Reklama

Reklama

Viděl jsem ďábla

(festivalový název)
  • Jižní Korea Akmareul boattda (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Korejský autor vytříbených žánrových snímků Kim Ji-woon se opět vrací na Filmasii. Po mandžuském westernu Hodný zlý a divný, existenciální gangsterce A Bittersweet Life a přelomovém hororu A Tale of Two Sisters přináší osobité a kontroverzní uchopení filmů o masových vrazích. Premisu o zastánci práva, který se tváří v tvář brutální vraždě své přítelkyně stává zaslepeným mstitelem, rozvádí do podoby divokého a drsného thrilleru prodchnutého groteskním násilím. Hrdina toužící po zadostiučinění se postupně stává stejnou bestií, jako jeho protivník. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (477)

Fr 

všechny recenze uživatele

Chytit a pustit. Chytit a pustit......“ Korejská filmová tvořivost na téma - ,,jak si hrát s psychopatickým sexuálním deviantem“. A jelikož dokonalej je i padouch, situace se může rázem změnit a z navoněnýho frajera je zasranej hlupák! Pomsta je prý jen ve filmech, ovšem v těch asijských bývá obzvláště propečená! ,,KDO SI MYSLÍŠ, ŽE VYHRÁL? UŽ MĚ ZABIJ!“ ,,NE, JEŠTĚ NE!“ A já souhlasím! Odplata, ve které jsou hranice nenávisti dotažený na samej vrchol nemá větší chybu. A až se Ti kluci korejský naučí větší stručnosti, zaplaví žlutá vlna také svět filmu. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Baví mě naporcovaný ženský. 2.) Nemám rád rybáře, proto je dobře, když je to převlečenej řezník. 3.) Nevím, jak vytvořit úsměv na celej život. 4.) Kladivem zásadně mlátím do hlavy a do koulí (nejedná se o citlivé partie hřebíků). PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ **** ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Režiséra Ji-un Kima sleduji už od jeho gangsterky "Bittersweet life" a svoje kvality utvrdil i v "Hodný, zlý a divný" a přestože je jeho nejnovější počin dost odlišný, kvalitativně je opět na velmi vysoké úrovni. Ze začátku se film tváří jako typická žánrovka, kdy drsný policajt na vlastní pěst pátrá po sériovém vrahovi ale poměrně brzy divák zjistí, že se film bude přeci jen ubírat jiným směrem. Vrah je brzy chycen a po menším "seznámení" s hlavním hrdinou je puštěn na svobodu aby se mohl stát štvanou zvěří neústupného hlavního hrdiny. Vizuálně je film na stejně vysoké úrovni jako režisérovi předchozí snímky a pokud má s nimi divák zkušenosti ví, že může očekávat vizuální hody. Opět nás čekají neobvyklé kamerové záběry či zajímavé akční eskapády. Tentokrát však režisér překvapivě hodně tlačí na pilu v podobě zobrazovaného násilí. Ne, že by jeho předchozí filmy byly pro celou rodinu ale to co předvádí zde může nejednoho diváka nepříjemně překvapit. Krev a násilí je tu v dávkách, které se jen tak nevidí a navíc režisér s každou další minutou na intenzitě násilí více a více přidává (pro perverzáky je tu jako bonus překvapivě naturalistická sexuální scéna). Rozhodně se však nejedná o samoúčelné zobrazování brutality ale o nezbytnou součást atmosféry celého filmu. Pokud se divák dostatečně obrní čeká ho výborný a v mnoha směrech atypický thriller, který je možná zbytečně dlouhý ale na druhou stranu dostatečně intenzivní a svižný aby se u něj divák nestačil nudit. Nemůžu se dočkat režisérova dalšího počinu. ... 18.12. 2012 zvyšuji na plný počet, protože jsem film viděl už několikrát a stále ho mám pevně v paměti. Škoda, že se takové snímky nedostanou do české distribuce. ()

Reklama

korbitch22 

všechny recenze uživatele

No to byla ale kravina! Přetažený hodnocení žluťáckej pitchovin je tu úplně normální, ale když jsem viděl, že pár mých oblíbenců kteří normálně asijskou tvorbu nemají rádi, včetně mého bratra dělají z filmu něco výjmečného, těšil jsem se na temnou a drsnou kriminálku a dostalo se mi opět hromady scénaristických hoven.Začátek je výtečnej, atmosféru to má jako hrom a Min-sik Choi je prostě dokonalej, jenže....... Od scény nalezení mrtvoly, kdy režisér každý záběr nesmyslně prodlužuje jsem už začal být lehce nervózní a když tam ten policajt zakopne a vypadne mu ta hlava, tak jsem nebyl šokovanej, ale smál jsem se a už sem věděl, že to začíná bejt v prdeli a přesně se to potvrdilo.Film je rozvleklej jak cikánská rodina na sociálce a místy má scény, které jsou úplně k ničemu.Vraždy jsou nudný a bez emocí a každá scéna s úchylákama mě nechala úplně chladným a spíš jsem ocenil místy zvrhlý, černý humor.Hlavní hrdina je sice sympaťák, ale scénář z něj udělá takového kreténa, až sem zase kroutil hlavou.Těšil jsem se na dlouhé vyšetřování, na vraždy a sledování vraha a místo toho jsem se dočkal nesmyslné pomsty, která dělá z hlavního hrdiny debila a režisér z diváku ospalé ovce.Kdyby se film ubíhal jiným směrem, tedy tím sterotypnějším, byl by to nářez jako hrom, bohužel pokus o orginalitu vzal filmu jakékoliv uvěřitelné emoce a i přesto, že pár scén mělo grády jako prase a herecky to bylo výborné, jako celek to působí neuvěřitelně a bohužel místy doslova směšně.Mnohem krutější a hlavně inteligentnější pomsta je např. ve filmu Ctihodný Občan.Proberte se už ;) 60%. ()

AllShallFall 

všechny recenze uživatele

Za poslední roky jsem neviděl film, krvák, ve kterém ta krev měla tak obrovský význam. Atmosféra neskutečně hutná už od samého začátku a postupně kynula do extrémních rozměrů. Určité momenty byli opravdu unikátní a dost brutální. Shlédnout tento film byla výborná volba. Začínám věřit tomu, že asijské filmy jsou mnohem napínavější a mrazivější než ty hoolywoodské. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Ha, ani nevím proč jsem tenhle vrchol Asijské kinematografie, tak dlouho odkládal. Skvělý režisér, úžasné ústřední duo, perfektní kamera, výborná technická stránka, slušný nápad, solidní tempo a hlavně parádní a nekompromisní gore efekty mi přinesly unikátní filmový zážitek a jeden z nejlepších filmů o sériových vrazích, na který budu velmi dlouho vzpomínat s radostí. 100% ()

Galerie (41)

Zajímavosti (16)

  • Po nezávislém dokumentaristicky laděném koprodukčním dramatickém snímku Himalaya, Where The Wind Dwells z roku 2009 je filmový snímek vůbec prvním, v němž se jihokorejský herec Min-sik Choi (New World (2013), Sympathy For Lady Vengeance (2005)), jeden z hlavních představitelů jihokorejského filmového průmyslu, od svého dobrovolného odchodu do exilu, v hlavní roli objevuje. Filmový režisér Woo-suk Kang (Fists Of Legend (2013), Another Public Enemy (2005)) jej v roce 2005 veřejně obvinil z úmyslného ovlivňování výše nároku na herecká odškodnění, sjednaná při původním smluvním kontraktu, jsou-li herci v průběhu vývoje sjednaného projektu na základě jednostranného verdiktu od takto koncipované smlouvy osvobozeni. To v praxi znamená, že o jejich původně sjednanou spolupráci neprojevuje filmový investor již další zájem a chce je případně nahradit jinými aspiranty. Min-sik se proti takovému jednání tvrdě ohradil a společně s dalšími vlivnými filmovými tvůrci jihokorejského filmového průmyslu, mezi nimiž figuroval i Song-ho Kang (The Face Reader (2013), Snowpiercer (2013)), požadoval vytvoření konstantní klauzule, díky níž by takto osvobození herci měli možnost domáhat se finančního odškodnění ve výši procentuálně několikanásobně vyšší, než tomu do této doby bylo. K jeho úmyslnému odchodu do pomyslného exilu vedla i další rozporuplná rozhodnutí korejské filmové rady, která se v roce 2006 rozhodla radikálně snížit počet dní, během nichž má filmový snímek zahraniční, ale i domácí produkce možnost být promítán návštěvníkům kinosálů. Z původních 146 dní, k jejichž oficiálnímu ustanovení došlo v roce 1985, na konečných 73 dní. Usnesení je výsledkem smlouvy o volném obchodu mezi vládou Jižní Koree a vládou Spojených Států Amerických. Min-sik Choi se v této době věnoval divadelní tvorbě, která mu v počátcích byla tak blízká. Objevil se například v divadelní inscenaci The Pillowman (2007). (Conspi)
  • Režisér Jee-woon Kim prezradil, ako sa niektorí indickí producenti zaujímali o práva na remake filmu. Keďže dohoda pri rokovacom stole zlyhala, zasmial sa a povedal: "Aj tak to urobili." (maramashi)
  • Lee Byung-hun v rozhovore povedal, že to bolo prvýkrát, čo bol jeho film obmedzený juhokórejskou cenzorskou radou. To spôsobilo, že chcel vidieť film ešte viac. Pri druhom obmedzení sa obával, že sa film nebude premietať vôbec a priznal, že sa obával, že fanúšikovia film neuvidia. (maramashi)

Související novinky

Filmasia 2010 – asijské „best of“

Filmasia 2010 – asijské „best of“

30.11.2010

Letošní festival Filmasia se koná v Aeru 3. - 5. prosince 2010. Uvidíte nové filmy od jmen jako Andrew Lau, Takashi Miike, Hayao Miyazaki, Tsai Ming-liang nebo Kim Ji-woon! Asijský víkend začíná v… (více)

Reklama

Reklama