Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Respektovaný dětský lékař Tomáš, žijící s rodinou v třígenerační luxusní vile v pražské Troji, je obviněn nezletilou pacientkou z pohlavního zneužívání. Ze dne na den je nucen vyměnit dobrou pověst a adresu svého domu za celu ve vazební věznici, odkud se nevina prokazuje hodně těžko. Tomáš čelí dívčinu obvinění, ale i dávné zradě, jíž se dopustil na kamarádovi, když mu přebral ženu. Ten je nyní pověřen vyšetřováním případu. Také on stojí před volbou, zda letitému sokovi oplatit dávné pokoření, nebo zůstat věren profesní cti, odmítající směšovat věci soukromé s pracovními. S nově nastalou situací se musí vyrovnat nejen vážený lékař, ale i jeho manželka Milada a její sestra Lída, které celou záležitost tají před jejich autoritativním otcem, pro něhož by taková informace mohla mít až smrtelné následky. Vlivem zprvu evidentně nesmyslného obvinění pak uvnitř celé rodiny vyplouvají na povrch křivdy a zklamání, jež už měly být zapomenuty. Všechny Tomášovy životní chyby i úspěchy se nyní budou přiklánět na jednu nebo druhou misku na vahách spravedlnosti a působit v příběhu nečekané zvraty... (TV Nova)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (697)

gilmore_girl 

všechny recenze uživatele

Na nase pomery dosti netradicni film. A v tom je jeho sila. Zvlastnim zpusobem vypraveny pribeh zvlastnich postav, skveli herci - krome Geislerove, Vetcheho i mladicka Anna Linhartova, ktera (prestoze je dcerou Asterky) ma uzasny talent a casem by z ni mohla byt i druha Geislerova. Pribeh se nejprve opravdu tvari nevinne, ale konec nevinnosti prijde mnohem driv nez se zaverecnymi titulky. Ackoli neco malo tusite, stejne vas pointa prekvapi. Na tohle se s chuti podivam vickrat. ()

Payushka 

všechny recenze uživatele

Ze zacatku to vypada jako zamysleni nad diskriminaci muzu u podobnych procesu, kdy existuje neco jako "presumpce viny". Pomalu prejdete do zamyslenim nad tim, ze "a kdyby se to zavedlo jako v Americe, tenhle nevinnej chudak bude na nejakym blacklistu uchylu, i kdyz nic neudelal". A nakonec to sklouzne k pseudo-psychologickemu dramatu o jednom komplexu. Jinak receno - slo by to i lip. ()

Reklama

D.Moore 

všechny recenze uživatele

Asi takhle: Dobře to vypadá, ale dobré to není. Hřebejk točit určitě dokáže, umí si vybírat herce, hudbu, při práci používá nápadité úhly kamery a i obyčejný rozhovor díky nim vypadá zajímavě... Jenomže scénář, který tentokrát spáchal Jarchovský, je děsný. Viděl jsem vlastně dva (až tři) filmy propojené oslím můstkem, který mi měl zřejmě vyrazit dech a donutit mě říct "No, to je teda fakt něco", jenže k tomu nedošlo. Poslední třetinu Nevinnosti jsem beze srandy trpěl. Škoda Ondřeje Vetchého, který tu prakticky neměl co hrát a pořád byl jen Ondřejem Vetchým, škoda Luďka Munzara, který byl naprosto zbytečný, škoda Anny Geislerové, která si taky jen zopakovala několik postav ze své herecké minulosti. Dvě a půl hvězdy, které dávám čistě za Hřebejkovu práci, zaokrouhluji nahoru snad jen za Zitu Morávkovou. Ale je to s odřenýma ušima. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Jako při trhání okvětních lístků kopretiny: „líbilo, nelíbilo, líbilo, nelíbilo…“. Za pozitivní bych měl považovat už jenom skutečnost, že zatímco na jiné české filmy chci sakum pakum zapomenout, na Nevinnost musím den po zhlédnutí stále myslet. Stylistické znečištění v poslední třetině podle mne ospravedlňuje přechod od střízlivého detektivního vyšetřování k subjektivnímu vyprávění. Film opožděně získává svého vypravěče a informace o jeho minulosti nám narychlo zprostředkovává, jak se dá. Prosazení osobního hlediska je prvním podrazem na diváka, jehož sympatie ke zpovídající se osobě jsou následně zamordovány jejím pochybným činem. Šlo o plán, nebo o souhru náhod? Rozporuplnost. První svým tělem nevinného osvobodila, druhá obvinila. Podobné nejsou jenom hříchy, ale i jeho příčiny. Nezájem. Vyprávěcí podiv(uhod)nost Nevinnosti, s níž především souvisí silně ambivalentní pocity v závěru (role viníka a oběti jsou v rozporu s jejich prezentací filmem), je podstatně inspirativnější než plytká společensko-kritická rovina, rušivě nápadná scénáristická kostra a nedůsledná integrace postav do děje (jestli měl retardovaný syn zastupovat onu jedinou nenapadnutelnou nevinnost, proč ke konci zcela mizí ze scény?). Problematický film se spoustou vad. Pozornost si ale zaslouží. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, Radek99, novoten, Arbiter, InJo, Mulosz, Sandiego, starbrejkr ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

Na Nevinnost jsem se už dlouhou dobu těšila a byla jsem proto velmi potěšena, když ji vysílali v TV. Nechtěla jsem se příliš těšit, abych nebyla zklamána, ale Nevinnost mě překvapila a zapůsobila na mě ještě více, než jsem možná očekávala. Pro mě se jedná o jeden z těch českých filmů z poslední doby, o nichž si myslím, že by si zasloužily vyšší hodnocení. Nevinnost má silnou a melancholickou atmosféru snímků chladných severských zemí a rukopis Jana Hřebejka bych v něm nehledala ani náhodou. Hřebejk zcela změnil směr a přinesl snímek zcela odlišný od svých předchozích. Skvělé herecké obsazení ve všech rolích. Nejlepší Ondřej Vetchý, nový objev Anna Linhartová v roli "nevinné" malé mrchy a také Hynek Čermák. Scéna, kdy se do něj bez servítek pouští bývalá žena, je opravdu hodně "drsná." Aňa Geislerová opět v jedné ze svých rolí citově nevyrovnaných žen, těžce zkoušených osudem i tížené nenaplněným vztahem, kdy vše zkrátka jednou musí dospět do bodu, kdy už to takto déle nedokáží snášet. Aňa má zkrátka svůj osobitý herecký styl, který nemusí sednout každému. Scéna s Ondřejem Vetchým u jezera patří mezi nejsilnější momenty celého snímku. Na české poměry velmi působivá, odvážná, upřímná, nestrojená a bolestná, stejně jako krásná scéna, která fascinujícím způsobem ukazuje, jak skutečně silné Lídiny city pro Tomáše jsou. Toto dokázal Hřebejk? Kde se to v něm vzalo?:) Pro mě je Nevinnost rozhodně jedním z nejlepších českých filmů poslední doby. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (13)

  • Hlavní místo natáčení filmaři získali od kolegyně režisérky Věry Chytilové. Přímo její dům posloužil jako domov ústředního rodinného klanu Walterů. (Taninaca)
  • „Náš film vypráví o nejrůznějších tvářích lásky. Motivuje jednání všech našich postav. Je tu láska rodičovská, láska dítěte k rodičům, láska manželská, láska přátelská, láska uražená, láska zrazená, láska nerovná, láska posedlá, vymyšlená, vylhaná, láska zakázaná, láska mimo zákon a láska člověka k člověku,“ uvedl režisér Jan Hřebejk. (SONY_)

Související novinky

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

Hřebejk v Hlavní soutěži 48. MFF Karlovy Vary

12.06.2013

Do hlavní festivalové sekce čítající sedm světových a sedm mezinárodních premiér se s novými snímky vrací šest režisérů, z nichž dva si v nedávné minulosti z Karlových Varů odnesli Křišťálové glóby… (více)

Reklama

Reklama