Série(11) / Epizody(92)

Do hlubin času a prostoru nekonečného vesmíru. Od velkého třesku až po hledání života v hlubokém vesmíru. Z miniaturního bodu menšího než atomová částice vzniklo něco, co dnes nazýváme vesmírem. Vývoj galaxií, které dnes máme nad hlavami, trval miliardy let. Od objevu první planety obíhající kolem jiné hvězdy, bylo doposud rozpoznáno na stovky dalších slunečních soustav. V naučném dokumentu Jak funguje vesmír prozkoumáme nejen zrod vesmíru, ale podíváme se i na planety a jejich měsíce, které se jeví jako vhodné pro vznik života. Černé díry, supernovy, obrovské koule žhavého plynu, osamělé ledové světy a mnoho dalšího krásného a neuvěřitelného... (oficiální text distributora)

Castrator

Z komentářů některých rádoby astronomických expertů ("mám doma knížku o vesmíru a jsou v ní tři vzorce, podle kterých dokážu spočítat hmotnost Slunce, všechny pořady, kde se něco vysvětluje laikům, jsou pod mou úroveň") by to mohlo vypadat, že tento seriál je pro naprosté laiky až blbce, ale není tomu naštěstí tak. Ano, kdo se zajímá o vesmír trochu více do hloubky a má něco načteno co do informací toho moc nového nepřinese, ale čistě kvůli informacím se na dokumenty lidi nekoukají, jde i o zpracování, a to je u tohoto seriálu výborné. Kvalitní dokument, u kterého si na své přijde nejen laik. Za mě čtyři hvězdy třídy M. ()

Nethar

Úžasný seriál. Animace jsou nejlepší, jaké jsem v dokumentech o vesmíru viděl a není to občasný obrázek mezi povídáním odborníků, pohledy na vesmír (vytvořené v počítači) zde tvoří drtivou většinu záběrů. Snaží se to hnát trochu na efekt, epická hudba a vědci popisující fyziku s vykulenýma očima, ale neklesá to do nějakých pouťových atrakcí, jako že "každou chvilkou nás něco sesmahne" nebo "je to strašné, nedá se nic dělat, sbalte si věci, Slunce příští týden asi už dohoří", jak to občas (čti: furt) dělá seriál Universe. Ta efektnost se mi ke skvělému vizuálu hodí, hudba mi to dolaďuje, a když se u toho člověk zamýšlí nad tou vesmírnou dálavou, je to paráda - takový díl o hvězdách a výbuchu supernovy, díky kterým můžeme vůbec existovat, z jejichž zbytků jsme složeni, mě obzvlášť dostal. A je to nové, velmi nové, takže zde nezaznívají nějaké zastaralé teorie, ale vše je up to date, aspoň do té míry, co vím. Čili protože to sleduji, nedozvěděl jsem se nějaké převratné novinky, ale je to skvěle zpracované a já jsem rád, že existuje už i druhá série, na kterou se okamžitě vrhám. Co bych vytknul je, že ačkoliv je to jenom osm dílů, dost se to opakuje, hlavně z dílu do dílu. Jako by chodily po dvojicích a ten druhý vždy hodně opakoval přesně to, co už zaznělo v předchozím. To bylo zbytečné, ale když si člověk dá mezi díly pauzu, tak to neuškodí. EDIT duben 2014: Dokoukal jsem už i druhou sérii. Opět vizuálně parádní, ale fakt se to hodně opakuje. Z prvních dílů jsem byl přímo znuděn, protože to šlo hodně o známých věcech z jedničky, některé záběry se i opakují, ale pak přišly zajímavé díly a já to všechno odpustil. Vědci stále ohromení a vykříkují dokola slova jako "Amazing!" a "Unbelievable!" a tak podobně, všechno se řekne pětkrát a animace k tomu stejně tak, když už ji vytvořili. Ale musím tu pětku nechat, i když už je hodně s odřenýma ušima. ()

Frajer42

Přenádherná počítačová animace, působivá hudba a hlavně plno strašně zajímavých informací o fungování vesmíru. To celé v čase skoro 6 hodin z vás po zhlédnutí takřka udělá odborníka přes vesmír. Přesto všechno zůstává stále nad vesmírem obrovská rouška tajemství, které se do dokumentu jednoduše nevlezla, nebo tajemství, která nebyla a troufnu si říct, že strašně dlouho ještě objevena nebudou. Mně se tento dokument strašně líbil. Rozšířil moje znalosti a pokud si ho pustíte v 3D konverzi, tak to bude pro vás zcela jistě zážitek i vizuální. Z vesmíru jsem měl strach již dříve, ale tímto dokumentem byl můj strach ještě umocněn. Čeho se však nebojím je dát tomuto dokumentu plné hodnocení, ostatně si ho taky zaslouží. 5* ()

IXOXI

Moderní dokument, nabitý informacemi a počítačovou vizualizací pro lepší pochopení probíraných jevů. Rád bych dal pět hvězdiček, které by si plně zasloužil. Bohužel, vzhledem k dnes módnímu boomu zejména amerických dokumentů vše alespoň pět krát zopakovat nemohu. Hodnocení jednotlivých dílů: 9/10, 6/10, 9/10, 10/10, 7/10, 10/10, 8/10 a 7/10. Body jsem ubíral kromě již zmíněného opakování také za příliš bujnou fantazii ve druhém dílu. Pro sledování doporučuji větší časové rozestupy mezi jednotlivými díly. ()

Radiq

Hodně poučnej dokument, i když si někdy řikám - je to vubec možny? Nejsou to jenom jejich domněnky? Ale řekněme, že asi maj v něčem pravdu a pak je to všechno skoro jak nějaky sci-fi. Několikrát jsem fakt čuměl, co ti blázni vědečtí vůbec všechno objevili a hlavně mi dělá radost, že se to snaží podat srozumitelnou formou. Někdy až tak moc srozumitelnou, že tam plno věcí několikrát opakujou. Ale jinak jsem se fakt dozvěděl spoustu zajímavejch informací (třeba co jsou to všechny ty šileny názvy používany v každé sračkoidní scifárně - neutronová hvězda, pulsar, mangetar, kvasar, neutrina, temná hmota, antihmota, bílý trpaslík, červený obr atd.) - teda neřikám, že jsem všechno pochopil, ale aspoň trochu nějakou představu mi to dalo... a k tomu tam maj pěkny vesmírny záběry a animace. Jo, je to fakt hodně dobrej dokument, i když chápu, že asi né pro každyho. O hvězdu snižuju asi proto, že poslední díly už nebyly tak extra super moc zajimavy a taky tam bylo hodně těch opakovanejch informací a málo novejch. Prostě už mě to tak moc nebavilo... ()