Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Peníze jako první a poslední životní téma – pro lumpy i pro spravedlivé... Dva zdaleka ne čistí policejní detektivové, jeden zelenáč a druhý zkušený, jdou po dvou kriminálnících, kteří sériově vylupují malé pošty a pobočky bank. Při zásahu a přestřelce zelenáč jednoho z lupičů zastřelí. To mu změní celý život. Je vyšetřován inspekcí ministerstva vnitra, odchází od policie, dlouho marně shání práci, opustí ho žena, začne pít. I jeho zkušený kolega se k němu obrátí zády… Mezitím lupič, který přestřelku přežil, chystá s právě propuštěným vězněm „velkou ránu“ – přepadení transportu s penězi. Tahle partička ale netuší, že jsou sledováni starším z naší dvojice policistů. Do detailů připravený plán svede dohromady všechny jednající postavy. Rádi bychom se dočkali vítězství dobra nad zlem. Jenže to bychom museli věřit na happy endy a poslední dobou je těžké na ně sázet i ve filmu… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (157)

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Výborný scenár nielen v rámci Českej republiky ale aj v rámci Sedláčkovej tvorby. Napísal to spolu so Zapletalom. Ten Zapletal to ti je človek, čo ešte za komunistov napísal polokultovú knihu Polnoční bežci. Po revolúcii sa živil mimo iné aj ako lekárnik napríklad a začal sa zaoberať písaním scenárov. Dnes píše napríklad aj pre Súdnu sieň (kvlaitná grcka). Spojenie so Sedláčkom je však veľmi osožné. Dúfam, že sa zopakuje........................Kde je tá kvalita?.......Úspešne zvládnutá uzatvorená žánrová dramaturgia. Storytelling je na úrovni poctivo napísanej kriminálky/ thrilleru a v českom prostredí pôsobí ako zjavenie. Výborné detaily, ktoré spájajú rozprávanie a motivujú konanie postáv. Nevídane elegantná distribúcia informácii (teda antipopisnosť). Ten scenár je o triedu lepší ako scenár k Rodina je základ štátu (aj keď by som to asi nemal porovnávať, keďže v Rodine je otvorenejší typ rozprávania). A práve uzatvorený scenár je podľa mňa to, čo dáva naplno vyznieť Sedláčkovej réžii. Je to strohé, presné a realistické, dokonca mi neprekáža ani Sedláčkov svojrázny štýl (v Rodine boli tie dlhé jimi-jipové jazdy nemotivované, tu tie dlhé stadycamové prechody priestorom posilujú realizmus)...............Sedláčkovi sa podarilo natočiť žánrový film a zároveň zžieravo a nekompromisne hovoriť o problémoch súčasnej spoločnosti. Zabil dve muchy jednou ranou. Ostatným českým tvorcom sa zúfalo nedarí ani jedno. ()

iamek 

všechny recenze uživatele

No doufám, že se Robert Sedláček bude věnovat klasickým filmům a ne TV tvorbě. Sráči nejsou sice špatný film, ale Bartoška jako záporák ? Vidět o lítat s bouchačkou byl fajn zážitek. Zbytek castingu už tak špatný není a například Čtvrtníček byl úžasný. Na TV film to špatné nebylo, ale kdyby to mělo jít normálně do distribuce tak bude hodnocení horší. ()

Reklama

Schuldiner odpad!

všechny recenze uživatele

Tak takhle moc tupý a jalový dialogy sem už dlouho v žádnym filmu neviděl...i když...vlastně nedávno v Transformers...ale ty byly na jiný téma.. Hlavně mě zaujala jejich četnost...těch tupých dialogů.. No a herecký výkony hlavních představitelů...to bylo k smíchu. Rádoby drsnej příběh z malýho českýho...vlastně..moravskýho města. Jak to asi mohlo dopadnout? Tedy ten nápad tohle natočit.. Hrůza! ()

kajas 

všechny recenze uživatele

"Víš, co má cikán bílýho? Cikán má bílýho poslouchat." Bartošku i Plesla mám ráda, ani jeden mi ale do rolí nečestných policistů vůbec neseděl. Celý film se nesympatickými postavami jen hemží, všechno zachraňuje místy až absurdní černý humor (přestřelka v závěrečných minutách neměla chybu). A Třinec je opravdu tak hnusné, bezútěšné město? ()

mcleod 

všechny recenze uživatele

Myšlenkami a dějem trochu lehčí film, atmosférou hodně depresivní film. Krimi příběh z nejnižších vrstev společnosti v Třinci se zamýšlí nad nedefinovatelností dobra a zla. Hranice mezi nimi je nepatrná, nenápadná a snadno se přelévající bez jasného ukotvení. Konec, nikdy nebude konec. Závěrečná titulková píseň jako by hodnotila budoucnost takového stavu společnosti, a uzavírá tak naprostou bezvýchodnost příběhu. ()

Galerie (15)

Zajímavosti (9)

  • Když Martin (Jiří Bartoška) dostane zprávu o tom, v kolik hodin proběhne přepadení vozu s penězi, je v ní napsáno 10:45. Následně hned odjíždí na místo přepadení. Na mobilu je ale v horní liště jasně vidět, že ve skutečnosti je už 13:33. (Korvent)
  • Ve filmu si zahrálo několik herců z nedalekého Těšínského divadla, kteří stvárnili hlavně postavy mluvící polsky. (MIchael90)
  • Filmový štáb, který natáčel záběry v pokojích hotelu Steel, byl v hotelu po dobu natáčení také skutečně ubytován. (Roman.Ticka)

Reklama

Reklama