Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Filmová adaptace autobiografického románu německé autorky Sabine Kuegler.
Sabine vyrůstá se svými dvěma sourozenci a rodiči v deštném pralese Západní Papuy, kde její otec, lingvista, zkoumá jazyk nově objeveného domorodého kmene Fayu. Sabine tak žije jako dítě džungle daleko od veškeré civilizace. V sedmnácti letech toto prostředí opustí a vrátí se do světa, který ale prakticky vůbec nezná. Touží se do vrátit zpět, aby našla odpověď na otázku, kam opravdu patří a kdo vlastně je? Evropanka nebo příslušnice kmene Fayu? (Sofia)

(více)

Recenze (40)

whack 

všechny recenze uživatele

Dobrodružná dráma z prostredia nádhernej malajzijskej divočiny. Kamery, vrtuľníky a iné technické vymoženosti, ktoré si so sebou dovliekol štáb, domorodcom určite vôbec neprospel k ich snahám o udržanie si svojho prirodzeného života, no film priniesol zamyslenia hodnú tematiku „príroda vs. civilizácia“. Na niektoré scénky sa nezabúda. ()

Sofia 

všechny recenze uživatele

Když jsem před lety stejnojmennou knížku četla, hned jsem si říkala, jaký by to byl dobrý námět pro film. Teď jsem trošku na rozpacích. Zdá se mi, že film život v džungli hodně romantizuje (což ale bylo i v knížce, přece jenom je založená na dětských vzpomínkách) a že se málo věnuje tomu, jaký dopad na hrdinčin dospělý život její dětství mezi domorodým kmenem v Západní Papuy mělo. Filmu také vévodí hodně romantická hudba, která se mi sem absolutně nehodila. Letecké záběry na dešťový prales jsou nádherné, ale to na výborný film bohužel nestačí. Srovnání film/knížka (Sabine Kuegler) - 5/5. ()

Reklama

tahit 

všechny recenze uživatele

Tak takových míst v rozličných končinách naší krásné planety je už hodně málo, což je neoddiskutovatelný fakt. Vizuálně je film sice velmi funkční, ale taky ve své podstatě hodně zidealizovaný. Místní domorodci mě sem a tam spíše připomínali malý kluky zápasící na pískovišti. Celé se to pokouší namluvit, jak by to v kontaktu s moderní civilizací vše krásně fungovalo. Z realistického pohledu si myslím, že společenství lidí na stupni doby kamenné nepotřebují ani nestojí o zušlechťování ducha, protože zcela preferují jiné hodnoty. Skoro se chce říct a domnívám se, že čím víc se tam civilizovaný člověk bude snažit jezdit, tím víc to bude mít na ně nepříznivý vliv. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Iba nedávno som videl Barabášov film Pururambo a tento sa od neho líši iba dramatizáciou. Oba priznávajú, že objavovaním neznámeho to objavené súčasne ničíme. A je úplne jedno, či tým "civilizáciou" nedotknutým tvorom vnucujeme nejakého neznámeho bradatého bieleho človeka, či ich ženy nútime nosiť podprsenky alebo ich ohromujeme výdobytkami našej techniky. V každom prípade budú po odchode misionárov, bádateľov, lingvistov alebo trebárs prospektorov v pôvodnom kmeni žiť úplne iní ľudia, než tam žili predtým. Vo fyzike som sa kedysi učil, že pozorovanie extrémne malých objektov limitujú vlastnosti pozorovacieho média čo môže viesť až k zničeniu pozorovaného. Preto neznášam filmy o archeologickom barbarovi Indiana Jonesovi a môj obdiv patrí archeológom, ktorí polovicu nájdeného znova zahrabú, aby aj naši nasledovníci mali čo objavovať a skúmať. Tento film je nakrútený z pohľadu mladej ženy, ale aj tak som si neodpustil napísať predchádzajúci text, aj keď by sa zdalo, že s inscenovaným príbehom nemá nič spoločné. ()

Beznoh 

všechny recenze uživatele

Hodně zajímavý film. Mě se to vážně líbilo, je to takový svérázný pohled na film tohohle druhu, pojatý z pohledu německého dítěte, které vyrůstá v Jungli. Hezky zpracované, ale chvílemi jsem se, možná i kvůli délce filmu lehce nudil a přišlo mi, že se děj nikam moc neposouvá. Ale v celku určitě stojí za shlédnutí, pěkný zážitek. ()

Galerie (21)

Zajímavosti (1)

  • Autorka původní knihy "Dschungelkind" Sabina Krueger na filmování po celou dobu dohlížela. (MarleyCZ)

Reklama

Reklama