Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Svět prodělává politickou a ekonomickou krizi a roboti jsou součástí našeho každodenního života. Jsou jištěni dvěma základními zákony. Jacq Vaucan je obyčejným pojišťovacím agentem robotické společnosti, kterému je svěřen na první pohled rutinní případ robota, který se stal obětí manipulace. Během vyšetřování však začíná docházet k závěru, že se někteří roboti dokážou vyvíjet mimo svoje naprogramování. Tento objev může mít vážné důsledky pro budoucnost celého lidstva, jenomže Jacqův zaměstnavatel to nenechá jen tak. Před Jacqem tak stojí volba - postavit se na stranu vlastního druhu, nebo dát přednost robotickým bytostem.(TV Nova)
Země, rok 2044. Sluneční erupce vyhubily téměř celé lidstvo a povrch zamořily radiací. Humanoidní roboti, které přeživší vytvořili, aby Zemi učinili alespoň trochu obyvatelnou, fungují na základě dvou protokolů: nesmí ublížit žádnému člověku a nesmí sebe nebo jiné roboty jakkoliv modifikovat. Pojišťovák Jacq Vaucan vyšetřuje na první pohled rutinní událost, při níž policista zastřelil robota, který prý sám sebe upravoval. Jacq se snaží vypátrat, kdo robota přeprogramoval, aby porušil základní pravidlo své existence. Jak se ale ponořuje víc a víc do případu, začíná zjišťovat, že viníkem možná nebude člověk…(Future Gate)
Jacq Vaucan (Antonio Banderas) je pojišťovacím agentem ROC Robotics Corporation. Při běžném vyšetřování manipulace robota naráží na objev, který bude mít dalekosáhlé důsledky pro budoucnost lidstva.(formelin)
Je zajímavé, jak je umělá inteligence pořád ještě vcelku tvrdý oříšek pro lidské emoce, a to se s tím filmoví tvůrci snaží poprat už pěknou řádku let. Pořád mají ti robůtci celkem roztomilé obličejíky a jistou ehm... lidskost. S tou se dá samozřejmě naložit různými způsoby. Nepatřičnost robotí lidskosti už málem vyřešil Spielberg. Tak proč se konečně neposunout kousek dál a nedopřát jim poklidnou, lidskou nedokonalostí nerušenou evoluci. Roboti zkrátka nemůžou být svině jako my, v tom jsou naprosto nelidští a svět, který tu vybudují, bude fungovat naprosto bezchybně. Ale pokud si chceme zachovat ten náš upocený, organický svět, měli bychom ty stroje rozstřískat dřív, než bude pozdě. S hranatými kraksnami nám to půjde lépe. No prosím, už na mě notebook zase dělá psí oči. Jako kdyby mu nestačilo, že s ním spím v jedné posteli.(1.11.2014)
Nevyrovnaná směska dvou- a čtyřhvězdičkových momentů. "Automata" rozhodně zaujme atmosférou a nebanálními nápady, celkově chválím zajímavou koláž sci-fi a retro prvků (technika a média a lá 80s, zbraně a kabáty a lá filmy noir). V tomto ohledu trochu připomíná Gattacu. Hudba i kamera je taky na jedničku, ke dnu to ale táhnou vesměs průměrné herecké výkony a hlavně scénář, který jakž takž obstojí jako celek, ale selhává v detailech. Není to skvělý film, ale možná se k němu vrátím. Nechápete? Já taky ne.(11.6.2015)
Když se podívám na komentáře a hodnocení ostatních uživatelů, vypadá to, že jsem viděl jiný film. Antonio Banderas hraje kvalitně jako vždy, jeho filmová dánska manželka(Birgitte Hjort Sørensen) i jeho v té době skutečná manželka a další herci také. Sluncem poničený postapokalypticky svět je dobře vyobrazen. Nabízí se jistá podobnost mezi Blade Runnerem a Já, robotem. Strach je jednou z lidských vlastností a zde strach že zániku lidstva je na místě. Ale i lidskost, empatie a soucit jsou vlastnosti lidí. V tomto filmu nejen lidí.(28.2.2018)
Příběhově a vyzněním velmi slabé, častokrát viděné, nepřináší to tedy nic nového, nic navíc, a skoro nic zajímavého. Dokonce i ty filozofické debaty mezi úředníčkem a hlavním robotem jsou jak přes pár kopíráků. Na druhé straně to má slušný vizuál, depresivní náladu, dobré triky i kulisy, pár nečekaných scén (děti u doktorky), a hlavní hrdina je spíše úřednický páprda, který sám neví, co by vlastně chtěl. Kdyby to nebylo tak strašně předvídatelné, šel bych možná i na ty tři *.(25.1.2015)
Docela nechápu tak nízké hodnocení.Ale co hlava, to názor. Vykrádání Asimova- ale jděte, to je takový robotický základ, který ke sci -fi prostě použijete, jinak se nehnete, zákony robotiky jsou zde mírně změněny, jeden chybí, tolik pro šťouraly.Co se týče filmu, Antonio s oholenou hlavou byl pro mne moc příjemným pŕekvapením, jeho roli jsem mu zkrátka věřila, dominovaly jí krásné hnědé oči, v nichž se zračilo vše. Melanie už skoro plasticko- roboticky vypadá, ale to bych přešla. Atmosféra skutečně v první polovině pŕipomínala Blade Runner. Celkové pojetí filmu, vizualizace, mně se to líbilo. Tvůrci předložili svoji fantazii a já s ním souhlasila, neboť nemusí být daleko roky, kdy potkáte robotickou Cleo s vědoucíma očima. Možná si nyní položíte otázku,co to je lidství, co nás odděluje od umělé inteligence? A hudba, ta byla nádherná...(31.1.2015)
forsythia
Je zajímavé, jak je umělá inteligence pořád ještě vcelku tvrdý oříšek pro lidské emoce, a to se s tím filmoví tvůrci snaží poprat už pěknou řádku let. Pořád mají ti robůtci celkem roztomilé obličejíky a jistou ehm... lidskost. S tou se dá samozřejmě naložit různými způsoby. Nepatřičnost robotí lidskosti už málem vyřešil Spielberg. Tak proč se konečně neposunout kousek dál a nedopřát jim poklidnou, lidskou nedokonalostí nerušenou evoluci. Roboti zkrátka nemůžou být svině jako my, v tom jsou naprosto nelidští a svět, který tu vybudují, bude fungovat naprosto bezchybně. Ale pokud si chceme zachovat ten náš upocený, organický svět, měli bychom ty stroje rozstřískat dřív, než bude pozdě. S hranatými kraksnami nám to půjde lépe. No prosím, už na mě notebook zase dělá psí oči. Jako kdyby mu nestačilo, že s ním spím v jedné posteli.(1.11.2014)
Freemind
Nevyrovnaná směska dvou- a čtyřhvězdičkových momentů. "Automata" rozhodně zaujme atmosférou a nebanálními nápady, celkově chválím zajímavou koláž sci-fi a retro prvků (technika a média a lá 80s, zbraně a kabáty a lá filmy noir). V tomto ohledu trochu připomíná Gattacu. Hudba i kamera je taky na jedničku, ke dnu to ale táhnou vesměs průměrné herecké výkony a hlavně scénář, který jakž takž obstojí jako celek, ale selhává v detailech. Není to skvělý film, ale možná se k němu vrátím. Nechápete? Já taky ne.(11.6.2015)
Ampi
Když se podívám na komentáře a hodnocení ostatních uživatelů, vypadá to, že jsem viděl jiný film. Antonio Banderas hraje kvalitně jako vždy, jeho filmová dánska manželka(Birgitte Hjort Sørensen) i jeho v té době skutečná manželka a další herci také. Sluncem poničený postapokalypticky svět je dobře vyobrazen. Nabízí se jistá podobnost mezi Blade Runnerem a Já, robotem. Strach je jednou z lidských vlastností a zde strach že zániku lidstva je na místě. Ale i lidskost, empatie a soucit jsou vlastnosti lidí. V tomto filmu nejen lidí.(28.2.2018)
honajz
Příběhově a vyzněním velmi slabé, častokrát viděné, nepřináší to tedy nic nového, nic navíc, a skoro nic zajímavého. Dokonce i ty filozofické debaty mezi úředníčkem a hlavním robotem jsou jak přes pár kopíráků. Na druhé straně to má slušný vizuál, depresivní náladu, dobré triky i kulisy, pár nečekaných scén (děti u doktorky), a hlavní hrdina je spíše úřednický páprda, který sám neví, co by vlastně chtěl. Kdyby to nebylo tak strašně předvídatelné, šel bych možná i na ty tři *.(25.1.2015)
italka63
Docela nechápu tak nízké hodnocení.Ale co hlava, to názor. Vykrádání Asimova- ale jděte, to je takový robotický základ, který ke sci -fi prostě použijete, jinak se nehnete, zákony robotiky jsou zde mírně změněny, jeden chybí, tolik pro šťouraly.Co se týče filmu, Antonio s oholenou hlavou byl pro mne moc příjemným pŕekvapením, jeho roli jsem mu zkrátka věřila, dominovaly jí krásné hnědé oči, v nichž se zračilo vše. Melanie už skoro plasticko- roboticky vypadá, ale to bych přešla. Atmosféra skutečně v první polovině pŕipomínala Blade Runner. Celkové pojetí filmu, vizualizace, mně se to líbilo. Tvůrci předložili svoji fantazii a já s ním souhlasila, neboť nemusí být daleko roky, kdy potkáte robotickou Cleo s vědoucíma očima. Možná si nyní položíte otázku,co to je lidství, co nás odděluje od umělé inteligence? A hudba, ta byla nádherná...(31.1.2015)