poster

Zejtra napořád

  • slovenský

    Zejtra napořád

  • anglický

    All My Tomorrows

    (festivalový název)

Komedie / Romantický / Road movie

Česko / Slovensko, 2014, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kingik
    ***

    Peter Kraus si slíbí, že zítra se něco změní v jeho životě k lepšímu. A začne si všímat toho, co má před očima. Dnes to ale nebude. Dneska ještě zůstane mírně arogantním kšeftařem, který lítá za prací do Číny. Dnes ještě vyřídí pár rande, které si domluvil po netu, když byl na obchodní cestě, dnes napraví pokaženou zakázku padělaných triček, třeba ho začnou bavit i svatby, které nenávidí. Ale hlavně si začne více vážit své nejlepší kamarádky Terezy, která má oči a píču přichystanou jenom pro něj, ale on je k ní slepý. Jenže dnes je dnes. A zítra může být všechno jinak. Cestovatel a blogger Rudolf Havlík do svého filmu soustředil množství prvků, které sice nejsou dostatečně kompaktní i kompatibilní, ale působí svěže a neotřele. Castingově se nebál zariskovat a obsadil málo známého Pavla Batěka, který se mu odvděčil uvěřitelně vybroušenou hereckou kreací. Jen ohraný voice-over jeho postavy, který měl dodat filmu na "západním" rozměru, bych pro jistotu přežití českého filmu v lepších tvůrčích zítřcích vynechal. Kolem Batěka je soustředěn především solidní ženský arzenál. Nejvíce prostoru dostala Vica Kerekes, která hraje osudovou ženu, ale kdyby byla její postava ze scénáře vyškrtnuta, jásal bych. Mezi ní a Batěkem nebyla vůbec žádná chemie, málo uvěřitelně působilo i to, že by on byl pro ni jediným ideálním partnerem, proto nikdo jiný nepřipadal v úvahu. Ach jo, to fakt ne. Batěkovi mnohem lépe vyhovoval ten nezávisle volný prostor "starého" mládence, kdy si ženskou půdu oral pluhem se značkou Rande naslepo. Z tohoto neotřelého nápadu se dalo vytřískat víc. Dovedu si třeba představit, jak taková nervově labilní Anna Kulovaná komplikuje Petrovi život i dál. Jenže všechny krásky, se kterými se Petr sejde, se už více ve filmu neobjeví. Ale jo, vlastně objeví, ale už jen coby noční můra našeho hrdiny. Herci kolem Batěka byli dobře obsazení, nejlepší z mužských rolí byl jednoznačně sympatický kámoš pro všechno Filip Blažek, bardi Přeučil se Županičem trochu nadbyteční, prostě do tak moderně pojatého filmu nezapadli, pobavil policista Karla Zimy i další castingové legrácky. Lokací je na jeden český film nečekaně hodně, nechybí ani exotika. Po Číně přijde na řadu třeba Brno, kde dojde na honičku s Michalem "Rudou z Ostravy" Kavalčíkem, který zde hraje vyslaného nohsleda, který je vytrvalý v pronásledování. Ostatně od svého šéfa dostal instrukce, jak zatočit s takovým neřádem nedodržujícím domluvené obchodní zakázky. Rychlé až bleskové přesuny mezi tak vzdálenými českými městy (Praha-Brno-Ostrava) mně přišly přestřelené. Film je v podstatě rozdroleným sledem více či méně povedených scén a scének, kterým debutující režisér nedodal pořádný tmel. Filmu nechybí určitý experimentální nádech, divák bude svědkem i povedeného scenáristického fórku, kdy šoférující hrdina vezme stopaře, který je jeho skutečným bratrem, jedná se o Petra Batěka. Film se vytasí s kvalitním hudebním doprovodem, nemyslím tím ale českou hudební nezávislou scénu se špatnou angličtinou, a pěkným vizuálem. Kombinace komedie, romantiky a prvků road movie zabere o to víc, když od tohoto filmu prakticky nebudete nic očekávat. V tom případě může být příjemným diváckým osvěžením i překvapením. 60%(11.10.2015)

  • JitkaCardova
    **

    Taková klučičí bakalářská povídka, co se nevešla do stopáže. Velká potíž i u debutu je, že režisér vypráví příběh, jako kdyby psal syžet novely, film je tady ladem, zcela nevyužité médium. Vzniklý konstrukt by se dal z fleku zařadit mezi ty trochu zastydlé etudy z pera Milana Kundery vydané kdysi jako sešity Směšných lásek. *** Autoři se obecně dělí na ty, kteří nechávají příběh organicky vyrůstat, v napětí a překvapivosti, v originálních zákonitostech nově se rodícího světa, a na ty, kteří mají všechno předem promyšleno a vysvětleno, a onen růst pouze více či méně zdařile simulují. Rozdíl je ale poznat vždycky. Ti první jsou umělci, tvůrci... ti druzí jsou myslitelé, pozorovatelé, a praví tvůrci z nich nikdy nebudou. Netvrdím, že jedno je nutně lepší než druhé, tvůrcům zase většinou chybí reflexe a hlubší sebepoznání, ale je zkrátka problém, když se to zamění. RFje dnes asi takový filmař, jako byl Kundera spisovatel, když psal o směšných láskách. A stejně jako se Kundera nikdy nestal spisovatelem, ale jen dokonale vybroušeným esejistou a stylistou, z tohohle snímku je cítit, že autor se nikdy nestane tvůrcem svébytných filmových příběhů. Přála bych mu šťastnější životní dráhu. To ostatně i Kunderovi. *~~(11.7.2016)

  • milka
    ***

    Celkem slušný český kousek, jemuž podráží nohy hlavně fakt, že vůbec neví, čím chce být. Chvilku se to tváří jako drama o životě jednoho muže, pak jako drsná gangsterka, občas se objeví nějaká ta vtipná scénka a nakonec to sklouzne k normální romanci. I přes tento mišmaš to však díky režii a sympatickému hrdinovi slušně odsýpá a vlastně to celkem pobaví. Což se o většině tuzemských kousků stále říci nedá.(24.8.2015)

  • Sarkastic
    ***

    „Nenávidím svatby. Skupiny dobře oblečených lidí, který předstírají, že něco bude napořád. Jako kdyby ten slib měl všechno změnit. Jako kdyby do tý doby naše city nebyly myšleny vážně. Faustova smlouva, kterou se podaří naplnit jen pár vyvoleným. A potom se všichni vožerou, poperou, pohádají jako psi. Co z toho asi čeká na mě?“ Vzhledem k tomu, že před Zejtra napořád jsem nedávno viděl tématem velmi podobný film Hector and the Search for Happiness, podvědomě mě to nutí srovnávat. Pokud jsem si u snímku z kanadsko-německé koprodukce stěžoval na to, jak dogmaticky a rušivě mi byly životní rady podávány, české „verzi“ se zhruba to samé dařilo docela nevtíravým, pohodovým a místy i úsměvným způsobem (zdejší hlavní hrdina rozhodně nikomu nic podprahově nenutil a jeho poznatky nebyly tak přehnaně pozitivní). A ano, každému musí být jasné, jak hrdinova „cesta“ dopadne, což mi ovšem u tohoto filmu nijak zvlášť nevadilo. „Gangsterská“ linka se sice zrovna moc nevydařila (nechtěně směšná, naivní), ale jinak zde bylo několik trefných scén, hlášek („Když mlčí chlap, přemejšlí. Když mlčí ženská, je nasraná.“), momentů. Perfektní scéna byla s omračováním, velmi lidsky a přirozeně působila ta u rybníka (jakože postava Jany by byla pravděpodobně největší „terno“, i v porovnání s Terezou-nebo možná právě hlavně s ní). A pak tu byla na podpatkách sprintující Vica, magor s motorovkou a přítelem z Třebíče (jako by snad cokoliv s mým jinak široké veřejnosti neznámým rodištěm mohlo být zobrazeno nějak normálně, že) a hlavní hrdina, který se ode mě pohledem na svět v mnohém lišil, ale konkrétně pod jeho (výše uvedený) názor na svatby bych se s chutí podepsal. Celkově to vidím na průměr. „A co teď s ním uděláme?“ – „Zabijeme ho.“ – „Ty si se zbláznil?“ – „To byl vtip. Omráčíme ho a pak ho někde vyhodíme.“ – „Hele, ale já sem ještě nikdy nikoho neomračoval.“ – „To přece nemůže bejt tak těžký, ne? Je to v každým filmu.“(29.1.2015)

  • O.W.Grant
    ***

    Po technický stránce tomu nic nechybí. Obraz a zvuk jsou velice nadprůměrný, nenapadá mě moc českejch filmů, který by se s tím daly srovnávat. Výběr herců se povedl, Batěk i jeho filozofování fungujou bez problému, stejně tak Blažek, kterej mi jinde často dost vadí. Vica trošku přehrává, ale pořád se na ní dobře kouká a Klára Issová tu nemá chybu. Tak proč je děj roztříštěnej, epizodickej (to je častej problém road movie, ale většina ty epizodky umí mnohem líp poslepovat) a plytkej? Je tu několik zábavnejch scének (naproti tomu týpek s motorovkou mi přišel úplně zbytečej), ale absence silnější dramatický linky filmu dost ubližuje (a románek s Vicou jí nenahradí). Zejtra napořád by si prostě zasloužilo mnohem lepší, propracovanější a drsnější scénář. Trochu ubrat komedie a víc přidat dramatu.(23.10.2015)

  • - Film byl vybrán na americké festivaly Phoenix Film Festival a Tiburon International Film Festival. (Zdroj: Produkce filmu)

  • - Film se natáčel v Brně, Praze, Plzni, Českých Budějovicích, Berouně či na zámku Zbiroh. a v Hongkongu. (Zdroj: wikipedia.cz) (VášaVF)

  • - Na hudbě by se měli podílet i členové kapely Portless, pánové z původní sestavy Support Lesbiens. (Eruzione)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace