Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Příběh je filmovým přepisem deníků Colina Clarka, pracujícího jako třetí asistent režie na tvorbě filmu Princ a tanečnice, v hlavní roli s Marilyn Monroe. Colin Clark si svou na první pohled nevděčnou pozici v realizačním filmovém týmu vydobyl svou pílí a odhodláním. Postupně si získává sympatie i hlavní hvězdy a zároveň režiséra připravovaného snímku Sira Laurence Oliviera. Ten je zprvu velmi zklamaný zdánlivou neprofesionalitou herečky Marilyn Monroe, která si je i přes svou neskutečnou popularitou v práci nejistá a nespolehlivá. Tvůrčí proces je kvůli jejím pozdním příchodům a neschopnosti naučit se text již v počátku zpožděný. V tento moment zasahuje právě mladý Colin, který si velmi rychle získává její důvěru. Odkrývá její křehký charakter a také její psychické problémy pramenící z velké mediální popularity a nedostatku lásky v životě. Marilyn i přes svůj sňatek s Arthurem Millerem navazuje s Colinem důvěrný až intimní vztah. Záhy je Colin jediným člověkem, který dokáže Marilyn opravdu zvednout náladu a přimět ji tak i mimo jiné docházet včas na natáčení a docílit tak zdárného konce natáčení... (TV Prima)

(více)

Videa (41)

Trailer

Recenze (366)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Zde dojde, tuším, k rozdělení diváků na dvě skupiny, nicméně obě budou na rozpacích: skupina nevědoucích bude očekávat mnohem víc ze života Marylin, hlavně co do pikantností, a možná bude z neznalosti odsuzovat její vystupování. Ti druzí, kterým není neznámá životní a profesní osa herečky z životopisných knih, budou chtít vidět své dojmy převedené na plátno tak, jak si je jejich paměť a představivost zafixovala. Obojí tak nemohou být zcela uspokojeni, jedná se o krátkou epizodu a není jen o Marylin, jsou v ní útržky vzpomínek mladého muže, nováčka ve světě filmu, který měl to štěstí osobně poznat dvě ikony své doby - jednu z nich osobněji :-). Spolu s ním tak nasajeme atmosféru Anglie padesátých let, pocítíme chlad a nehostinnost ateliérů Pinewoodu, ve kterých se Marylin cítila tolik stísněně a nejistě, poznáme lidi, kteří ji doprovázeli, vedli i ovládali. Marylin je nám představována z pohledů osob, které s ní při natáčení v Londýně přišli do styku - jako přirozený talent zářící hvězdným prachem, ale hned poté zmítaný pochybnostmi a strachem tak, že neodříká jednoduchou repliku - jako novomanželku, která už tuší, že opět nenajde onu jistotu a bezpečí, kterou podvědomě hledá jako bolestné za ztrátu šťastného dětství - jako sexsymbol žádaný veřejností i jako zranitelnou bytost, závislou na drogách a alkoholu, toužící prožít obyčejně šťastné chvíle. To vše nám v časovém rozmezí jednoho týdne zprostředkoval Colin Clark, který se světu svěřil se svým tajemstvím, ale především úžasná Michelle Williams, která svým výkonem dokázala na okamžik upozadit přesvědčení o neopakovatelnosti a jedinečnosti Marylin Monroe. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Po dvou životopisných zklamáních (J. Edgar, Železná lady) jsem už začala mít strach, že mě čeká další. Naštěstí se tak nestalo. Můj týden s Merilyn ani není klasický životopisný film. Nezobrazuje nám celý život Merilyn Monroe, nezobrazuje nám její vzestupy a pády. Jde o nahlédnutí do života jedné velké hvězdy během pár dní. Přesně to jsem čekala a tato cesta se mi líbila. Film mi tak přiblížil, co všechno musela Merilyn prožít během natáčení jednoho filmu. Michelle Williams je tady naprosto úžasná, nechybí jí půvab a schopnost okouzlit všechny kolem. Nedovedu si představit lepší Merilyn (že by možný černý kůň na letošních oscarech?). Líbil se mi i Eddie Redmayne, kterého pozoruji už delší dobu. Od filmu nesmíte čekat nic zázračného, nic vás ve filmu nepřekvapí, ale jedná se o příjemný snímek. ()

Reklama

hous.enka 

všechny recenze uživatele

"The first love is such a sweet dispaire, Colin." Michelle Williams předčila má očekávání. I ostatní herci jsou výborní (roztomilá Hermiona i slizký Dominic Cooper), ale ve filmu září právě Michelle. Popravdě ani mě tak nebavil příběh, který jako by byl vytřižený z červené knihovny o hollywoodské hvězdě a nadějném filmaři; ne že by to nemělo šťávu, ale ten ňouma byl přece jen příliš ňoumovský. Ale on to byl asi záměr: jednoduchý děj a pocta blonďaté bohyni, jejíž postavu milují muži dodnes (o milování jejího intelektu poněkud pochybuji). ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Po zhlédnutí tohoto filmu, už vím, proč se filmaři zdráhali takovou dobu natočit snímek o jednom z největších sex symbolů minulého století s iniciály MM. Poznat tak komplikovanou osobnost, jakou božská Marilyn Monroe bezpochyby byla, za pouhý týden prostě nelze, a už vůbec ne za 90. minut času věnovanému tomuto filmu. Stejně tak není snadné najít herečku, která by jí byla dokonale podobná a disponovala tak nezaměnitelně fotogenickou tváří, jakou měla ona. Michelle Williams, která ji ztvárnila tohle všechno neměla, ale bylo od ní velmi odvážné, že do toho nakonec vůbec šla. A tak tady máme MM zbavenou jejího pověstného dráždivého sex appealu a ikonické jiskry, ale naopak MM schopně vystiženou v jejích gestech, intonaci hlasu a pohybech. Nutno však podotknout, že při záběrech zdálky to bylo mnohem lepší, co se fyzické podoby s jednou z nejslavnějších blondýnek týče. Ale pozor, při sledování filmu málem padl můj mýtus o blbých, naivních a jednoduchých blondýnách. Svůj předobraz zřejmě našli právě v Marilyn, která tady vlivem strohého scénáře tak opravdu působila. Ten ji zachycuje v roce 1956, kdy byla na vrcholu své kariéry a přijíždí na britský venkov natáčet svůj film Princ a tanečnice, který je tady ještě veden pod pracovním názvem. Při natáčení se setkává s tehdy proslulým sirem Laurencem Olivierem a také s mladým asistentem produkce Colinem Clarkem, se kterým prožije letmé vzplanutí citů, a o kterém právě Colin sepsal svůj deník, z kterého tento film čerpal. Marylin v té době byla potřetí vdaná, neštastná, bez antidepresiv nedokázala vůbec fungovat, a tak u mladíka, i přes mírný věkový rozdíl a především rozdílné sociální postavení, nalezla pochopení a uvědomila si, že on by jí byl schopen milovat jako obyčejnou ženu, a nikoliv jako slavnou celebritu. A tady vzniká zádrhel v celém pojetí filmu. Nevím totiž, čím chce být, a jak MM prezentovat. Marylin je chvílemi veselá a pak zase smutná, aniž bychom blíže znali příčiny jejich stavů, a většinu jsem si musel domýšlet. V tomhle film nebyl ani trochu vstřícný. Aby to nevypadalo tak unyle, je Marylin obletována fanoušky, to když mimo natáčení projde ulicí, ale štáb ji zrovna v oblibě neměl, pro její nedochvilnost, psychické stavy a mizerné herecké schopnosti a natáčet s ní bylo pro ně peklem, snad až na výjimky, jakou tvořil Colin. Bylo pochopitelné, že jako velká hvězda byla v hledáčku ostatních, a tak scéna, kdy se jde koupat s Colinem do rybníka, působila asi nejautentičtěji, nejintimněji a nejnitěrněji, protože jsem spolu s postavami prožíval skutečnou obavu z odhalení jejich milostného vzplanutí a ostych políbit se, i přes vzájemnou přitažlivost. Takových podobných scén tady moc nebylo, ale tahle byla opravdu dojemná a Marilyn jsem vnímal poprvé jako zranitelnou osobnost. S psychologií ústřední postavy si film neuměl anebo nebyl schopen si poradit a dostatečně se do ní vpravit. A tím vznikl podstatný neduh celého filmu, který není až tak dramatický, jak by mohl být. A navíc se z něj nedozvíme nic navíc, co by o božské blondýnce nebylo všeobecně známo. Že to byl uzlíček nervů, co se na veřejnosti snažil působit sebevědomě a důstojně, je přece známá věc, a v tomhle případě to chtělo nějaký posun. Je na škodu, že některé scény působí dost uměle, stroze a neživotně. Taky vím, že film nadhodnocuji, ale chtěl jsem vidět film o ní a nedá se napsat, že by mě nebavil, ale jak se mluvilo a psalo o něm v superlativech, je vážně přehnané. Je to film, který dokonale evokuje atmosféru padesátých let výpravou a kostýmy, chybí mu ráz a a přidaná hodnota, kterou ale většinou životopisné filmy postrádají, a tenhle je přece jen maličko výjimečný, oproti ostatním. Je v něm snaživě ztvárněná MM, a kdo by si nepřál být milován ženou, která má ve svých iniciálech alespon jedno M. Já tedy ano. 60% () (méně) (více)

Matty 

všechny recenze uživatele

Zatímco Colin v průběhu filmu díky radám zkušenějších žen dospívá, film jako takový procesu zrání bohužel uniknul. V závěru se, po několika náznacích vyzrálosti, vrací k počáteční povrchnosti. Dějová linie s dospíváním nevýrazného vypravěče navíc nezastře skutečnost, že Colin je tady jenom proto, abychom měli skrze čí oči pozorovat slavnější osobnosti. Převládající naivitu onoho pohledu to ale neomlouvá. ___ Dále než ke snaze nenechat se okouzlovat jenom vnějším leskem se tvůrci nedostali. Rádi by ukazovali Marilyn jako bytost křehkou a zranitelnou, nechtějí však opustit mýtus sebevědomé hvězdy.Úsilí o obojí vede k neúspěchu hned na dvou frontách. Vypravěč přiznává, že straní herečce, čemu odpovídá zvolená perspektiva. Chápavěji než narcistní Olivier je nahlížena Marilyn (a ženy vůbec). Jenže film není ve zlidšťování, v předkládání zidealizovaného obrázku, dost usilovný, stejně jako se odmítá nechat naplno okouzlit klasickým Hollywoodem (jako The Artist). Obojímu překáží momenty ironické sebereflexe, vědomého ztvárňování hvězdy, jakou chtějí lidé vidět a milovat (potažmo momenty dvojí sebereflexe, kdy si Marilyn zoufá nad svou ošklivou tváří, jež nepatří jí, ale Michelle Williams). Prosté okouzlení, čirá radost z bytí po boku hvězdy nefunguje kvůli realistickým momentům prozření, jejichž začlenění do děje je na druhou stranu nedůsledné, víceméně nahodilé. ___ V dáli tušené pravdě film zřejmě nezáměrně přibližuje taktéž romantická linie. Z hereččina prosazování metody „sveď a smeť“ i z týdnu v názvu je patrné, že vztah Marilyn a Colina nikam nepovede. Takto by podobný románek v realitě zřejmě dopadnul, jenže jejich společné chvíle postrádají nutný nadhled, jsou zahrány a zrežírovány příliš vážně, ač sami na rozdíl od tvůrců tušíme, že nemá smysl se jimi zdržovat. Tak co tedy, ironie a odstup, nebo nekritická podbízivost? ___ Podobný rozpor jako režisér – jak ukázat Marilyn – řeší Michelle Williams. Byť sama svou slavnější kolegyni možná poznala i z druhé strany (díky výpovědím příbuzných a blízkých), abychom jí výkon věřili, chtě nechtě musí ve scénách intimních chvilek i veřejného vystupování používat táž typická gesta. Musí být Marilyn, jakou známe nejlépe, tzn. ne Marilyn skutečnou. (Nemluvě o tom, že na ploše jednoho týdne lze nanejvýš skicovat.) Výkonu Williamsové současně dodává na přesvědčivosti, že se mimo dosah kamer a fotoaparátů nesnaží vytvářet erotično, které skutečnou Marilyn obklopovalo na každém kroku. Díky potlačení smyslnosti se může více soustředit na hereččino rozervané psyché a lépe než samotná Marilyn zahrát, kým vlastně Marilyn byla. Scénář jí bohužel pro zevrubnější rozehrání autentických situací neponechává dostatek prostoru. ___ Zatímco Williamsová usiluje o vnímavé pojetí, Branaghovo karikování Oliviera (s dosti rušivou gestickou i mimickou podobností Donutilovi) Můj týden s Marilyn akorát odklání od převážně seriózního směru. Podobnost mezi Olivierem a Branaghem přitom není viditelná, lze ji nanejvýš domýšlet z jejich sdílené shakespeareofilie (což byl zřejmě důvod, proč Branagh roli získal). S mužskými postavami je ve filmu vůbec zacházeno se sympatickou ledabylostí. Vždyť jde přece o Marilyn, tak proč řešit, co „z papíru“ hrajícího Oliviera vedlo k obsazení zatvrzelé „metodistky“, proč se zabývat tím, že Colin získává namísto dívky jenom práci, a peníze tím pádem vítězí nad láskou (leda idealista by mohl tvrdit, že namísto lásky k živé bytosti pro něj zůstává jenom trvanlivější láska ke kinematografu). ___ Rozporuplný film o rozporuplné osobnosti by měl něco do sebe, nebýt ona rozporuplnost jenom vedlejším příznakem marného snažení o něco jako jednoduchou komplikovanost. 60% () (méně) (více)

Galerie (124)

Zajímavosti (20)

  • V záběru v šatně i v domě si můžeme všimnout, že Marilyn (Michelle Williams) čte ne úplně lehkou knihu – v obou případech leží na stolku román "Odysseus" od Jamese Joyce. (Chřástal)
  • Do role Colina Clarka byl zvažován James Jagger. (Cheeker)
  • Natáčení probíhalo ve Velké Británii, konkrétně v Londýně, na letišti Heathrow, v Saltwood Castle, v Eton College nebo na zámku Windsor. (DivX)

Související novinky

Jessica Chastain si zahraje Marilyn Monroe

Jessica Chastain si zahraje Marilyn Monroe

26.04.2014

Nejblonďatější sexbomba z padesátých let má momentálně víc pozornosti než řada jejích současných kolegyň. V Mém týdnu s Marilyn dostala tvář Michelle Williams (Prokletý ostrov, Blue Valentine),… (více)

Tom Hanks jako nenáviděný Walt Disney?

Tom Hanks jako nenáviděný Walt Disney?

11.04.2012

Po Mém týdnu s Marilyn a právě natáčeném Alfred Hitchcock and the Making of Psycho se vynořil další projekt, jehož děj se točí kolem vzniku slavného filmu. Tentokrát se dozvíme, jak vznikala… (více)

Scarlett Johansson ubodaná ve sprše?

Scarlett Johansson ubodaná ve sprše?

06.03.2012

Aneb „Můj týden s Janet Leigh“. Snad nám odpustíte drobný bulvární trik. Pokud nás ale čtete dostatečně dlouho, už jistě víte, že téma bude čistě filmové. Ano, Scarlett si zahraje legendární Janet… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno