poster

Zejtra napořád

  • slovenský

    Zejtra napořád

  • anglický

    All My Tomorrows

    (festivalový název)

Komedie / Romantický / Road movie

Česko / Slovensko, 2014, 94 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ***

    „Nenávidím svatby. Skupiny dobře oblečených lidí, který předstírají, že něco bude napořád. Jako kdyby ten slib měl všechno změnit. Jako kdyby do tý doby naše city nebyly myšleny vážně. Faustova smlouva, kterou se podaří naplnit jen pár vyvoleným. A potom se všichni vožerou, poperou, pohádají jako psi. Co z toho asi čeká na mě?“ Vzhledem k tomu, že před Zejtra napořád jsem nedávno viděl tématem velmi podobný film Hector and the Search for Happiness, podvědomě mě to nutí srovnávat. Pokud jsem si u snímku z kanadsko-německé koprodukce stěžoval na to, jak dogmaticky a rušivě mi byly životní rady podávány, české „verzi“ se zhruba to samé dařilo docela nevtíravým, pohodovým a místy i úsměvným způsobem (zdejší hlavní hrdina rozhodně nikomu nic podprahově nenutil a jeho poznatky nebyly tak přehnaně pozitivní). A ano, každému musí být jasné, jak hrdinova „cesta“ dopadne, což mi ovšem u tohoto filmu nijak zvlášť nevadilo. „Gangsterská“ linka se sice zrovna moc nevydařila (nechtěně směšná, naivní), ale jinak zde bylo několik trefných scén, hlášek („Když mlčí chlap, přemejšlí. Když mlčí ženská, je nasraná.“), momentů. Perfektní scéna byla s omračováním, velmi lidsky a přirozeně působila ta u rybníka (jakože postava Jany by byla pravděpodobně největší „terno“, i v porovnání s Terezou-nebo možná právě hlavně s ní). A pak tu byla na podpatkách sprintující Vica, magor s motorovkou a přítelem z Třebíče (jako by snad cokoliv s mým jinak široké veřejnosti neznámým rodištěm mohlo být zobrazeno nějak normálně, že) a hlavní hrdina, který se ode mě pohledem na svět v mnohém lišil, ale konkrétně pod jeho (výše uvedený) názor na svatby bych se s chutí podepsal. Celkově to vidím na průměr. „A co teď s ním uděláme?“ – „Zabijeme ho.“ – „Ty si se zbláznil?“ – „To byl vtip. Omráčíme ho a pak ho někde vyhodíme.“ – „Hele, ale já sem ještě nikdy nikoho neomračoval.“ – „To přece nemůže bejt tak těžký, ne? Je to v každým filmu.“(29.1.2015)

  • Kosmik
    ***

    Na debut režiséra zcela bez filmového vzdělání opravdu velmi dobré. 3* jsou vyslovený úspěch. Samozřejmě, že by příběh šel dopilovat a pár minut by se dalo pro zrychlení tempa ještě vystříhat. Pochvalu a možná i nominaci na Českého lva za zvuk by si zasloužil zvukový mistr za mix do 5.1, který je prvotřídní na úrovni hollywoodského akčního blockbusteru.(14.7.2014)

  • JitkaCardova
    **

    Taková klučičí bakalářská povídka, co se nevešla do stopáže. Velká potíž i u debutu je, že režisér vypráví příběh, jako kdyby psal syžet novely, film je tady ladem, zcela nevyužité médium. Vzniklý konstrukt by se dal z fleku zařadit mezi ty trochu zastydlé etudy z pera Milana Kundery vydané kdysi jako sešity Směšných lásek. *** Autoři se obecně dělí na ty, kteří nechávají příběh organicky vyrůstat, v napětí a překvapivosti, v originálních zákonitostech nově se rodícího světa, a na ty, kteří mají všechno předem promyšleno a vysvětleno, a onen růst pouze více či méně zdařile simulují. Rozdíl je ale poznat vždycky. Ti první jsou umělci, tvůrci... ti druzí jsou myslitelé, pozorovatelé, a praví tvůrci z nich nikdy nebudou. Netvrdím, že jedno je nutně lepší než druhé, tvůrcům zase většinou chybí reflexe a hlubší sebepoznání, ale je zkrátka problém, když se to zamění. RFje dnes asi takový filmař, jako byl Kundera spisovatel, když psal o směšných láskách. A stejně jako se Kundera nikdy nestal spisovatelem, ale jen dokonale vybroušeným esejistou a stylistou, z tohohle snímku je cítit, že autor se nikdy nestane tvůrcem svébytných filmových příběhů. Přála bych mu šťastnější životní dráhu. To ostatně i Kunderovi. *~~(11.7.2016)

  • NinadeL
    ****

    Když se v letních měsících objevil kosmopolitně laděný plakát, jediná otázka nejistoty vedla k tomu, jestli proklamované tváře ustojí v českých podmínkách takový projekt. A překvapivě jak Vica Kerekes, tak Pavel Batěk na to mají. Vica může hrát osobitou a sexy dívku i bez laciné vulgarizace a Batěk je zajímavou alternací k hlavním hrdinům dneška, ačkoli je stejným vizuálním typem jako Matěj Hádek. Třetí hlavní postava je hraná Filipem Blažkem, který po letech divadelní i televizní dřiny taky umí najít vhodnou polohu, která ničemu neuškodí a celku je maximálně nápomocná. Na jistotu si tu role vedlejší rozebrala Issová s Přeučilem a jediný, kdo opět ničeho celistvého nedbal a vytvořil si originální hereckou etudku na téma byl Lábus, ale právě proto ho máme všichni tak rádi. Takže suma sumárum, může česko-slovenský film cestovat z Prahy do Brna, Ostravy a Pekingu a přitom zůstat zajímavý, napínavý a uvěřitelný? A dokonce se vypořádat s uskalím gradace, které si nezadá ani s těmi nejlepšími světovými melodramaty? Ano, může. A díky za něj. Kosmopolitismu zdar, letos bych ráda viděla Zejtra napořád jako favorita Lvů. Ačkoli necelá tisícovka hodnocení i po vydání filmu na DVD dává tušit, že i takový projekt spíš zase jen prošumí.(18.1.2015)

  • Radiq
    **

    No, podle traileru jsem od toho čekal něco uplně jinyho. V Číně se to odehrává fakticky jenom pomálu a většina těch jeho životních peripetií jede pěkně po Česku. Na jednu stranu musim řict, že několikrát se tam objevila docela dobrá sranda (nemusim tady rozmazávat roli, kterou vtipně ztvárnil Ruda z Ostravy nebo divočák nebo dalši individua). Ale na druhou stranu to bylo dosti neuvěřitelny a lidově řečeno jsem jim to nežral. Přeučil nebo Lábus nám zastoupili tu starší generaci (a obzvlášť Přeučil je mladejma hodně podceňovanej). V hlavní roli Batěk, Kerekes a Blažek byli všichni dobři a to je tak všechno. Děj prostě nezaujal, všechno ostatní docela jo, ale žádny nadšení není...(20.7.2014)

  • - Ruda z Ostravy běží za hrdinou příběhu směrem od Náměstí Svobody k Hlavnímu nádraží ulicí Masarykovou, kde zahnou doprava směrem ke Staré radnici, načež v další scéně oba přeskakují zábradlí v tramvajovém kolejišti ze zcela opačného směru od Hlavního nádraží.


    (velkyvezir)

  • - Na hudbě by se měli podílet i členové kapely Portless, pánové z původní sestavy Support Lesbiens. (Eruzione)

  • - Film byl vybrán na americké festivaly Phoenix Film Festival a Tiburon International Film Festival. (Zdroj: Produkce filmu)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace