěšnost jeho filmografie u mě, to jsem se zasmál), tak mi odpadla možnost, že jsem třeba jen neměl náladu. Ne, nesnáším samoúčelné filmy, jejichž takřka jediným cílem je být tak překombinované a nesmyslné, aby byly za každou cenu originální. A ne, nesnáším filmy, u kterých je takřka jediným cílem zobrazit věci typu mučení, sex nebo samozvanou pomstu. Nesnáším tyhle samoúčelné filmy. Jsou zlo... ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Ji-un Kim po A Tale of Two Sisters, A Bittersweet Life a Hodný, zlý a divný přichází s dalším žánrovým hybridem, přičemž tentokrát spojil do jednoho celku žánry zpravidla nejkrutější – kriminálku s masovým vrahem, jejíž nový směr v roce 1995 přímo udalo Sedm Davida Finchera; revenge thriller – neboli příběh o pomstě – , což je žánr v Jižní Koreji velmi populární, a který Chan-wook Park se svou trilogií pomsty (Sympathy for Mr. Vengeance, OldBoy, Sympathy for Lady Vengeance)vytěžil do mrtě; zároveň se jedná i o hluboce emotivní drama o člověku, kterému se zbortil celý svět a touha po pomstě ho k vrahovi manželky dostává blíže, než by si kdy pomyslel. Forma pomsty je zde – stejně jako v Parkových filmech – celkem originální, nechybějí tu dějové zvraty, které obohacují daný žánr a ženou příběh do nezvyklých směrů a, ačkoliv dochází k naplnění některých klišé, nemohu tvrdit, že bych si byl jist tím, co bude následovat v dalších minutách. Oba rivaly ztvárnili dva z nejslavnějších korejských herců současnosti, Byeong-heon Lee a Min-sik Choi, kteří jsou již tradičně skvělí a musím přiznat, že v momentě jejich prvního střetnutí v rámci jednoho záběru jsem byl tím nejspokojenějším fanouškem jihokorejské kinematografie…kdyby zde účinkovala ještě Ye-jin Son, nejspíš bych už přímo skákal radostí. Viděl jsem ďábla je neskutečně krutý film, ve kterém stříkají hektolitry krve, řežou se údy, přetínají achilovky, trhají čelisti, atd., avšak jeho pravá krutost dlí v nitru samotného tragického příběhu, který je navzdory explicitnímu násilí podán velmi emotivně a nelze říct, že by byl film pouze samoúčelnou brutalitou. Ji-un Kim se nespokojuje pouze s povrchními atrakcemi a především vypráví hluboký příběh, který mne po celou dobu sledování nenechal ani na minutu vydechnout. O Kimově již tradičně brilantní režii a nápadité práci s kamerou snad netřeba mluvit – ten, kdo viděl skvostný A Bittersweet Life, ji zajisté udělá vlastní obrázek. Spolu s The Man From Nowhere představuje Viděl jsem ďábla vrchol jihokorejské filmové produkce (nejen) za rok 2010. ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Regulérna thrillerová žánrovka „zákonný mstiteľ vs. sériový vrah“, ale tak naturalisticky brutálna, že americké obdoby opäť nechápu. Krutý a cynicky zábavný film, ktorý vás zdrapí a nepustí. Menšie zaváhanie v stopáži sa objaví, ale výsledný skvelý dojem neoslabí. Herecky a formálne brilantné, a byť sofistikovanejšieho scenáru, je to za jasných 5*. Nič pre citlifky. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Hra na kočku a na myš, kdy kočka si myslí, že má navrch...aneb jak se stát monstrem. Pomsta nechutná vždy sladce a náš hlavní hrdina je sobeckej hajzl, který se při pronásledování vraha neštítí obětovat nevinné. Každá akce má však svoji reakci, a proto brzy pozná, že udělal chybu, kterou nelze vrátit. Čekal jsem poněkud brutálnější film (dle ohlasů). Horror to není. Slušná kriminálka s několika pěknými scénami - škoda, že v taxiku nebyla delší, mohla se zapsat jako kultovní, takhle jen jako povedená. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Režisér Jee-woon Kim prezradil, ako sa niektorí indickí producenti zaujímali o práva na remake filmu. Keďže dohoda pri rokovacom stole zlyhala, zasmial sa a povedal: "Aj tak to urobili." (maramashi)
  • Záverečná hudba filmu v kórejskom a medzinárodnom strihu je odlišná: Kórejský strih sa viac zameriava na hudbu, zatiaľ čo medzinárodný strih má aj zvuk plačúceho hrdinu. (maramashi)
  • Okolo 77. minúty filmu Jang Kyung-Chul (Choi Min-sik) je misku s ryžou, na ktorej môžeme vidieť nápis 666. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama