VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (999)
Ľadová sprcha z Nórska, čiernohumorný "heist", dramatická drobnokresba duše, úderná "exploatačka", alebo aj Mortenovo "Fargo." Chce to nadhľad alebo aspoň špetku cynického uvažovania pretože sa tu umne narába so starými známymi (latrína), ale aj novými neznámymi (traktor) "trademarkmi" z ktorých by slabšie povahy mohli byť nešetrne vyvedené z miery. Kto si sťažuje na klišé, tak sa zrejme ešte nedopátral k definícii "žánrový film a jeho zákonitosti", čož je škoda, lebo bez tohto poznania si podľa môjho názoru dotýčný túto rafinovane poskladanú skladačku dosýtosti neužije. Sám dosť často odmietavo krútim hlavou nad kadejakými klišoidnými žánrovkami, ktoré sa kvôli vlastnej neschopnosti prísť s niečim neotrepaným/nelobotomizujúcim schovávajú radšej do predpripravených škatuliek a balamutia tak milióny divákov v duchu: "obdivujte naše povrchné výplody alebo si aspoň vychutnajte ich technicky zdatné prevedenie." Veď čo by nie, nikomu to nezazlievam, každý si ulietavame na tom svojom, len treba poznamenať, že práve snímky ako "Headhunters" sú tými, čo posúvajú daný žáner zasa o kúsok dopredu a preto by sa na ne nemalo len pasívne pozerať, ale o nich aj aktívne premýšľať. Možno mi však iba preskočilo a netreba sa tým nejak extra zaoberať, každopádne mne imponuje ako si Tyldum neberie servítky-testuje limity, ako sa nebojí ísť do prekvapivých "twistov", ako dodržuje a zároveň porušuje predpísané pravidlá-toto všetko napovedá, že pánko má čo to napozerané i odskúšané a o jeho mene budeme ešte isto počuť. Úprimne v to dúfam. ()
Zapomeňte na hollywood, letošním thrillerem roku je právě tento severský film. Nečekal jsem hodně a dostal jsem až moc. Samozřejmě celej film je založenej na knižní předloze a tudíž chválit scénář a námět, ačkoli fantastickej, by si protiřečilo. Ale aspoň pochválit můžu výborný herce, napínavý scény, černej humor (scéně s traktorem jsem se smál asi 5 minut) a skvěle odvedenou režisérskou práci. Lovci hlav se u mě dostalo před Drive, a to jsem myslel že ho letos nic nepřekoná. ()
Norové neslaví Velikonoce jako Češi a Slováci pomlázkou a ani jako Anglosasové hledaním velikonočních vajíček, ale čtením detektivek. Na tomto filmu je to poznát. Atmosféra a společnost v kině Světozor se trochu promítla do hodnocení. Navíc Roger Brown je velký 168 cm a já jsem 169 cm, což je pro mne taky sympatické, nicméně poslední dovětek věnuji tomu, že bych někdy jiné lovce hlav v kině uvital, aby někteři dlouháni byli o hlavu kratší. I když chápu, na projekci čsfd, kde je plné kino nejde moc místa vybírat a že za svoji vyšku nikdo nemůže. ()
Nečekal bych to, ale nakonec oba palce nahoru. Velký dům, luxusní auto, krásná vysoká manželka, ke které vzhlíží, milenka, která vzhlíží k němu – to všechno něco stojí. Přečerpané konto je ale pro úlisného personalistu malého vzrůstu poměrně denním chlebem. Takže vysoké nároky své i svého okolí musí kompenzovat krádežemi obrazů od svých klientů. Chorobně posedlému svou reputací a zakomplexovanému Rogerovi se však do cesty postaví hodně tvrdý soupeř. A divák se znovu ujistí, že existují malí hajzlové i pořádně velcí hajzlové. To už jsme na poli hodně syrového a cynického thrilleru (trocha od Finchera, trocha od Coenů i Tarantina), kdy se od výkalů pomazaný uprchlík řítí v traktoru s na radlici napíchnutým pitbulem nebo po drsném pádu ze srázu předstírá smrt. Žánrový bordel vydrží až do finálního rozuzlení, přičemž potěší, že veškeré jednání a proměna hlavního hrdiny působí poměrně uvěřitelně a přirozeně. A to i v momentech, které balancují na hraně černé komedie!! Dobré, dokonce velmi dobré!! ()
Lovci hlav aneb Pohádka o Šprtajzlíkovi nořícím se postupně do sraček, do slova a do písmene. Film je vlastně o ničem a nejzábavnější jsou ty prvky černé komedie, kdy jdete venčit bílého čokla přišpendleného na traktoře a myslíte si, že prchnete před chlápkem v bavorákovi. Takže černý humor v tomto filmu je vlastně humor úplně hloupý. Je to náctiletý krimi / thriller, u kterého bych se možná mohl v 16 letech docela slušně bavit. Má to být bizarní oddychovka, jenže tu nic nefunguje, jak by mělo - výškovej mindrák, vztahy s podivnou motivací, firmy bez peněz a dvousečná GPS - ač se tváří film promyšleně, je to nelogická blbost. Prostřední část je možná lehce napínavá, no zbytek je zajímavý asi jako toaletní papír. Všichni o něm jaksi mimoděk víme, ale reklamu v TV na něj neuvidíte. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Film, ktorý sledovala Diana (Synnøve Macody Lund) pri neskorom príchode Rogera (Aksel Hennie) nesie názov Dievča, ktoré sa hralo s ohňom (2009). (MikaelSVK)
- Ve scéně v autě, kde je Ove Kjikerud (Eivind Sander) v mrákotách a zvrací, je záběr na ruku, která mu povzbudivě poklepává na rameno. Nepatří ani Ovemu ani Rogeru Brownovi (Aksel Hennie), ale komusi na zadním sedadle. (akisha)
- Vo filme sa uvádza, že hlavná postava, Roger Brown, meria 168 cm. V skutočnosti má Aksel Hennie, ktorý ho stvárnil, výšku postavy 173 cm. (YoZo8)
Reklama