Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Devatenáctiletý Roman Kogler žije v nápravném zařízení pro mladistvé, má za sebou již půlku trestu a před sebou naději, že bude propuštěn na podmínku. Šance se však zdají mizivé, je samotář, nemá rodinu a vypadá to, že není schopen začlenit se do společnosti. Jednoho dne překvapí jak svého vychovatele, tak možná i sám sebe: získá zaměstnání ve vídeňské městské márnici. Setkání se smrtí a smutkem, které jsou přirozenou a stejně samozřejmou součástí života jako láska či zrození, mu pomůže dospět a vyrovnat se s minulostí zatíženou vinou. Režisér téma nezneužívá, diváka citově nevydírá, a navíc měl šťastnou ruku při výběru hlavního představitele, který svým autentickým herectvím snímek podpořil. Celovečerní režijní a scenáristický debut herce Karla Markovicse je úspornou a vizuálně podmanivou sondou do lidské psychiky. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Ukázka z filmu

Recenze (30)

Hafran 

všechny recenze uživatele

Civilní příběh o klukovi z pasťáku a jeho každodenním živoření. Hrůza stálé bezvýchodnosti není nic proti důvodům proč se život hlavního hrdiny dostal tam kde je a proč ho práce s mrtvými dostane zpět mezi živé. Přes navenek tuctové nezávislé téma je film překvapivě jemně ztvárněn, bez zbytečného přehánění a moralizování. Palec nahoru pro rakouský debut herce proslaveného z Komisaře Rexe. ;) ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Já vím, že na tohle téma jsou mraky filmů, já vím, že mnohé z nich jsou určitě i lepší, ale já si nemůžu pomoct, dlouho jsem necítila takovou zvláštní empatii ke klukovi, jakým byl v tomhle případě Roman. Bylo mi ho líto v té jeho zoufalé osamělosti, při jeho dost kruté a silně deprimující práci jako je přepravování mrtvol a nebo při jeho striptýzových, ponižujících prohlídkách, když se vracel z práce zpátky do pasťáku. Ta jeho osamělost byla nejvíc zřejmá třeba ve scénách v bazénu a nebo i při rozhovoru z matkou. Těch situací bylo určitě víc a já jsem vděčná i za ten otevřený konec, který mi poskytnul malou jiskřičku naděje pro Romana do budoucna. Na tu první polovinu filmu bych trochu přitlačila, co se týká tempa, jinak nemám nejmenších výtek, spíš naopak. Za debut Thomase Schuberta a za prvotinu režiséra Karla Markovicse dávám určitě palec nahoru. ()

Reklama

togaf 

všechny recenze uživatele

Informace o Romanovi se divák dozvídá postupně, přirozeně. Takový je i celý film - opravdový. Byla jsem moc spokojená s obsazením, nejen hlavního hrdiny, ale prakticky všech - kolegové pohřebáci, pracovníci nápravného zařízení a hlavně Romanova matka. Silný příběh podaný neokázalým, ale působivým způsobem. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

46th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Atmen / BREATHING / Dýchat) - Takto si představuji kvalitní festivalový film. Uvěřitelný příběh, pomalé až utahané tempo, jednoduchý nenáročný děj, mrazivá atmosféra, přirození nepřehrávající herci... - 8. 7. 2011 - kino Pupp - Karlovy Vary - 80% ()

Padme_Anakin 

všechny recenze uživatele

Smrt, vina, osamělost... Drtivý snímek s výborným Thomasem Schubertem v roli mladinkého Romana Koglera ze života (či lépe a vhodněji ze živoření) v pasťáku, aneb syrový příběh o tom, jak práce s mrtvými dovede člověka přimět k životu a nadechnutí... Mrazivě působivá záležitost, poklona Karlu Markovicsovi za režijní a zároveň scenáristický debut. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (5)

  • Před natáčením snímku museli herci projít kurzem, ve kterém se naučili zacházet s nebožtíky. Místa, kde se příběh odehrával, jsou skutečně prostory, ve kterých pracuje i pohřební služba. Všechny scény navíc kvůli autenticitě kontroloval zaměstnanec pohřební služby. (šalenka)
  • Základním předobrazem, který režiséra k natočení filmu inspiroval, byl pohled na mrtvou ženu ležící na zemi v pokoji. (šalenka)
  • Rovnako ako dej filmu, tak aj jeho natáčanie prebiehalo predovšetkým vo Viedni a priľahlom okolí. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama