Reklama

Reklama

Zneklidňující vidina smrtící záplavy pronásleduje Noema (Russell Crowe) ve snách čím dál častěji. Tu i další podivná znamení mu pomůže rozluštit moudrý Metuzalém (Anthony Hopkins). Země se ocitla na kraji propasti, kam ji zavlekla lidská rasa. Nejvyšší se rozhodl pro kompletní restart v podobě gigantické potopy a pro obnovu člověčího druhu si vybral právě Noema a jeho početnou rodinu. A protože Noe ví, že zkáza přijde s vodou, začne stavět archu, obří loď, na níž by se on i jeho rodina zachránili. Během stavby se musí potýkat nejen s nedostatkem času, vlastními pochybami, obavami svých blízkých, ale i s otevřenou nenávistí soukmenovců v čele s krutým potomkem slavného bratrovraha Kaina (Ray Winstone). Kromě toho musí na plavbu přizvat i zástupce všech živočišných druhů, aby život na „nové" Zemi mohl být úplný. Největší katastrofa v dějinách planety v tu chvíli může začít. (Cinemart)

(více)

Videa (32)

Trailer 3

Recenze (1 360)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOE je ambiciózním projektem. Střetává se v něm studiový blockbuster zúročující trendy poslední dekády s autorským přístupem obsahujícím postupy známé z předchozích režisérových děl. Mísí se v něm několik žánrů, přičemž ten odpovídající biblické epice je určen pro sjednocení naplňovaných a/či podvracených vývojových vzorců. Vypráví mj. o vyprávění a jeho odlišných výkladech. Potíž je v tom, že i když jde v dílčích ohledech o pozoruhodné dílo, nefunguje jako celek a některé prvky jdou velmi obtížně dohromady._____ Aronofského poetika se projevuje u montážních sekvencí, které mají přemostit delší časový úsek, v subjektivizaci vyprávění důsledným užíváním nejprve hlediskových záběrů a později snových projekcí a při závěrečné konfrontaci, při které je zesilován efekt přestříháváním mezi několika ohnisky zájmu (na palubě a v podpalubí). Jeho rukopis se ale tře s požadavky na klasické hollywoodské vyprávění, protože selhává ve vytváření prostorových vztahů srozumitelných pro diváka a v profilaci postav, které jsou motivovány pouze s ohledem na potřeby vyprávění a na zdrojový text, nikoliv realisticky._____ Zdrojovým textem je míněn Starý i Nový zákon, protože nejde pouze o adaptaci příběhu o Noemově arše, nýbrž kombinaci hned několika biblických narativů (o vyhnání z Ráje, o Kainovi a Abelovi, o Sodomě a Gomoře, o Noemově arše...). Přitom z hlediska žánrového zařazení není Noe ani tak biblickou epikou, jako spíš ve své první polovině kombinací fantasy a katastrofického filmu a ve druhé postkapokalyptického díla a filmu o pomstě. A to zastřešeno rodinným dramatem. Činí přitom několik odvážných voleb, když u fantasy části rezignuje na prokreslení fikčního světa (jelikož ten si ve stávající podobě nezaslouží nic jiného než zkázu), v katastrofické pasáží na místo trikových atrakcí klade důraz na traumata přeživších jedinců a nenaplňuje vzorce postapo a revenge flicku, protože ty slouží pouze jako katalyzátory pro hodnotové střety protagonisty/antagonisty s druhými._____ Lomítko bylo použito záměrně, protože vyprávění strukturované podle proměňujících se cílů Noema z něj za polovinou z protagonisty učiní antagonistu. (Je tomu uzpůsoben i jeho vzhled a způsob inscenování v předkamerovém prostoru, v obou případech evokující krále Kaina, jenž byl jako záporák vykreslován předtím.) A z vyprávění naplňující a zesilující vzorce fantasy a katastrofického bijáku (na potopu dojde, na střet lidí s nadpozemskými bytostmi taktéž, a to najednou) se stane vyprávění o vyprávění (o orálně předávaných příbězích ovlivňujících lidské jednání podle toho, jak odlišně jsou každým interpretována)._____ Snímek se tak rozevře do široké interpretační šíře bavící svou podvratností (např. mnohými zmiňovaný kreacionistický komentář o vzniku Země, který je doplněn obrazy přitakávajícími evoluční teorii lidstva). Hřeší ale tím, že vypravěčská nejednoznačnost ústí do nezvykle dlouhého a nepatřičně působícího epilogu, ve kterém je vše zbytečně dovyprávěno a významové přesahy jsou sděleny explicitně ústy postav. NOE tak v posledních deseti minutách vyblil bibli, a to i s vaničkou (archou). () (méně) (více)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Biblický Noe mě už od počátku projektu připravoval na totální epično. Příběh samotný je vlastně ten nejpoctivější a nejzákladnější příběh všeho, ve kterém se promítá a proti sobě stojí čisté dobro a čisté zlo. To všechno si už několik let na nás chystal ten zřejmě nejzajímavější režisér současnosti - Darren Aronofsky. Čekali byste tedy něco jiného? Já nejspíš ne. A možná i právě proto jsem si na tenhle film musel prvních dvacet minut zvykat. Během toho jsem si stihl vzpomenout na články, kde jsem četl o tom, jak Darren měl s tímto filmem problémy, jak vydavatelství na něj tlačilo nebo jak mu plno scén proškrtalo. V tu chvíli jsem si ale na metaforické pojetí příběhu stihl zvyknout. Stihl jsem si také zvyknout na naprosto překrásnou islandskou krajinu, která jako kdyby připomínala měsíční krajinu. Také jsem si doslova začal užívat boží hudbu od režiséra dvorního skladatele - Clinta Mansella a určitě nesmím zapomenout ani na samotného Noa, tedy Russella Crowa. Všechno to začalo splývat a po nejistém začátku se rozjela ta největší příprava na tu největší světovou katastrofu, co se v dějinách lidstva kdy vůbec objevila. V posledních 40ti minutách to ještě k tomu naprosto parádně gradovalo, tak jak to v současnosti umí snad jenom právě Aronofsky. To, že je to vlastně ten nejklasičtější případ pomsty, zklamání a lidských vlastností jako takových, to mi zase tak nevadí. Užíval jsem si ty krásné záběry, jako když silueta Noeho stojí před úsvitem samotného Slunce, časosběrné sekvence nebo záběry příchodu celého zvířectva k arše. Na takové scény se prostě nezapomíná. Stejně tak, jako já nezapomenu na tento film. I když není dokonalý. Ale to ani samotný příběh této archy. ()

Reklama

TheRaven 

všechny recenze uživatele

Škoda, škoda. Hned od prvních titulků to vypadalo na krásnou sračku (v lepším slova smyslu) a už jsem se těšil na ten odpad!, ale v druhé polovině se to nějak zaseklo a už to bylo jen blbé. Ale Noe vykreslený jako záporák byl dobrý, jen to chtělo ještě víc epiky. Výsměšné dvě hvězdy. P.S. A nějaká píča vedle mě mi pořád svítila mobilem do ksichtu. Ale doma pak byla správně po biblicku řezaná, takže vlastně dobrý. ()

hellstruck 

všechny recenze uživatele

No tyvole, kombinace vegana a náboženského fanatika je vážně ta nejhorší směsice, jakou si dokážu představit. :) Ale pomineme-li mou nelibost k ortodoxním fanatikům, Noe je dobrý film. Nic víc. Od Aronofskyho takový standard. Jednou mě nadchne, podruhé nenadchne, tady se nekonalo ani nadšení ani zklamání. Na druhou stranu to nadšení už z jeho strany nepřišlo nějakou chvíli..naposledy v roce 2008. Přesto jsem zastáncem názoru, že lépe takové téma zpracovat asi nešlo. Bez Stvořitele v každé větě by to přece nedávalo smysl, jedná se o biblický příběh,což mnohým asi nedochází. A nemyslete si, taky těm pánbíčkářům nemůžu přijít na chut a u pohádky o vzniku světa mi cukaly koutky. Vizuálně je to nicméně podmanivá podívaná, Emma Watson naprosto úžasná, druhá polovina filmu celkem nervy drásající. Ale nějak tam chybí to "NĚCO". Přeci jen, první půlka silně nebavila, Crowe s Lermanem otravní jako nikdy, Connelly navíc a zbytek herců (kromě zmíněné Emči samozřejmě - mimochodem mě pobavil přítel, když vběhla na scénu a on "Ta vypadá jako Hermiona" - no čím to asi bude..) docela bída. Prostě takový lepší průměr. Ale třeba si to ještě nechám projít hlavou a zvednu na čtyři. ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

"On zničí všetko. Kvôli novému začiatku..." Asi ako väčšina som sa na film strašne tešil. Po vlažnom prijatí a kritike som návštevu kina odložil a počkal na dvd. Výsledok ma tiež ako väčšinu prekvapil. V dobrom i zlom. Dobré je, že film je iný, no nečakal som až takú temnotu. Akoby si Aronofsky vybral z Biblie len to, čo sa mu hodí. Podivnými obrami z kameňa ma teda fakt zaskočil. Presvetlené filmy plné slnka s biblickou tématikou vystriedal Aronofsky za temnú a tmavú zem, akoby tu nejaká katastrofa bola už pred potopou. Herecké výkony boli fajn, všetkých, čo vo filme hrali mám rád. Strašne by som chcel písať chválospevy, ale fakt je aj to, že to nie je úplná bomba a štvrtú hviezdu získal u mňa film len veľmi tesne. Dúfam, že Aronofsky už milióny na film nedostane a vráti sa k malým, veľkým filmom. Po tomto začínam mať pocit, že dopadne ako režisér Joel Schumacher. Čím väčší rozpočet, tým horší film...Slabšie štyri hviezdy.70%. ()

Galerie (275)

Zajímavosti (34)

  • Režisér Darren Aronofsky se dostal do konfliktu se studiem Paramount, když odmítl upravit film podle jejich přání. Aronofsky totiž pojal příběh Noema (Russell Crowe) netradičně a celý příběh si upravil podle sebe, na což určitá skupina diváků nereagovala pozitivně. Blíže nespecifikovaný zdroj prozradil toto: "Darren není stvořen pro studiové filmy. Nezajímá ho názor Paramountu." Studio Paramount toto tvrzení popřelo. (ČSFD)
  • Co se týče fyzického utrpení při natáčení filmů, považuje Russell Crowe (Noe) tento snímek za nejnáročnější. 36 filmovacích dnů, 12 hodin denně ve filmovém dešti. K tomu ještě dodal: „Filmová kapka deště není jako normální, je velká jak kráva, filmový déšť vás bolí.“ (sator)
  • Náklady na výrobu byly přibližně 125 milionů amerických dolarů. (NIRO)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Aronofsky si vybral svůj další film

Aronofsky si vybral svůj další film

16.04.2016

Darren Aronofsky (Fontána, Wrestler) nám naposledy představil biblické drama Noe a příští rok konečně uvidíme jeho další film. Jak se bude jmenovat? To zatím nevíme. V příběhu o mladém páru, jehož… (více)

Aronofsky a motorkář Tatum?

Aronofsky a motorkář Tatum?

15.09.2015

Loňský Noe sice rozdělil diváky na nadšené a trochu zmatené, nakonec ale vydělal 362 milionů dolarů, takže se dá považovat za úspěch. Co chystá režisér Darren Aronofsky (Fontána, Černá labuť) dál?… (více)

Emma Watson nepřítelem státu

Emma Watson nepřítelem státu

26.06.2015

„Hermiona" pokračuje v zajímavých kariérních rozhodnutích. V minulých letech zkusila Charlieho malá tajemství nebo Aronofskyho Noema, v nejbližší době ji pak uvidíme s psychologickém thrilleru… (více)

Reklama

Reklama