Reklama

Reklama

Carlos vypráví o životních osudech Ilicha Ramíreze Sáncheze, jenž byl po dvacet let nejhledanějším teroristou na světě. Mezi lety 1974, kdy se v Londýně pokusil zavraždit britského podnikatele, a 1994, kdy byl zatčen v Chartúmu, prožil několik životů pod mnoha pseudonymy a prošel si všemi spletitostmi mezinárodní politiky té doby. Kdo byl Carlos, jak se jeho propletené a mísící se identity propojují, kým byl, než se bezhlavě vrhl do svého nekonečného boje? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (58)

Traffic 

všechny recenze uživatele

Ještě po skončení druhé části jsem chtěl Carlosovi (podobně jako Baader-Meinhof Komplexu) vyčítat takzvanou "romantizaci teroristy". Měl jsem totiž během sledování chuť stát se revolucionářem, v luxusních hadrech bojovat proti kapitalismu, kouřit doutníky, pít whisky a klátit krásné levičácké aktivistky. Ve třetím dílu ale Assayas Carlose doslova myšlenkově i fyzicky vykastruje tak, že na nějaké zidealizované představy opravdu není místo. Nejhorším osudem teroristy totiž není mučednická smrt, ale naprostá ztráta relevance, a nejpotupnější situací pro muže je, když mu přestane fungovat jeho nádobíčko. _____ Budu opakovat, co tu už bylo řečeno jinými, ale Carlos měl podle mě být buď dvou a půl hodinový film nebo deseti-dvanáctidílný seriál. Snažit se zmapovat dvacet let v pěti hodinách a v nich se navíc snažit uvést množství postav a zdánlivě nesouvisejících událostí, se dost dobře snad ani nedá. _____ Mesrine zůstává neohrožen. ()

Eldrick 

všechny recenze uživatele

Viděl jsem plnohodnotnou 3-dílnou verzi a musim říct, že mi to pojetím dost připomínalo film Veřejný nepřítel č. 1 s Vincentem Casselem, ale kvalitou už míň. Casting je fajn, Édgar Ramírez se pro roli Carlose hodil jako málokdo, výpravu bych taky ještě bral vzhledem k televizním nákladům, ale formální zpracování je absolutní nezáživná vypravěčská tragédie, které chybí něco, co by se dalo nazvat dramaturgií. Taky jsem nepobral, proč jsou ve filmu minimálně 3 scény, kde musíme sledovat Ramíreze s obnaženym neoholenym čůrákem (jasně, vim, v jakých letech se děj odehrává). Myslim, že by bohatě stačila jedna... Jinak mi ale CARLOS o Šakalovi vlastně neřekl vůbec nic. Je to jen řemeslně-rutinně natočený sled údálostí na základě faktů a zbytek domyšlená omáčka. Realita je úplně jinde, což řekl sám Iljič Ramirez Sánchez, když film viděl. ()

Reklama

genetique 

všechny recenze uživatele

Veľmi pekne chronologicky spracované, na televízne pomery veľmi slušne technicky zvládnuté, prvotriedny casting, krásne lokácie. Počas troch častí ako plnohodnotných filmov táto miniséria nestrácala šťavu a herci odviedli kus dobrej práce. Škoda, že atmosféra sa občas strácala a napätie nie vždy vrcholilo s vrcholmi jednotlivých častí. 85%. ()

teutates 

všechny recenze uživatele

V prvom rade som rád, že som sa na to po určitom čase dodíval... za druhé, určitá skupina ľudí by sa na tento film nemala vôbec dívať, pretože v danom prevedení a v prevedení famózneho Édgara Ramíreza mi to miestami pripadalo, že byť terorista v danej dobe môže byť v celku "fun" (samozrejme na dnešné pomery to tak nie je milé deti). Miestami, podotýkam "miestami" som sa občas nudil, ale ako celok 7-8/10 ()

Rogue 

všechny recenze uživatele

Carlose sráží televizní nafouklost, 330 minut neutáhne ani výtečný Ramirez (tedy, ona to spíš neutáhne postava Carlose). Po Veřejném Nepříteli další francouzská pecka, která stejně jako on dokáže zabavit a vyvolat svým stylem nostalgii po kriminálkách sedmdesátých let (i s typickým pocitem, že být vrah je vznešené, skvělé a člověk si u toho hodně zašuká), ale hloubky Baader Meinhof Komplex nedosahuje. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (2)

  • Režisér Olivier Assayas původně do seznamu doprovodných skladeb vložil písně skupiny The Feelies. Její členové ale protestovali proti jakémukoli spojování svých skladeb s terorismem. V důsledku toho bylo použito několik písní kapely Wire. (vangobseck)

Reklama

Reklama